Gå til innhold

Har mannen din hatt testikkelretensjon og du har blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger sårt råd og vil gjerne høre erfaringer fra folk som er gravide-vært gravide i tillegg til prøvere.

Vi har prøvd i ca ett halvt år. Snakket litt med mannen i dag og vi kom plutselig inn på at han faktisk hadde en operasjon som 9 åring i den ene testikkelen. Jeg har googlet og googlet og skjønner at en operasjon som 9 åring er svært sent? Han husker lite.

Nå lurer jeg på om vi skal gå privat og evt. be om en sædprøve? Men får jo helt vondt i hjertet av å sende mannen min for å ta en slik prøve uten å ha prøvd så lenge. Kan noen dele erfaringer? Jeg finner svært lite om testikkelretensjon på forum og skulle så gjerne ha lest om erfaringer.

Anonymkode: 70493...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min mann hadde det på begge testikler. Om han husker riktig så ble den ene operert ned da han var ca ett år, og den andre da han var ca seks år. Vi ble merkelig nok gravide på første forsøk (han tok tilskudd av sink som skulle hjelpe på sædmengde og vi brukte eggløsningstest), men vi var forberedt på at han kunne være steril. 

Anonymkode: 3df30...2f1

Skrevet

Min mann hadde det i en alder av 24 år. Vi har snart 2 barn. Feilen lå hos meg og ikke han når det tok litt tid med første. 

Anonymkode: ba952...86c

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, min mann hadde det på begge testikler. Om han husker riktig så ble den ene operert ned da han var ca ett år, og den andre da han var ca seks år. Vi ble merkelig nok gravide på første forsøk (han tok tilskudd av sink som skulle hjelpe på sædmengde og vi brukte eggløsningstest), men vi var forberedt på at han kunne være steril. 

Hvor lenge tok han sink?

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge tok han sink?

Sædceller fornyes hver tredje måned, så minimum tre mnd er anbefalt. Brukte et tilskudd med sink og vitamin C i samme tablett, kjøpt på apotek. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...