Gå til innhold

Slutta på ppiller - får ikke mensen. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sluttet på ppiller for 2 mnd siden for å prøve å bli gravid. Jeg har gått på de samme ppillene i 7 år, og mistet mensen det siste året. Da jeg slutter fikk jeg mensen en gang, blødde da mye, hadde mensensmerter og ømme bryster. Nå er jeg på mnd nr 2 og har gått 14 dager på overtid med mensen. Er ikke gravid (har testet x flere). Noen som har liknende opplevelser når dere sluttet på pilla? Bruker man en god stund for å få normal syklus? Og kan jeg bli gravid selv om mensen uteblir? 

Takk for svar!

Anonymkode: bed31...718

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta tid å komme inn i syklus, jeg ventet på mensen i nesten 70 dager etter pille slutt i mars...Ble gravid 8 mnd etter pilleslutt og på prøveperiode nr 5, så det er håp! 
Du trenger eggløsning for å bli gravid, og den kommer typisk Ca14dager før mensen, så ja, du kan bli gravid før du får mensen :) 

Anonymkode: 1255d...e2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan ta tid å komme inn i syklus, jeg ventet på mensen i nesten 70 dager etter pille slutt i mars...Ble gravid 8 mnd etter pilleslutt og på prøveperiode nr 5, så det er håp! 
Du trenger eggløsning for å bli gravid, og den kommer typisk Ca14dager før mensen, så ja, du kan bli gravid før du får mensen :) 

Anonymkode: 1255d...e2f

Takk for svar!

Ja, tenkte på at dersom jeg nå ikke får mensen i noen mnd om jeg likevel kan bli gravid eller om jeg må vente til jeg har hatt mensen? 

Anonymkode: bed31...718

Skrevet

Det tok ca. 2 måneder før jeg fikk mensen etter p-pilleslutt. Tror det er ganske vanlig om man har gått på hormonprevensjon en stund. For min del var jeg ekstremt utålmodig og "følte" det var noe mer, så jeg gikk til privat gynekolog 4 måneder etter jeg sluttet på p-pillene. Fikk vite at jeg hadde PCOS.

Skrevet

Jeg ble gravid første gang 4 mnd etter p- pilleslutt og hadde da fremdeles ikke fått mensen tilbake! 

Skrevet

Jeg fikk mensen 28 dager etter siste pille. Tenkte flott, rett inn i syklus. Men neste syklus fikk jeg mensen på dag 47. Dvs 20 dager på overtid.

Anonymkode: c83a8...a07

Skrevet

Føler med deg! Sluttet selv for 4 måneder siden etter 6-7 år på pillen. Enda ikke fått mensen tilbake og begynner å bli utålmodig allerede.. 

Anonymkode: 328bd...4a9

Skrevet

Det er ikke risikofritt å tukle med naturen, i verste fall kan du miste mensen for alltid. Dette er noe alle bør tenke over når de går på hormonell prevensjon. Mest sannsynlig mister du ikke mensen for alltid, men for mange tar det tid å få mensen igjen og/eller få stabil syklus.

Anonymkode: 442d2...4f4

Skrevet

Det gikk over ett år før jeg fikk mensen etter p-pilleslutt 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...