Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 16 år. Jeg er ofte dårlig som er feber, vondt i hodet, svimmel osv. det fører til at jeg ofte er borte fra skolen. aner ikke hvorfor det er sånn, men jeg vil jo på skolen, så synes det er ganske dumt med høyt fravær også. Bør jeg få time hos legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen lege, men anbefaler en tur til lege. Han/ hun er eneste som kan gi deg et riktig svar her, og på hva det kan være😊

Skrevet

Du bør snakke med en lege om dette ja :) jo før du finner ut om det kan være noe med feks immunforsvaret ditt eller annet jo bedre :) 

Anonymkode: de86d...987

Skrevet
Lucy283 skrev (På 6.12.2020 den 23.19):

Hei, jeg er en jente på 16 år. Jeg er ofte dårlig som er feber, vondt i hodet, svimmel osv. det fører til at jeg ofte er borte fra skolen. aner ikke hvorfor det er sånn, men jeg vil jo på skolen, så synes det er ganske dumt med høyt fravær også. Bør jeg få time hos legen?

Jeg sliter med det samme og har gjort det i 15 år. Ta en tur til legen først du. 

jeg er svimmel/kvalm/sliten pga veeeeeldig lavt blodtrykk, kan svartne for meg.  Har lite d-vit i tillegg. Jeg drikker sånne små poser fra apoteket med vitaminer/salter og mineraler. Det hjelper litt

har spenningshodepine og er diagnotisert med kronisk hodepine. Ikke helt fått fikset problemet enda, men får paracet på resept.

det med feber, jeg gjetter at det er lav-temp feber som kommer og går hvor du samt har hovne lymfekjertler. Ved en tur til legen scorer du også muligens høyt på crp. Jeg mistenker det er immunforsvaret som er blitt koko men legen har enda ikke greid å få hjulpet meg og er fortsatt under utredning.

Var aldri på skolen eller høyereutdanning selv....noe jg angrer på. Men du har fortsatt tid til å utrede deg og «helbredes». Lykke til! 
anbefaler spesialist og ta med deg en voksen person. Leger har en tendes til p avfeie ymse symptomer hos unge slitne jenter. 

Anonymkode: 5fad8...67e

Skrevet

Ja, gå til legen. Og få gjerne med et skriv til skolen om at det er en medisinsk årsak til at du er mye borte. Det er veldig kjedelig å få for mye fravær og kanskje manglende karakterer, når det finnes en løsning for å unngå det. Dessuten er det vel ikke noe greit å være dårlig? 

Anonymkode: 2ce47...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...