AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Ja altså.. ingenting virker😔 Hadde liksom ikke forventet noe annet men... Prøvde å kaste søvn på noen, samt et vers mot trolldom/hevn. Blir så oppgitt. Anonymkode: 276c5...bc9 1
Nattero Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Hufff... bare fått tak i kopien du... Må få tak i original- versjon vettu!! 😉🤣
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Det finnes ikke bare en svartebok men mange, den du har er sikkert falsk og laget for å lure lettlurte og naive personer. Anonymkode: 50e89...d2b 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes ikke bare en svartebok men mange, den du har er sikkert falsk og laget for å lure lettlurte og naive personer. Anonymkode: 50e89...d2b Den står skrevet på et språk som er blanding mellom norsk og dansk. Vet det er flere. Anonymkode: 276c5...bc9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Nattero skrev (20 minutter siden): Hufff... bare fått tak i kopien du... Må få tak i original- versjon vettu!! 😉🤣 Det som er problemet tror du?😯 Anonymkode: 276c5...bc9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Prøvde blant annet å lese en salme som var 10 sider lang... For å ta hevn hvis man er uskyldig og fienden er skyldig. Problemet var at jeg måtte stå opp kl 05:00. Er så sliten at jeg ikke greier å lese noe som tar 30 min😔 Anonymkode: 276c5...bc9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Er det du som vil stoppe blod og gjøre deg usynlig? Anonymkode: aeb63...0c3 2
Nicathv Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Haha. Slike ting er mye gøyere å bruke i fantasiverdener som videospill eller Dungeons & Dragons. Det kjipe med virkeligheten er at den ikke tar hensyn til tøysete overtro 2
Anonymtulle Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 Først og fremst, så er det ikke bare å ta i bruk gamle "konster". Hadde det vært så enkelt, så kunne jo hvem som helst bare fått tak i boka og satt igang, da. Nei, disse gamle bøkene er som regel "låst". De må aktiveres på nytt, før du kan bruke innholdet. Det grunnleggende du trenger for å begynne å kaste "konster" er en aktivering som er personlig fra familie til familie. Du må få greie på hvordan nettopp din familie aktiverer boka, og det kan by på litt utfordringer. Som regel er de som kunne dette borte for lenge siden. Men du kan forsøke å trene opp de klarsynte sansene dine, og be om svaret i en drøm. Du vil kunne få instrukser fra dine forfedre på denne måten, at de rett og slett dukker opp i en av drømmene dine og forklarer deg hvordan du aktiverer gamle "konster". Det er det enkleste. Alternativt kan du undersøke om noen av dine eldre slektninger har kunnskaper om dette. Du kan også se om det er skrevet ned noe sted, enten gjemt i en gammel bok eller lignende. Hver familie har sin unike oppskrift på hvordan de gjør dette, og jeg kunne fortalt deg min, men det ville ikke hjulpet deg. Du må bruke din egen families fremgangsmåte. Uansett er det en spennende vei du legger ut på. Tenn et lys, brenn salvie og be forfedrene dine veilede deg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Anonymtulle skrev (10 timer siden): Først og fremst, så er det ikke bare å ta i bruk gamle "konster". Hadde det vært så enkelt, så kunne jo hvem som helst bare fått tak i boka og satt igang, da. Nei, disse gamle bøkene er som regel "låst". De må aktiveres på nytt, før du kan bruke innholdet. Det grunnleggende du trenger for å begynne å kaste "konster" er en aktivering som er personlig fra familie til familie. Du må få greie på hvordan nettopp din familie aktiverer boka, og det kan by på litt utfordringer. Som regel er de som kunne dette borte for lenge siden. Men du kan forsøke å trene opp de klarsynte sansene dine, og be om svaret i en drøm. Du vil kunne få instrukser fra dine forfedre på denne måten, at de rett og slett dukker opp i en av drømmene dine og forklarer deg hvordan du aktiverer gamle "konster". Det er det enkleste. Alternativt kan du undersøke om noen av dine eldre slektninger har kunnskaper om dette. Du kan også se om det er skrevet ned noe sted, enten gjemt i en gammel bok eller lignende. Hver familie har sin unike oppskrift på hvordan de gjør dette, og jeg kunne fortalt deg min, men det ville ikke hjulpet deg. Du må bruke din egen families fremgangsmåte. Uansett er det en spennende vei du legger ut på. Tenn et lys, brenn salvie og be forfedrene dine veilede deg. Oki😊 Men har ikke noen i familien som kan eller tror på dette. Men vet om ca 5 stk som faktisk kan dette. Men de er ikke i familien min heller. 😕 Anonymkode: 276c5...bc9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Boka er én ting, evnene er en annen. Og forøvrig: What goes around comes around. Hold deg for god til dette, TS. Anonymkode: 607e1...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja altså.. ingenting virker😔 Hadde liksom ikke forventet noe annet men... Prøvde å kaste søvn på noen, samt et vers mot trolldom/hevn. Blir så oppgitt. Anonymkode: 276c5...bc9 Anti-magic zone funker bare hvis du spiller som death knight vettu 😉 Anonymkode: ebe27...6ee
ntrane Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 "svarteboka" har jeg ikke hørt siden ungdomsskolen. Det er snakk om The Satanic Bible av Anton L. ?
rampeguri Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 ntrane skrev (10 minutter siden): "svarteboka" har jeg ikke hørt siden ungdomsskolen. Det er snakk om The Satanic Bible av Anton L. ? Vil tro det finnes mange svartebøker. Blant annet så var det noen som fant 2 stykker på loftet i 1999. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p6AAOX/fant-svarteboeker-paa-loftet 1
rampeguri Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 Anonymtulle skrev (13 timer siden): Først og fremst, så er det ikke bare å ta i bruk gamle "konster". Hadde det vært så enkelt, så kunne jo hvem som helst bare fått tak i boka og satt igang, da. Nei, disse gamle bøkene er som regel "låst". De må aktiveres på nytt, før du kan bruke innholdet. Det grunnleggende du trenger for å begynne å kaste "konster" er en aktivering som er personlig fra familie til familie. Du må få greie på hvordan nettopp din familie aktiverer boka, og det kan by på litt utfordringer. Som regel er de som kunne dette borte for lenge siden. Men du kan forsøke å trene opp de klarsynte sansene dine, og be om svaret i en drøm. Du vil kunne få instrukser fra dine forfedre på denne måten, at de rett og slett dukker opp i en av drømmene dine og forklarer deg hvordan du aktiverer gamle "konster". Det er det enkleste. Alternativt kan du undersøke om noen av dine eldre slektninger har kunnskaper om dette. Du kan også se om det er skrevet ned noe sted, enten gjemt i en gammel bok eller lignende. Hver familie har sin unike oppskrift på hvordan de gjør dette, og jeg kunne fortalt deg min, men det ville ikke hjulpet deg. Du må bruke din egen families fremgangsmåte. Uansett er det en spennende vei du legger ut på. Tenn et lys, brenn salvie og be forfedrene dine veilede deg. På morssiden eller farssiden? Eller har det ikke noe å si?
Anonymtulle Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 (endret) rampeguri skrev (26 minutter siden): På morssiden eller farssiden? Eller har det ikke noe å si? Det følger begge linjer. Jeg ville valgt den som er sterkest, om du har muligheten til å velge. Forøvrig ser jeg at flere stiller spørsmål om dette er "svart magi" som i satanistisk og djevelsk. Det er ikke helt korrekt. Vi må huske på at svartebøkene er eldre enn kristendommen i dette landet, og da kristendommen gjorde sitt inntog ble de gamle "konster" sett på som noe ondt og negativt av de kristne. Derav heksebrenningen på 1500-tallet, i regi av den nye tidens kristendom og prester. Men sannheten er at denne eldgamle kunnskapen har røtter langt inn i vår opprinnelse, tilbake til folk som levde i pakt med naturen og forstod naturkreftene på en annen måte enn vi gjør i dag. Mange svartebøker ble omskrevet av prester i tråd med den nye kristendommen på 1500-tallet. I noen av de mest kjente bøkene står det når boka er opprinnelig skrevet, og når de er omskrevet - man kan tydelig se innslaget av bønner, fader vår og slikt iblant "konstene". Her gjelder det å luke ut den opprinnelige urkunnskapen, og evne å sortere ut hva som er tillagt av tidens moter og religioner, og skille dette fra de opprinnelige tekstene. Å praktisere urgammel magi er ikke synonymt med å stå i ledtog med djevelen. Slike myter ble satt ut av de kristne prestene på 1500-tallet, i en tid hvor man fryktet folk som hadde evnen og kunnskapen til alt fra helbreding til å kaste "konster". Det skulle i denne tidens tro være Gud og kristendommen som stod for miraklene, og prestene skulle være bindeleddet. Alt som truet prestenes posisjon i forhold til dette skulle svertes, brennes og elimineres. Derfor formanet prestene at slike "hekser" var ondskapsfulle, at de stod i ledtog med djevelen og at det var direkte farlig å praktisere magi. Men dette er gamle myter som vi i dag burde kunne heve oss over, og evne å forstå opprinnelsen av. Det som er gjeldende, er loven om tiltrekningskraften, og loven om karma. At det du sender ut, det får du tilbake. Så om man ønsker andre ondt av ondskapsfulle grunner, vil dette komme som en boomerang tilbake til deg. Det handler om energiene vi sender ut. Men det er fullt mulig å bruke magi på en konstruktiv og rettferdig måte, i tråd med eldgammel moral og verdisyn. Endret 7. desember 2020 av Anonymtulle 2
Anonymtulle Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 For de som er interessert i å lese seg opp på denne delen av kulturarven vår, finnes det et register over de gjenfunnende svartebøkene her, med av fotograferinger av innholdet bøkene: https://www.trolldomsarkivet.uio.no/perl/ikos/boksok.cgi Her må man både tyde, tolke og sile, men man kan ha et godt utgangspunkt for å nedtegnet sin egen "konstebog" utifra dette arkivet.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 Det virker bare på de som er minst like overtroiske som deg selv, og det er ikke så mange. Anonymkode: c0fd5...9ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå