Gå til innhold

Hva får du som helsefagarbeider utbetalt i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor høy stillingsprosent har du? 

Jobber du dag/aften, tredelt eller natt?

Anonymkode: 1dda5...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 27500. Todelt 100%. 

Anonymkode: f5330...270

Skrevet

Utbetalt va 23500. 100%, todelt turnus.

Anonymkode: 916df...24f

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg tenker på å søke på 100% på dag/aften på et sykehjem. Og er veldig nysgjerrig på hva jeg kan forvente å tjene.

Skrevet

Noen fler som vil dele?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tusen takk for svar. Jeg tenker på å søke på 100% på dag/aften på et sykehjem. Og er veldig nysgjerrig på hva jeg kan forvente å tjene.

Er det kommunalt? I så fall søker du opp KS minstesats, du ser i din kolonne for fagbrev og ansienitet og finner grunnlønna du kan forvente å få. Tilleggene for kveld/helg/natt/helligdag kommer på toppen av grunnlønna.

Hvis du er helt nyutdannet og uten ansiennitet, så må du dessverre forvente en del lavere lønn enn det de over her får.

https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/lonnstabeller/#

Anonymkode: 2258b...39e

Skrevet

Tusen takk! Forsto ikke helt av den tabellen. Skal se litt til, men foreløpig kunne jeg bare velge mellom styrer, barnehagelærer osv.

Jeg har forøvrig 10års ansiennitet, men har kun jobbet litt som ringevikar ved siden av en annen jobb, så er helt blank på hva jeg kan forvente. Tør ikke å spørre noen som har fast stilling da jeg er redd jeg skal oppfattes som frekk🙊 Jeg har også hørt at noen forhandler om lønn, og da er jeg redd jeg skal enten be om for mye, sånn at de heller ansetter noen andre, eller for lite ifht hva jeg kunne fått.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk! Forsto ikke helt av den tabellen. Skal se litt til, men foreløpig kunne jeg bare velge mellom styrer, barnehagelærer osv.

Jeg har forøvrig 10års ansiennitet, men har kun jobbet litt som ringevikar ved siden av en annen jobb, så er helt blank på hva jeg kan forvente. Tør ikke å spørre noen som har fast stilling da jeg er redd jeg skal oppfattes som frekk🙊 Jeg har også hørt at noen forhandler om lønn, og da er jeg redd jeg skal enten be om for mye, sånn at de heller ansetter noen andre, eller for lite ifht hva jeg kunne fått.

Med 10 års ansiennitet vil du nok ligge greit an ift lønn, kanskje rundt 27-28 tusen utbetalt i måneden.

Ikke så nye tall, men er en grei pekepinne: "I 2018 tjente en helsefagarbeider med 10 års ansiennitet minimum 423 300 kroner i kommunen" (https://sykepleien.no/2019/06/erfarne-helsefagarbeidere-tjener-mer-enn-nye-sykepleiere).

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, den var ikke så lett å skjønne, uten å vite hvor du skulle videre. Trykk deg inn der det står +.

Hvis du har fagbrev som helsefagarbeider og 10 års ansiennitet er minstelønna 420.000. Dvs 35.000 før skatt. I tillegg kommer kveld/natt/helg/helligdagtilleggene.

B1AE3A1E-4332-4421-9E3E-86AA75416731.jpeg

Skrevet

Ok. Tusen takk dere😊 Da tror jeg jeg har fått så gode svar jeg kan få på nett😁 så får vi se hva som blir lagt på bordet når det kommer til stykke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok. Tusen takk dere😊 Da tror jeg jeg har fått så gode svar jeg kan få på nett😁 så får vi se hva som blir lagt på bordet når det kommer til stykke.

En ting du bør være obs på er at ansiennitet beregnes ulikt, innenfor offentlig, privat og innenfor ulike kommuner. Men, hvis de 10 årene du har som ansiennitet alle er fra etter at du fikk fagbrev som helsefagarbeider, og i det yrket, så er du uansett sikret 10 års ansiennitet lønnsmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...