AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Som overskriften sier. Jeg jobber nå 30 % og tenker å øke neste år, skal øke gradvis til jeg forhåpentligvis kan tjene bra nok til å ikke lenger motta trygd. Er det noe spesielt jeg må tenke på i den forbindelse? Jeg er ikke helt sikker på om jeg er frisk nok, så tenker å øke gradvis. Har også en arb.plass som legger til rette for meg. Anonymkode: ad5b1...86d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Glemte «jobb» i overskriften. Anonymkode: ad5b1...86d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Ville ikke sagt fra meg trygda, det kan du angre på når du ikke klarer jobben lenger. Du vet ikke hvordan du reagerer på jobb i lengden. MItt tips er å jobbe 2 dager i uken, så 40%. Så 60% trygd, som det maksimale. Disse 2 dagene hjelper deg mentalt ved å omgås andre mennesker. De andre dagene får du hvilt deg opp igjen. Målet bør ikke være å jobbe masse, men å ha det bra. Anonymkode: 467b6...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville ikke sagt fra meg trygda, det kan du angre på når du ikke klarer jobben lenger. Du vet ikke hvordan du reagerer på jobb i lengden. MItt tips er å jobbe 2 dager i uken, så 40%. Så 60% trygd, som det maksimale. Disse 2 dagene hjelper deg mentalt ved å omgås andre mennesker. De andre dagene får du hvilt deg opp igjen. Målet bør ikke være å jobbe masse, men å ha det bra. Anonymkode: 467b6...bfd Takk. Men jeg har blitt så frisk at jeg tror ikke jeg trenger trygd lenger. Men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd meg litt i jobb over tid. Vet ikke om det var sånn at jeg mister rettigheter om jeg jobber 100 % en periode? (hvis jeg skulle fått tilbakefall av sykdommen, eller medisinene slutte å virke så bra) Anonymkode: ad5b1...86d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk. Men jeg har blitt så frisk at jeg tror ikke jeg trenger trygd lenger. Men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd meg litt i jobb over tid. Vet ikke om det var sånn at jeg mister rettigheter om jeg jobber 100 % en periode? (hvis jeg skulle fått tilbakefall av sykdommen, eller medisinene slutte å virke så bra) Anonymkode: ad5b1...86d Jeg ville sjekket med NAV. Tror ikke det er voldsomt utfordrende å få gjenopptak om man blir syk sv samme sykdom igjen, altså. Hadde nok selv tatt 1 år på hver 20-30% økning om jeg gikk fra ufør (ikke AAP). Så bra du har fått hjelp ❤️ Anonymkode: df34b...242
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Takk. Men jeg har blitt så frisk at jeg tror ikke jeg trenger trygd lenger. Men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd meg litt i jobb over tid. Vet ikke om det var sånn at jeg mister rettigheter om jeg jobber 100 % en periode? (hvis jeg skulle fått tilbakefall av sykdommen, eller medisinene slutte å virke så bra) Anonymkode: ad5b1...86d Selv om du har trygd kan du jobbe så mye du vil. Men snakk med NAV om dette. Anonymkode: 467b6...bfd
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ... blitt så frisk at jeg tror ikke jeg trenger trygd lenger..... Anonymkode: ad5b1...86d Folk som er syke tror gjerne at de kan langt mer enn det som er tilfellet, og finner fort ut at "ord" i forhold til det de tror de kan klare og det er faktisk klarer, er to forskjellige ting. En haug med folk som er tvangsinnlagt mener også ofte at de er helt "friske" og at det ikke er noe galt med de. Alle andre ser at de er syke, bare ikke personen som det faktisk gjelder. Så hva du "tror at du ikke trenger lenger", bevises bare på en måte - jobb sammenhengende i 10 år, uten stopp, der du tjener over fribeløpet hvert eneste år. Jeg siterer: Brostrøm sier uføre arbeidstakere nå i praksis kan jobbe fullt i 10 år uten å risikere at uføregraden blir redusert. https://www.infotjenester.no/artikler/saa-mye-kan-ufoere-jobbe-uten-aa-miste-rettigheter/ Anonymkode: 43a87...fa1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå