Gå til innhold

Vanvittig irriterende, hvordan få han til å skjønne det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå tar jeg meg av alt hjemme for at han skal få jobbet ekstra, noe vi har blitt enige om. Gjentatte ganger har vi pratet om at hvis han ikke skal jobbe så bør han bruke tid med meg og barna. Flere ganger får jeg i ettertid høre om at han har vært på besøk hos flere i tiden han skal jobbe. 

Pga denne jobbingen en periode så slipper han alt av nattevåk, husvask, stell av barn, renhold, rydding, matlaging, etc. Altså, han jobber, kommer hjem, spiser og legger seg. Dette sliter meg veldig ut, noen netter kan jeg ha maks 3t søvn. I blant er jeg heldig å få sove litt på dagtid, men som regel ikke. 

I tillegg er han sur om jeg ringer i løpet av dagen for å fortelle noe eller spørre om noe. Han bare legger på, har ikke tid, må jobbe. Så røpet han seg om at han i blant tar en kaffe hos en venn, i forrige uke var han på kaffe hos en annen venn. Og denne helgen tok han et familiebesøk. 

Hvordan få han til å forstå??

Anonymkode: afb02...7ef

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at det ikke er mulig for han å jobbe sånn som han gjør nå. Enkelt og greit. 

• Liker 21
Skrevet
Snurrepurre skrev (10 minutter siden):

Si at det ikke er mulig for han å jobbe sånn som han gjør nå. Enkelt og greit. 

Jo, det er mulig, men om han har ledig tid så bør han jo bruke det på familien. Ikke ut å fly alle andre steder, si at han ikke har tid til å prate med meg, men dra på kaffebesøk kan han.

Skrevet
Bernardette skrev (3 minutter siden):

Det er ikke han som skal forstå, det er du som bør forstå/innse at han faktisk velger deg og barna bort.

Når du har innsett dette, og plassert skylden der den hører hjemme, altså hos ham, så kan du vurdere hva du gidder å fortsette med. Det skal ikke være nødvendig for deg å gjøre enda mer for å få ham til forstå. Han forstår, men gir beng, og tillater seg å svare deg surt når du ringer.

Tenkte at i morgen skal jeg ta meg et venninnebesøk rett etter jeg egentlig skal noe annet. Så blir jobbingen hans utsatt. Tenkte også at når han kommer inn her sikkert etter 12 i natt Så står det klart for han til å henge opp klær. Har han tid til kaffebesøk hos venner hver 3 dag, så har han tid til det også. 

Har han tid og ork til andre ting enn jobb, men ikke oss, så får han ta et par netter i uken. 

I natt var begge barna våkne i 4t i natt. Han var sur på meg fordi han ikke fikk sove. Jeg svarer at jeg er våken hver eneste natt, jeg har ikke klagd ennå. Han svarer at han jobber så hardt, så han har det verre enn meg. Han jobber tydeligvis ikke så hardt.. 

• Liker 15
Skrevet

Dere må forsøke å kommunisere med hverandre uten at det har utgangspunkt i hevn, klager elle sutring...

Anonymkode: a7774...662

• Liker 8
Skrevet

Jobber du? Er du i mammapermisjon

Anonymkode: 7e190...3ab

Skrevet

Uffa..dette hadde ikke jeg orket. Er du hjemmeværende eller i mammaperm? Det virker virkelig ikke som han setter pris på alt du gjør hjemme og med barna. Han trenger en wake up call. Kanskje du skal reise bort en helg og overlate barna og husarbeidet til han?  Hvor lenge har dere hatt denne ordningen? 

Og hvem drar til familien alene uten å ta med kone eller barna? Det synes jeg er litt rart, i hvert fall om det er slik at han gjør individuelle ting ofte. Han må da bidra og avlaste han også, selv om han jobber mer..

Anonymkode: 9cbe4...bec

• Liker 2
Skrevet

Snakk om det..

• Liker 1
Skrevet

Du må aller først fortelle ham at du synes dette er urettferdig og ikke greit. (å si at man er irritert er altfor tafatt!)  Pass deg for å ende opp i diskusjon om hvem gjør minst og mest.  Hør hva han har å si om hvorfor han synes det er greit å unne seg selv egentid.  

Den situasjonen du er i nå, er en av de aller dypeste kvinnefellene.  Det er veldig vanskelig å komme seg opp senere.  Risikoen for at du blir sittende med hovedansvaret for hjem og barn framover er stor.  Det du anser som en midlertidig ordning blir fort deres familemønster.   

• Liker 7
Skrevet

Hvem bidrar med mest penger til felles økonomi?

Anonymkode: b791b...942

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Akkurat nå tar jeg meg av alt hjemme for at han skal få jobbet ekstra, noe vi har blitt enige om. Gjentatte ganger har vi pratet om at hvis han ikke skal jobbe så bør han bruke tid med meg og barna. Flere ganger får jeg i ettertid høre om at han har vært på besøk hos flere i tiden han skal jobbe. 

Pga denne jobbingen en periode så slipper han alt av nattevåk, husvask, stell av barn, renhold, rydding, matlaging, etc. Altså, han jobber, kommer hjem, spiser og legger seg. Dette sliter meg veldig ut, noen netter kan jeg ha maks 3t søvn. I blant er jeg heldig å få sove litt på dagtid, men som regel ikke. 

I tillegg er han sur om jeg ringer i løpet av dagen for å fortelle noe eller spørre om noe. Han bare legger på, har ikke tid, må jobbe. Så røpet han seg om at han i blant tar en kaffe hos en venn, i forrige uke var han på kaffe hos en annen venn. Og denne helgen tok han et familiebesøk. 

Hvordan få han til å forstå??

Si du ikke kan styre med alt det du styrer med og han får ta mer ansvar hjemme, og at dere var TO OM Å FÅ EN BABY  I HUS. Han lyver bare på seg mer jobbing så han kan slippe det verste hjemme. 

Og slutt med å lage middag og slikt til han, det klarer han fint selv. 

Anonymkode: fb44f...ffd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenkte at i morgen skal jeg ta meg et venninnebesøk rett etter jeg egentlig skal noe annet. Så blir jobbingen hans utsatt. Tenkte også at når han kommer inn her sikkert etter 12 i natt Så står det klart for han til å henge opp klær. Har han tid til kaffebesøk hos venner hver 3 dag, så har han tid til det også. 

Har han tid og ork til andre ting enn jobb, men ikke oss, så får han ta et par netter i uken. 

I natt var begge barna våkne i 4t i natt. Han var sur på meg fordi han ikke fikk sove. Jeg svarer at jeg er våken hver eneste natt, jeg har ikke klagd ennå. Han svarer at han jobber så hardt, så han har det verre enn meg. Han jobber tydeligvis ikke så hardt.. 

Spør han : "Skal vi bytte om på rollene en uke eller to så vi kan se hvem som jobber hardest?"

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Si du ikke kan styre med alt det du styrer med og han får ta mer ansvar hjemme, og at dere var TO OM Å FÅ EN BABY  I HUS. Han lyver bare på seg mer jobbing så han kan slippe det verste hjemme. 

Og slutt med å lage middag og slikt til han, det klarer han fint selv. 

Kanskje han skal slutte å betale for alt og, det klarer hun vel fint selv? 🙂

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har barna det oppi dette? Du sier ikke et ord om det... Dette er ikke et familieliv. Dette er en konkurranse i å ha det verst, og i å unngå å være hjemme. I et forhold/en familie skal man ikke tvinge noen til å være hjemme eller til å bidra. Det skal være en selvfølge og helt frivillig fordi man er glade i hverandre og ønsker å gjøre det beste for hverandre! Dere virker for å være på hver deres vei bort fra både hverandre og barna deres. Ta en skikkelig prat før det er for sent, og lykke til 💕

Anonymkode: 08e45...5c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre? Den som tjener best skal få mest egentid og slippe ansvar for barn og hus?

Anonymkode: 3e1aa...4c4

• Liker 18
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jobber du? Er du i mammapermisjon

Anonymkode: 7e190...3ab

Seriøst?! Lever dere på 1900-pilogbue? 
Samme det hvem som tjener penger. Mammapermisjon er også jobb! Det er ikke slik at de fleste sitter hjemme å ser tv, sover eller slækker’n. Mange bysser, mater, prøver å få barn(a) til å sove, rydder, vasker, lager middag, holder tur og orden hjemme. Søvn og hvile er like viktig for den som er hjemme med barn som for den som er på jobb.. Kanskje viktigere for den som er hjemme og skal ha energi, humør og ork til å være en gid versjon av seg selv, kontra en kontorrotte som sitter på ræv, drikker kaffe, har pause og sosial input samt får tid til å høre egne tanker igjennom dagen..

Anonymkode: 9d012...211

• Liker 26
Skrevet

Stemmer for årets far/partner kandidat her.

• Liker 3
Skrevet

Akkurat nå er det meg. 

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvordan har barna det oppi dette? Du sier ikke et ord om det... Dette er ikke et familieliv. Dette er en konkurranse i å ha det verst, og i å unngå å være hjemme. I et forhold/en familie skal man ikke tvinge noen til å være hjemme eller til å bidra. Det skal være en selvfølge og helt frivillig fordi man er glade i hverandre og ønsker å gjøre det beste for hverandre! Dere virker for å være på hver deres vei bort fra både hverandre og barna deres. Ta en skikkelig prat før det er for sent, og lykke til 💕

Anonymkode: 08e45...5c5

Nei, det er ikke konkurranse om å ha det verst. Det er en periode nå som jeg tar meg av alt, mens han jobber. Barna har det fint, vi finner på masse gøy hver dag, selv om det sliter ut meg. Jeg har bare et håp om at når han er ledig, så har han tid til oss. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje han skal slutte å betale for alt og, det klarer hun vel fint selv? 🙂

Ja, nå betaler jeg for alt, mens han er opptatt med jobbingen sin. Jeg har også betalt for julegavene til hans familie. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...