AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Synes synd i alle insta og SoMe mødrene som kaver nå før jul.. de baker, de pynter og de synger julesanger og det er supert!! Men alt skal dokumenteres i alle medier hele veien.. « se så flink jeg er!!» jeg har selv vært der, ikke helt der.. men kjenner meg litt igjen. nå er barna i huset ungdommer.. vi baker og koser oss, og vi er tilstede i øyeblikkene vi skaper. SoMe trenger ikke inn i vår stue og se hele prosessen med pepperkakehuset. Blide barn med nisseluer osv. folk er utslitte, lest flere artikler der julemødre konkurrerer mot hverandre, og alle skal vise seg fram med førjuls kosen. Anonymkode: 40890...627 14
Gjest Bamse20 Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Synes synd i alle insta og SoMe mødrene som kaver nå før jul.. de baker, de pynter og de synger julesanger og det er supert!! Men alt skal dokumenteres i alle medier hele veien.. « se så flink jeg er!!» jeg har selv vært der, ikke helt der.. men kjenner meg litt igjen. nå er barna i huset ungdommer.. vi baker og koser oss, og vi er tilstede i øyeblikkene vi skaper. SoMe trenger ikke inn i vår stue og se hele prosessen med pepperkakehuset. Blide barn med nisseluer osv. folk er utslitte, lest flere artikler der julemødre konkurrerer mot hverandre, og alle skal vise seg fram med førjuls kosen. Anonymkode: 40890...627 Så slutt og følg de da vell, så slipper du det problemet. Du er jo en av de desperate som går og klager på ting som ikke trenger å være et problem.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Bamse20 skrev (1 minutt siden): Så slutt og følg de da vell, så slipper du det problemet. Du er jo en av de desperate som går og klager på ting som ikke trenger å være et problem. Sier ikke det er et problem for meg.. for det er det ikke, men jeg diskuterer temaet på et annet nivå Anonymkode: 40890...627 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Du er vel strengt talt ikke noe bedre, som har et behov for å uttrykke hvor mye mer ekte og koselig din førjulstid er, og hvor flinke dere er til å være "tilstede i øyeblikkene dere skaper"? Begge deler er jo et behov for å hevde seg selv og framstille seg i et ideelt lys, bare fra ulike vinkler. Anonymkode: e1031...3ca 25
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er vel strengt talt ikke noe bedre, som har et behov for å uttrykke hvor mye mer ekte og koselig din førjulstid er, og hvor flinke dere er til å være "tilstede i øyeblikkene dere skaper"? Begge deler er jo et behov for å hevde seg selv og framstille seg i et ideelt lys, bare fra ulike vinkler. Anonymkode: e1031...3ca Herregud ro ned 🤮 Du er på et diskusjonsforum. Anonymkode: dfe0a...97f 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud ro ned 🤮 Du er på et diskusjonsforum. Anonymkode: dfe0a...97f Og da er det normalt at det kommer ulike tilbakemeldinger på et innlegg. Anonymkode: cd8d3...05b 24
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synes synd i alle insta og SoMe mødrene som kaver nå før jul.. de baker, de pynter og de synger julesanger og det er supert!! Men alt skal dokumenteres i alle medier hele veien.. « se så flink jeg er!!» jeg har selv vært der, ikke helt der.. men kjenner meg litt igjen. nå er barna i huset ungdommer.. vi baker og koser oss, og vi er tilstede i øyeblikkene vi skaper. SoMe trenger ikke inn i vår stue og se hele prosessen med pepperkakehuset. Blide barn med nisseluer osv. folk er utslitte, lest flere artikler der julemødre konkurrerer mot hverandre, og alle skal vise seg fram med førjuls kosen. Anonymkode: 40890...627 Kanskje på tide å passe på seg selv? Anonymkode: 9c27a...375 8
Kenelz Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Skjønner, men så lever mange «insta mennesker» av å dokumentere alt mulig og få det til å se perfekt ut - Det er sånn de tjener penger og det er helt greit for min del. 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Dessverre har verden blitt sånn, trist for barna at alt må dokumenteres , legg bort tlf og vær til stede sier jeg Anonymkode: 4d135...b84 7
Gjest Bamse20 Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Sier ikke det er et problem for meg.. for det er det ikke, men jeg diskuterer temaet på et annet nivå Anonymkode: 40890...627 Hadde det ikke vært et problem for deg så hadde du ikke gått og klaget på det, og det er akkuratt det du gjør. Du sitter og klager for at folk har det koselig. Hva andre gjør anngår virkelig ikke deg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 Bamse20 skrev (16 minutter siden): Hadde det ikke vært et problem for deg så hadde du ikke gått og klaget på det, og det er akkuratt det du gjør. Du sitter og klager for at folk har det koselig. Hva andre gjør anngår virkelig ikke deg. Du burde lese litt bedre så du skjønner hva ts mener Anonymkode: 4d135...b84 2
Gjest Bamse20 Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Du burde lese litt bedre så du skjønner hva ts mener Anonymkode: 4d135...b84 Nei, alt jeg forstår ifra hennes innlegg er at hun er provosert fordi at folk liker og legge ut ting på instagram.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er helt enig med Ts. Er sååå glad jeg ikke er med på den SoMe -karusellen . Har ikke noe av det og livet er fantastisk uten. Syntes synd på de som er "avhengig" av likes , som deler familie og hendelser med "hvem som helst" og som trenger oppmerksomhet gjennom skjermen. SoMe er noe man tydeligvis gjør seg avhengig av, jeg anbefaler alle å prøve livet uten . For ikke å nevne all den "utroskapen" , hetsing og mobbing dette ofte fører med seg -føler alle konkurrerer der inne . Nei,huff. Anonymkode: 2a165...d8f 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er helt enig med Ts. Er sååå glad jeg ikke er med på den SoMe -karusellen . Har ikke noe av det og livet er fantastisk uten. Syntes synd på de som er "avhengig" av likes , som deler familie og hendelser med "hvem som helst" og som trenger oppmerksomhet gjennom skjermen. SoMe er noe man tydeligvis gjør seg avhengig av, jeg anbefaler alle å prøve livet uten . For ikke å nevne all den "utroskapen" , hetsing og mobbing dette ofte fører med seg -føler alle konkurrerer der inne . Nei,huff. Anonymkode: 2a165...d8f Er mye på SoMe selv jeg.. men enkelte legger jo ut hele dagen.. og nei, de er ikke influensere.. det må ta mye tid å lage en slik fasade, blir sliten bare av å se.. men kred for de som orker Anonymkode: 40890...627
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 Etter å ha svetta over ovnen og trykka ut pepperkaker tar jeg søttern meg noen bilder etter strevet og laster opp med "nå kooooosa vi oss" liker du ikke det så er d ikke mitt problem. Anonymkode: cee4a...bdb 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Bamse20 skrev (1 time siden): Hadde det ikke vært et problem for deg så hadde du ikke gått og klaget på det, og det er akkuratt det du gjør. Du sitter og klager for at folk har det koselig. Hva andre gjør anngår virkelig ikke deg. Jeg har lagt ut masse her opp gjennom årene som ikke er et problem for meg, men som jeg har lagt merke til og synes er merkelig eller kritikkverdig, og som jeg ønsker en diskusjon rundt. Hvorfor synes du det er så vanskelig å forstå? Ts sier jo tydelig at det ikke er et problem for henne, men du tror du vet bedre enn henne selv hva som er viktig og problematisk for henne? Spesiell holdning.. Ts; jeg er så hjertens enig med deg!! Anonymkode: 5b052...dae 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Jeg kjenner noen jeg tenker er litt for opptatt av at adventstid og jul skal være perfekt, og de dokumenterer alt også. Men jeg vet jo egentlig ikke, jeg syns det virker stressende, og litt som de konkurrerer, men de kan hende de bare koser seg. I år driver jeg og sender bilder av både julekortproduksjon og kokosmakroner selv da. Det er oppriktig ikke for å skryte. Men nå er det så mange venner, både i nærheten og i andre deler av landet jeg ikke har sett på evigheter pga. covid-19, så det er litt for å kikke inn i livene til hverandre. Anonymkode: b0b22...d50 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har lagt ut masse her opp gjennom årene som ikke er et problem for meg, men som jeg har lagt merke til og synes er merkelig eller kritikkverdig, og som jeg ønsker en diskusjon rundt. Hvorfor synes du det er så vanskelig å forstå? Ts sier jo tydelig at det ikke er et problem for henne, men du tror du vet bedre enn henne selv hva som er viktig og problematisk for henne? Spesiell holdning.. Ts; jeg er så hjertens enig med deg!! Anonymkode: 5b052...dae igjen, hva andre legger ut på instagram eller facebook burde ikke være noe problem for noen. Om man ikke liker det, så følger man ikke den personen. Så enkelt er det bare. Er ikke mere å diskutere. Anonymkode: 3988d...0e5 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er egentlig enig med deg. Kjenner også til slike. Her har vi en flott hjemmelaget gavekalender, som barnet tydelig er stolt av, men som jeg dropper å vise frem i SoMe. Da vi pyntet pepperkakehus glemte jeg helt å ta bilder. Her går det gjerne flere dager mellom hvert innlegg, og da er deg ting jeg selv er opptatt av (har sluttet å vise bildet av barnet/barnets verden på Insta) som gjelder. Anonymkode: 0148e...044
Gjest O.G. Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sier ikke det er et problem for meg.. for det er det ikke, men jeg diskuterer temaet på et annet nivå Anonymkode: 40890...627 Hvilket nivå diskuterer du da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå