AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Babyen er 8 måneder og jeg har tatt absolutt all kvelds og nattevåk, for «han roer seg ikke hos meg». Etter å ha hatt babyen klistret til meg 24/7 i 8 mnd. Så klikket jeg på mannen i dag. Jeg ammet babyen og 5 min etter våkner han og gråter hysterisk. Nå syntes jeg far og sønn kan få øve seg på å bli trygge på hverandre, og mannen kan stå i gråten og finne ut av hvordan han skal trøste han. Så smeller det fra mannen: «hører du ikke at han blir helt hysterisk, han trenger mammaen sin! Andre mødre får faktisk vondt i hjertet når babyen gråter.» vet du hva, det hører jeg, men han har også en forelderen til og det er på tide at han lærer seg å roe seg hos begge. var jeg helt urimelig her? Jeg er SÅ sliten! Anonymkode: 00df9...907 11
Populært innlegg hutta Skrevet 6. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 6. desember 2020 Synes det var stygt gjort av han å insinuere at du ikke bryr deg om babyen. Selvfølgelig er det ikke urimelig at du vil at han skal prøve å trøste DERES baby. 50
Lorieen Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Hos oss har vi delt dette likt fra dag 1. Det eneste mannen ikke har gjort er å amme, av åpenbare årsaker. 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Lorieen skrev (Akkurat nå): Hos oss har vi delt dette likt fra dag 1. Det eneste mannen ikke har gjort er å amme, av åpenbare årsaker. Vi prøvde, men til å begynne med var det virkelig bare pupp som hjalp. Han gråt mye og strevde med magen. Jeg syntes ikke det er urimelig at en nyfødt kun aksepterer mor, men det har gått 8 måneder nå🥵 ts Anonymkode: 00df9...907 6
Mezzosoprena Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Babyen er 8 måneder og jeg har tatt absolutt all kvelds og nattevåk, for «han roer seg ikke hos meg». Etter å ha hatt babyen klistret til meg 24/7 i 8 mnd. Så klikket jeg på mannen i dag. Jeg ammet babyen og 5 min etter våkner han og gråter hysterisk. Nå syntes jeg far og sønn kan få øve seg på å bli trygge på hverandre, og mannen kan stå i gråten og finne ut av hvordan han skal trøste han. Så smeller det fra mannen: «hører du ikke at han blir helt hysterisk, han trenger mammaen sin! Andre mødre får faktisk vondt i hjertet når babyen gråter.» vet du hva, det hører jeg, men han har også en forelderen til og det er på tide at han lærer seg å roe seg hos begge. var jeg helt urimelig her? Jeg er SÅ sliten! Anonymkode: 00df9...907 Har du ventet 8 måneder på å få mannen din til å ta seg av babyen? 23
Cleopatra. Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Skjønner deg veldig godt. Selv om jeg skal være litt kjip å si at dere kanskje burde begynt å vende baby til pappaen lenge før baby ble 8 måneder. 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Teatrica skrev (1 minutt siden): Har du ventet 8 måneder på å få mannen din til å ta seg av babyen? Han tar seg av han, men ikke når han gråter om kvelden natta, for han har ikke roet seg uten pupp. Jeg prøvde å nattavvenne for noen uker siden og han skrek i godt og vel 3 timer. ts Anonymkode: 00df9...907
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Synes du burde begynt før jeg, så du er absolutt ikke urimelig. Ta på deg jakke og sko og gå deg en lang og god tur, så får far prøvd seg litt. Han skal vel kanskje snart ut i pappaperm også? Hvordan mener han den skal gå, hvis det bare er du som kan roe han? Anonymkode: 4e1d1...ec8 13
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Cleopatra. skrev (1 minutt siden): Skjønner deg veldig godt. Selv om jeg skal være litt kjip å si at dere kanskje burde begynt å vende baby til pappaen lenge før baby ble 8 måneder. Han er vandt til han. Far kan leke med han, gi han fast føde, skifte på gan etc. men den trøstingen på kveld/natt har kun jeg gjort. Burde kanskje kuttet det før, men han tar ikke smukk og pupp har vært det eneste som har funket. ts Anonymkode: 00df9...907
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Du må jo ut av syne. Ta et en tur, gå på café, treningsstudio. What ever. Helt latterlig av far, men du må jo tilrettelegge for at far får en reel sjanse. Det har han ikke når du er under samme tak. Anonymkode: dbdd0...0aa 15
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes du burde begynt før jeg, så du er absolutt ikke urimelig. Ta på deg jakke og sko og gå deg en lang og god tur, så får far prøvd seg litt. Han skal vel kanskje snart ut i pappaperm også? Hvordan mener han den skal gå, hvis det bare er du som kan roe han? Anonymkode: 4e1d1...ec8 Nei, han skal ikke ha pappaperm før om 4 mnd. ja, nei jeg vet ikke. Føler meg bare som en bedriten mor når han sier at «andre mødre har medfølelse med babyen sin» liksom. Er jeg helt psyko, som tenker at da får han gråte da...? ts Anonymkode: 00df9...907
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Jeg tror den verste alderen er nå. Det er nå babyer føler på at verden er stor og skummel og mer enn bare mamma og pappa. Hadde ventet litt til, til han var litt mer trygg på ting rundt seg igjen. Evt. må du UT av huset for at de skal få roen sammen. Begge to er stressa fordi de er vant til at du er der og tar deg av ting straks ungen gir fra seg et skrik. Anonymkode: ce120...33f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Eller ikke.. mht alderen mener jeg - som jeg skrev over her. Siden baby og pappa har et fint bånd seg i mellom om dagen. Men, du må nok ut av huset. Så baby ikke lukter deg... er pappa alene så må de jo bare. Anonymkode: ce120...33f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Hadde samme problemet da vi fikk eldste. Forsøkte jeg meg på en rask tur ut på butikken så tok det ikke lang tid før pappaen ringte fordi babyen «ville ha mammaen sin». Til slutt ble jeg smårar, men det funker jo dårlig å reise noe sted. Så jeg begynte med hagearbeid (funker jo ikke på denne tiden av året da) Har aldri så mye som tatt i ei plante verken før eller siden, men da plasserte jeg meg utenfor huset med hendene godt plantet nedi jorda. Griset meg skikkelig til på klær osv, slik at når mannen sto der i døra, irritert fordi babyen gråt, så kunne jeg faktisk ikke ta babyen for jeg måtte vaske meg og skifte først. Så da ga jeg heller mannen en real runde med tilsnakk og holdt meg til hagearbeidet, samtidig som jeg var i nærheten dersom babyen faktisk behøver meg. Fortsatte med hagearbeidet hver dag fram til poenget gikk inn hos mannen. Det tok ikke mange dagene. Anonymkode: b462f...b78 20
Cleopatra. Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, han skal ikke ha pappaperm før om 4 mnd. ja, nei jeg vet ikke. Føler meg bare som en bedriten mor når han sier at «andre mødre har medfølelse med babyen sin» liksom. Er jeg helt psyko, som tenker at da får han gråte da...? ts Anonymkode: 00df9...907 Du er hverken psyko eller en bedriten mor. Far føler vel at han ikke strekker til og skyver vel frustrasjonen sin rundt det over på deg. Sier som en over her; du må ut av huset. Det hjelper ikke at du er hjemme når pappaen skal øve seg på å roe baby alene. Lykke til ❤️ 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, han skal ikke ha pappaperm før om 4 mnd. ja, nei jeg vet ikke. Føler meg bare som en bedriten mor når han sier at «andre mødre har medfølelse med babyen sin» liksom. Er jeg helt psyko, som tenker at da får han gråte da...? ts Anonymkode: 00df9...907 Nei, det er helt normalt, mannen din tar feil. Ja, selvfølgelig har vi medfølelse med babyen vår, det handler jo ikke om det men jeg regner med at far holder i babyen, bysser og trøster mens han gråter? Da tar ikke baby skade av det, i såfall. Hadde far derimot bare latt baby ligge der og gråte der for seg selv - da kan han skade av det. Anonymkode: 4e1d1...ec8 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Babyen er 8 måneder og jeg har tatt absolutt all kvelds og nattevåk, for «han roer seg ikke hos meg». Etter å ha hatt babyen klistret til meg 24/7 i 8 mnd. Så klikket jeg på mannen i dag. Jeg ammet babyen og 5 min etter våkner han og gråter hysterisk. Nå syntes jeg far og sønn kan få øve seg på å bli trygge på hverandre, og mannen kan stå i gråten og finne ut av hvordan han skal trøste han. Så smeller det fra mannen: «hører du ikke at han blir helt hysterisk, han trenger mammaen sin! Andre mødre får faktisk vondt i hjertet når babyen gråter.» vet du hva, det hører jeg, men han har også en forelderen til og det er på tide at han lærer seg å roe seg hos begge. var jeg helt urimelig her? Jeg er SÅ sliten! Anonymkode: 00df9...907 Det høres ikke ut som dere var helt forberedt på dette. Noe alle par burde gjøre før man får baby, er å bli enige om hvordan den første tiden skal være mtp samarbeid. Anonymkode: 655ea...08b 1
Rucula Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 Her er det det samme. Baby roer seg kun med pupp. Men min baby er bare 6 mnd da. Trodde det var normalt jeg. Far er en fantastisk pappa og tar storesøster hele tiden, men han har ikke pupper dessverre.
Gjest Tamsi Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 "Andre mødre får faktisk vondt i hjertet når babyen gråter" Det får nok andre fedre også, men han vil visst ikke identifisere seg som en av dem? Høres ut som han bare ikke gidder.
rampeguri Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 Tamsi skrev (3 minutter siden): "Andre mødre får faktisk vondt i hjertet når babyen gråter" Det får nok andre fedre også, men han vil visst ikke identifisere seg som en av dem? Høres ut som han bare ikke gidder. Akkurat det jeg skulle si også 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå