Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det virker bare på de som er minst like overtroiske som deg selv, og det er ikke så mange.

Anonymkode: c0fd5...9ea

Ingen av våre veier er helt riktige, og ingen av dem går helt rett. En ting er å tro at du er på rett vei, noe annet er å tro at din vei er den eneste. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonymtulle skrev (2 timer siden):

For de som er interessert i å lese seg opp på denne delen av kulturarven vår, finnes det et register over de gjenfunnende svartebøkene her, med av fotograferinger av innholdet bøkene: https://www.trolldomsarkivet.uio.no/perl/ikos/boksok.cgi

Her må man både tyde, tolke og sile, men man kan ha et godt utgangspunkt for å nedtegnet sin egen "konstebog" utifra dette arkivet. 

Kult! Er jeg påvirket av å bo i Innlandet,eller var det mye fra Hedmark og Oppland?

Skrevet

Ingen av våre veier er helt riktige, og ingen av dem går helt rett. En ting er å tro at du er på rett vei, noe annet er å tro at din vei er den eneste. 

😮

Anonymkode: 276c5...bc9

Skrevet

Ble helt satt ut jeg nå.

ts

Skrevet

Ritualer fungerer ikke under en solar eclipse. ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja altså.. ingenting virker😔 Hadde liksom ikke forventet noe annet men... Prøvde å kaste søvn på noen, samt et vers mot trolldom/hevn. Blir så oppgitt. 

Du sier jo selv at du ikke hadde forventet noe annet?! Nei, selvfølgelig kan man ikke forvente noe annet!!

Skrevet
21 hours ago, Anonymtulle said:

Jeg har i det minste et kompass som beviselig virker sånn noenlunde, da er sjansen for å ende opp på riktig sted betydelig større enn hvis man virrer rundt på måfå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har i det minste et kompass som beviselig virker sånn noenlunde, da er sjansen for å ende opp på riktig sted betydelig større enn hvis man virrer rundt på måfå.

Veien blir til når du går deg vill 😊 Dessuten kan man ikke gå rett når veien er krokete.

• Liker 1
Skrevet
Just now, Anonymtulle said:

Veien blir til når du går deg vill 😊 Dessuten kan man ikke gå rett når veien er krokete.

Det hadde vært flott hvis retoriske dikkedarier kunne gi noen indikasjon på hva som er fakta. Dessverre har det like lite med virkeligheten å gjøre som spøkelser og andre overtroiske forklaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...