AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Vi skal bort på julaften (broren min har størst plass med tanke på smittevern) og er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det med minstemann i forhold til leggetid. Han er 4år, men våkner tidlig. Rundt 06. Sovner på slaget 19 til vanlig, sovner så fort nattasangen er ferdig. Så, temmelig trøtt og sliten etter dagen. Med julaften, som gjerne er full av inntrykk og full fest fra tidlig til kveld, regner jeg med at han er, om ikke enda mer, trøtt til vanlig tid. Men kjedelig å dra hjem 18.30 og samtidig sikkert ikke halvveis ferdig med pakkene... hvordan før dere det? Mange sier at barna får være oppe så lenge de vil, men jeg føler litt på at det beste for han er jo å få legge seg når han er trøtt? Anonymkode: 2944c...7cb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Kan han kanskje få seg en hvil midt på dagen? Anonymkode: 94190...b20 12
Ulven Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Vi la de barna som måtte legge seg til normal tid i reiseseng, og tok de opp igjen når vi var klare til å dra hjem ved 22 tida. Da rett inn i varm bil og så ble de tullet godt inn i dyner og tepper. De sovnet alltid på igjen. 🙂 Å dra hjem midt i feiringen er ikke greit, så finner man ikke en annen løsning, er det bedre å bli hjemme. 37
Ulrikke Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Kan dere lure ham til å ta en dupp i 15-tiden? En av dere legger dere sammen med ham og gir ham en times dupp? Da kan det jo hende han holder en stund til.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Min var på samme alder i fjor, og har et ekstremt godt sovehjerte normalt. Men h*n var strålende blid (dog trøtt) til 22.30 den kvelden. Jule-eufori og sukker 😂 Synes det er lov å strekke ut tiden på selveste julaften. Det skal jo være magisk! ❤️ Anonymkode: 5392d...040 18
Millimani Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Hvis han klarer å få seg en dupp tidligere på dagen (kanskje lite trolig i hans rutiner), så er det en løsning. En annen løsning er å gi han anledning til den duppen på 1. juledag. Den dagen er antakelig enklere til en dupp, og kanskje er han litt grinete som følge av at kvelden før ble i lengste laget. Eller dere kan håpe at han sover lenger den morgenen, som følge av at han blir lenge oppe på julaften. Ellers synes jeg Ulven hadde en veldig god løsning 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vi skal bort på julaften (broren min har størst plass med tanke på smittevern) og er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det med minstemann i forhold til leggetid. Han er 4år, men våkner tidlig. Rundt 06. Sovner på slaget 19 til vanlig, sovner så fort nattasangen er ferdig. Så, temmelig trøtt og sliten etter dagen. Med julaften, som gjerne er full av inntrykk og full fest fra tidlig til kveld, regner jeg med at han er, om ikke enda mer, trøtt til vanlig tid. Men kjedelig å dra hjem 18.30 og samtidig sikkert ikke halvveis ferdig med pakkene... hvordan før dere det? Mange sier at barna får være oppe så lenge de vil, men jeg føler litt på at det beste for han er jo å få legge seg når han er trøtt? Anonymkode: 2944c...7cb Skal dere på besøk til andre på julaften i år da? Det er lov å tenke lenger enn sin egen nesetipp... Anonymkode: d23c8...b2f 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal dere på besøk til andre på julaften i år da? Det er lov å tenke lenger enn sin egen nesetipp... Anonymkode: d23c8...b2f Hva er galt med å besøke andre på julaften i år? Anonymkode: 71c4d...2c0 33
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er galt med å besøke andre på julaften i år? Anonymkode: 71c4d...2c0 En viss pandemi kanskje? Anonymkode: d23c8...b2f 1
Arkana Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Våre får være oppe så lenge de vil på julaften, men de er eldre enn din. I ditt tilfelle hadde jeg rett og slett lagt ham der dere er. Dere får sikkert lov å bruke en seng. Så kan dere andre hygge dere videre og bære ham ut i bilen når dere skal hjem. Kanskje våkner han litt, men han sovner nok raskt i egen seng når dere er vel hjemme. 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 Min er 2 år, og planen min er å la henne styre det til en viss grad selv. Blir hun altfor trøtt, så skal vi ha med reiseseng som hun kan få sove i frem til vi reiser hjem senere på kvelden. Kommer også til å prøve å drøye duppen hennes en stund og la henne få sove litt lenger på den enn hun vanligvis gjør. Sover vanligvis fra ca 11 til 1230/1300. Tenkte å drøye den en time på julaften og bare la henne sove, selv om den skulle bikke to Anonymkode: 5fb65...60a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Vi hadde besøk hos oss i fjor. 5-åringen ville naturlig nok ikke legge seg når kusinene på hennes alder var oppe. De ble værende til 23. De andre barna var i strålende humør, men allerede kl 21 var mitt barn totalt utslitt, hun gråt og skrek. Tok 1 time å roe henne. Det er faktisk en fordel å være på besøk hos andre når man har barn, synes jeg. Da kan man styre alt selv. Ikke like lett å få gjester til å gå hjem. I år drar vi hjem senest kl 20. Da har vi vært i selskap i 3 timer ca og det er lenge nok. Å drøye leggetiden en time går sikkert fint, men ikke lenger, er min erfaring Anonymkode: ef6ea...e57 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): En viss pandemi kanskje? Anonymkode: d23c8...b2f Kutt ut. Bare fordi du lever med strengere regler enn helsemyndighetene har gitt oss så lever ikke vi andre feil. Anonymkode: b112f...65f 51
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): En viss pandemi kanskje? Anonymkode: d23c8...b2f Ikke alle lar pandemien kontrollere livene sine, og godt er det. Det er stor forskjell på hvor i landet man bor også, Man kan fint møtes. Noen forholdsregler må selvfølgelig tas Anonymkode: ef6ea...e57 19
Visla Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 Se an formen og humøret hans, og ta det derfra. Der er vell en seng han kan legge seg i om det trengs? jeg skal selv bort til foreldrene mine på juleaften med barna mine på 10 måneder, 4 år, 6 år og 10 år. Vi overnatter, selv om de bare bor 5 minutter unna:) 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Legger 2-åringen til vanlig tid i vogn. Har kort vei hjem så håper det skal gå fint! Anonymkode: 06ab4...3b3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Vår har leggetid kl 19:40, men på julaften holder hun mirakuløst ut til ni uten problemer. Hun var ett i fjor og to i år. Regner med at det ikke blir noe problem i år heller. Det er et eller annet med julen, folkene og stemningen som gjør at hun aldri blir trøtt. Anonymkode: e4732...7de
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi hadde besøk hos oss i fjor. 5-åringen ville naturlig nok ikke legge seg når kusinene på hennes alder var oppe. De ble værende til 23. De andre barna var i strålende humør, men allerede kl 21 var mitt barn totalt utslitt, hun gråt og skrek. Tok 1 time å roe henne. Det er faktisk en fordel å være på besøk hos andre når man har barn, synes jeg. Da kan man styre alt selv. Ikke like lett å få gjester til å gå hjem. I år drar vi hjem senest kl 20. Da har vi vært i selskap i 3 timer ca og det er lenge nok. Å drøye leggetiden en time går sikkert fint, men ikke lenger, er min erfaring Anonymkode: ef6ea...e57 Han kan nok holde koken utover kvelden, men med tanke på hvor trøtt jeg vet han er til vanlig så vil jeg ikke bare la det dure og gå i mange timer tror jeg. Skal høre om vi heller kan møtes litt tidligere, så fortsetter vi (familien) bare kosen her hjemme når minstemann er lagt. Anonymkode: 2944c...7cb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vår har leggetid kl 19:40, men på julaften holder hun mirakuløst ut til ni uten problemer. Hun var ett i fjor og to i år. Regner med at det ikke blir noe problem i år heller. Det er et eller annet med julen, folkene og stemningen som gjør at hun aldri blir trøtt. Anonymkode: e4732...7de Så hun har bare opplevd 1 julaften før, og på bakgrunn av det slås det fast at hun aldri blir trøtt på julaften?😉 Anonymkode: 4e104...578 17
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så hun har bare opplevd 1 julaften før, og på bakgrunn av det slås det fast at hun aldri blir trøtt på julaften?😉 Anonymkode: 4e104...578 Hehe, nei, men vi har vært i mange selskaper og ungen er helt turbo hver gang. Ikke antydning til trøtthet så lenge vi er på besøk. Jeg antar at neste julaften blir lik som de mange selskapene ☺️ Anonymkode: e4732...7de 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå