AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Jeg liker å legge ut bilder av hobbyen min, og da er det noen folk (gjerne de samme går om igjen) som skal legge ut bilde under mitt bilde, eller noe de mener er likt/det samme, og skrive "Veldig lik min" eller lignende, selv om det slett ikke er tilfellet. Gidder ikke å jatte med og skrive ja jøss når jeg mener det er totalt forskjellig, så ignorerer det bare. Likevel fortsetter personen om og om igjen 🤔 Til slutt må jeg blokkere fordi det blir så irriterende. Hva er behovet til folk for å kommentere om seg selv på andre sine bilder? Uten å kommentere noe positivt eller spre noe positivt? Kun typ "min er helt lik". Jeg forstår det faktisk ikke 😂 Anonymkode: a9f3d...904 3
Bernardette Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Jeg synes folk som stadig vekk legger ut bilder av ting de har laget, er de rare. 16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg liker å legge ut bilder av hobbyen min, og da er det noen folk (gjerne de samme går om igjen) som skal legge ut bilde under mitt bilde, eller noe de mener er likt/det samme, og skrive "Veldig lik min" eller lignende, selv om det slett ikke er tilfellet. Gidder ikke å jatte med og skrive ja jøss når jeg mener det er totalt forskjellig, så ignorerer det bare. Likevel fortsetter personen om og om igjen 🤔 Til slutt må jeg blokkere fordi det blir så irriterende. Hva er behovet til folk for å kommentere om seg selv på andre sine bilder? Uten å kommentere noe positivt eller spre noe positivt? Kun typ "min er helt lik". Jeg forstår det faktisk ikke 😂 Anonymkode: a9f3d...904 Irritasjonen din høres ut som mangel på selvtillit. Føler du at du ikke får nok fokus på deg og ditt? Anonymkode: 690d8...ba8 5
Kokeshi Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Noen folk synes sikkert at du også er rar. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Det som er rart ved deg er det som gjør deg unik. Anonymkode: ece1e...6d1 4
Brevkniven Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er behovet til folk for å kommentere om seg selv på andre sine bilder? Uten å kommentere noe positivt eller spre noe positivt? Kun typ "min er helt lik". Jeg forstår det faktisk ikke 😂 Anonymkode: a9f3d...904 Det virker som om personen har lyst til å vise frem sine ting også, og er mer opptatt av seg og sitt, enn dine ting. Det er nok naturlig å bli irritert på det. H*n har kanskje ikke helt lært seg alle sosiale koder (eller bryr seg ikke), og kupper derfor innlegget ditt. Det er jo litt mangel på høflighet. Men du kan nok ikke alltid forvente positive kommentarer på innleggene dine, og bestemme hva folk skriver. 4
PokemonGone Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 (endret) For da lols hhhh Jeg tror at når dette skjer for mange ganger med samme person, er det veldig irriterende og creepy. Endret 7. desember 2020 av PokemonGone 1
Rant Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Klarer ikke sett meg inn i situasjonen. Hva er det du viser frem? Går det ikke an at noen har akkurat det samme som deg? Du skriver jo at du ikke har laget det selv? Eller er det du viser frem one in a million?
Safiye Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Irritasjonen din høres ut som mangel på selvtillit. Føler du at du ikke får nok fokus på deg og ditt? Anonymkode: 690d8...ba8 Det er vel heller de andre som ikke føler de får nok fokus, når de stadig prøver å vri oppmerksomheten fra TS og mot seg selv; det framstår som smålig og misunnelig, og jeg skjønner TS blir irritert. Spesielt om det er samme person som går igjen ofte. Greit nok å skrive noe sånt som "Ja, den var fin. jeg lagde noe lignende, har du lyst til å se bilde?" Anonymkode: 28461...bc9 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 Det er da like rart å stadig legge ut bilder av ting man har laget? Kanskje den som kommenterer ønsker kontakt/ dialog? Anonymkode: b8594...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Kanskje den syned det er rart at du stadig legger ut bilder av ting du lager, og prøver å formidle at det er mulig å lage ting uten å poste bilder hele tiden. Et slags "ja, vi lager ting hele tiden vi andre også, selv om vi ikke prakker det på andre. Ser du hvor irriterende det er?" Lag en egen instagramside for tingene dine, så kan de som faktisk ønsker å se dem følge deg der. Da slipper alle andre å se det. Anonymkode: 443da...724 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje den syned det er rart at du stadig legger ut bilder av ting du lager, og prøver å formidle at det er mulig å lage ting uten å poste bilder hele tiden. Et slags "ja, vi lager ting hele tiden vi andre også, selv om vi ikke prakker det på andre. Ser du hvor irriterende det er?" Lag en egen instagramside for tingene dine, så kan de som faktisk ønsker å se dem følge deg der. Da slipper alle andre å se det. Anonymkode: 443da...724 Jeg tenker det enten er dette eller så er vedkommende irritert fordi hen mener as ts kopierer og hermer etter samme ting. Ren tipping da, men det hadde kanskje vært en grunn om jeg hadde irritert meg nok over a) stadig posting eller b) kopiering. Anonymkode: eb354...421
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vel heller de andre som ikke føler de får nok fokus, når de stadig prøver å vri oppmerksomheten fra TS og mot seg selv; det framstår som smålig og misunnelig, og jeg skjønner TS blir irritert. Spesielt om det er samme person som går igjen ofte. Greit nok å skrive noe sånt som "Ja, den var fin. jeg lagde noe lignende, har du lyst til å se bilde?" Anonymkode: 28461...bc9 Forklar gjerne hvorfor TS blir irritert. Dersom den andre personen er smålig og misunnelig, kan ikke bare TS ignorere det? Anonymkode: 690d8...ba8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 Som en som selv lager ting og legger ut bilder av det, så ser jeg hva du mener ts. Jeg ser det stadigvekk på facebook, dette fenomenet du snakker om. Alle synes det er kleint. Anonymkode: 7f447...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Mest sannsynlig er dette snakk om en side TS allerede har laget for å kunne poste bilder av tingene hen lager, men det kan virke som nordmenn henger litt etter, utifra svarene ts har fått i denne tråden. Anonymkode: 7f447...a2c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 Og hvis det hadde vært helt stille, ville tråden hete "Hvorfor kommenterer ingen, hva gjør jeg galt!!" Anonymkode: 6b461...a86 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Folk bruker sosiale medier forskjellig og derfor har forskjellig oppfatning av hva som er greit å gjøre. Vedkommende som kupper tråden din vet antageligvis ikke bedre. Vedkommende har ikke kontroll på sosiale normer på sosiale medier. Likte forslaget over om å opprette instagram profil for å dele bildene dine der. Du kan også på facebook skru av kommentar feltet på bildet/innlegget ditt. Så slipper du å få noen kommentarer i det hele tatt. Eventuelt så kan du melde deg inn i noen grupper og poste bildene der. Kan tenkes du får mer responsen du ønsker der? Anonymkode: bd3cf...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå