AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Jeg får så innmari vondt når barnefaren kommer å hit for å hente ungene og den ene har gjemt seg å den andre hylgråter å holder seg fast til meg å sier "mamma, jeg vil ikke". Bruker jo veldig lang tid for å få begge barna til å bli med barnefaren. Jeg har prøvd å snakke med han å bare spørre hva de pleier å gjøre og lignede, men får ingen mistenksomme svar ut av han. Når ungene kommer tilbake til meg igjen så løper de ut av bilen uten å gi barnefar en klem eller se tilbake... dette er veldig ulikt deres oppførsel. disse barna pleier å være skikkelig greie å kjærlige omtenksomme unger, så jeg lurer virkelig på hva som har traumatisert dem så. Jeg prøver å snakke med han eldste gutten min på 5 år om hva som skjer og da sier han at faren deres ofte er sur på dem hele tiden... Nå er jeg litt redd og får noia her om han driver å kjefter og gauler på sønnen på 5 år og datteren på 2... Hva kan jeg gjøre? dette må jo være utrolig traumatiserende for dem, det skal ikke være nødvendlig å være sur på så små barn hele tiden. Kan jeg få til at jeg tar hele foreldreansvaret? jeg vil ikke at barna mine skal være en plass annen hver uke hvor de er redde Anonymkode: a6e4f...ec0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 hørres utrolig kjipt ut for barna dine, men husk det er jo viktig de får ha en far i livet sitt. Hvis han ikke klarer å ta vare på dem skikkelig så synes jeg det er rettferdig, så betaler han deg barnebidrag, så kan dere evt få til en ordning slik at de kan treffes i helgene eller noe lignende Anonymkode: b36f5...f03
Gjest Smiley99 Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Vurdere evt. familievernkontoret? Fortell barnefar hvordan du opplever det.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Ville sagt rett ut at dette må far komme til bunns i og finne ut av. Ville dratt en hvit løyn om at andre rundt (naboer eller familie) har uttrykt bekymring og at du også er bekymret og kun vil barnas beste. Familievernkontoret om det ikke bedrer seg. Snakk ordentlig sammen om det først. Anonymkode: e79a6...0c9 12
Kokeshi Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Det burde jo absolutt nøstes opp i hvorfor barna trives så dårlig hos far at de gråter og gjemmer seg. 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Sånn har vi det også. Det er fryktelig vondt. Barna gråter og skriker og holder seg fast i meg. De sier at de får mye kjeft hos far. Far er deprimert. De er kun hos han fredag kveld til søndag annen hver uke. Hadde aldri gått med mer. Men jeg tror også det er viktig for dem å ha kontakt med han. Bestill mekling og prøv å få ned samværet? Det er ikke sikkert han synes det er så fint hvis han er sur hele tiden? Anonymkode: 3a139...5df 3
Pinkee Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Kontakt familievernkontoret, og eventuelt barnevernet, og be om hjelp. Muligens helsesøster også krav være en kilde til råd. Du kan ikke la barna være redde 50% av tiden! 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Det er lov å ringe bv om råd i slike saker. Anonymkode: 1ab47...561 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Kanskje du skal filme når barna blir hentet og lever , så kan du spørre helsesøster om råd. Anonymkode: 74c4f...3a3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Gjør alt du kan for å beskytte barna. Jeg har to "ødelagte" ungdommer etter traumer hos far og stemor når de var små. Jeg prøvde alt for å holde tilbake samvær, men fikk bare beskjed fra alle instanser at det kunne jeg jo ikke gjøre. Far fremsto som en god far... Kanskje hjelp fra barnevernet? Anonymkode: a41c4...47b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): hørres utrolig kjipt ut for barna dine, men husk det er jo viktig de får ha en far i livet sitt. Hvis han ikke klarer å ta vare på dem skikkelig så synes jeg det er rettferdig, så betaler han deg barnebidrag, så kan dere evt få til en ordning slik at de kan treffes i helgene eller noe lignende Anonymkode: b36f5...f03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn har vi det også. Det er fryktelig vondt. Barna gråter og skriker og holder seg fast i meg. De sier at de får mye kjeft hos far. Far er deprimert. De er kun hos han fredag kveld til søndag annen hver uke. Hadde aldri gått med mer. Men jeg tror også det er viktig for dem å ha kontakt med han. Bestill mekling og prøv å få ned samværet? Det er ikke sikkert han synes det er så fint hvis han er sur hele tiden? Anonymkode: 3a139...5df Hva f?? Barn har IKKE godt av å ha masse samvær med forelder som bedriver psykisk vold mot barna, noe jeg absolutt vil si skjer når barna er redde for å være hos en forelder Anonymkode: 3fea7...1a7 14
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Har du snakket med faren til barna om det? Hva sier han? Anonymkode: f1a4a...d71 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får så innmari vondt når barnefaren kommer å hit for å hente ungene og den ene har gjemt seg å den andre hylgråter å holder seg fast til meg å sier "mamma, jeg vil ikke". Bruker jo veldig lang tid for å få begge barna til å bli med barnefaren. Jeg har prøvd å snakke med han å bare spørre hva de pleier å gjøre og lignede, men får ingen mistenksomme svar ut av han. Når ungene kommer tilbake til meg igjen så løper de ut av bilen uten å gi barnefar en klem eller se tilbake... dette er veldig ulikt deres oppførsel. disse barna pleier å være skikkelig greie å kjærlige omtenksomme unger, så jeg lurer virkelig på hva som har traumatisert dem så. Jeg prøver å snakke med han eldste gutten min på 5 år om hva som skjer og da sier han at faren deres ofte er sur på dem hele tiden... Nå er jeg litt redd og får noia her om han driver å kjefter og gauler på sønnen på 5 år og datteren på 2... Hva kan jeg gjøre? dette må jo være utrolig traumatiserende for dem, det skal ikke være nødvendlig å være sur på så små barn hele tiden. Kan jeg få til at jeg tar hele foreldreansvaret? jeg vil ikke at barna mine skal være en plass annen hver uke hvor de er redde Anonymkode: a6e4f...ec0 Har han ny dame, eller får han besøk av ny dame mens de er hos sin far? Jeg og min søster hatet å være hos pappa da han begynte date min stemor, før de ble helt sammen pleide hun besøke min pappa da vi også var der av og til. Vi likte ikke dette nye fremmede mennesket og følte det var tungt. Jeg hadde lignende reaksjoner hvor jeg gjemte meg bort og diverse greier... Anonymkode: d1832...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har han ny dame, eller får han besøk av ny dame mens de er hos sin far? Jeg og min søster hatet å være hos pappa da han begynte date min stemor, før de ble helt sammen pleide hun besøke min pappa da vi også var der av og til. Vi likte ikke dette nye fremmede mennesket og følte det var tungt. Jeg hadde lignende reaksjoner hvor jeg gjemte meg bort og diverse greier... Anonymkode: d1832...2c8 *vil bare legge til at etter dette kvinnfolket flyttet inn sammen med min pappa ble det bare dårlig stemning etter hvert, hun små mobbet oss verbalt, og hun var ikke så grei, og til slutt ville jeg ikke besøke min pappa lenger. Anonymkode: d1832...2c8 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 Har dere veldig forskjellig oppdragelsestil? Har du spurt på hva barna mener med at far kjefter? Hvor mye tror du de får lov til hos deg kontra far? Ser ikke far at barn ikke vil til han? Hvis han ser det så kan du ta det opp med ham og spørre om hva han tror grunnen til det er og hvordan dere kan samarbeide for at det skal bli bedre... Hva tror du selv? Er han i stand til å være direkte slem med barna? Jeg hadde prøvd å nøste opp i dette men uten å ha noen mistanker mot får til å begynne med. Det kan godt være at det er en forklaring på dette Anonymkode: fdbeb...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 50 prosent er uansett ikke anbefalt for en toåring, særlig hvis barnet tydelig ikke trives med løsningen. Ville spurt far om han var interessert i litt mindre samvær for en periode. Hvis han er så sur når han har kidsa har han vel egentlig ikke såå interessert i å ha dem så mye? Med mindre han vil straffe deg, eller er redd for bidrag (noe mange er.) Eksen min ville ha 50/50 helt til jeg sa at han uansett kunne droppe bidrag. Da var det plutselig heelt greit med annenhver helg. Anonymkode: e647c...83c 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Likt her. Viste seg, etter mye "etterforskning" at far var voldelig mot dem. Mine barn sa også at pappa var "sur". "Sur" ble en fellesbetegnelse for sinne, raseri, surhet, grettenhet, eksplosiv, aggressiv....Han har nå kun samvær med tilsyn. Jeg koblet på barnevernet fortere enn svint. Ikke la dette gå lenge før du gjør noe. Det er barna dine, de skal ha det godt , ikke leve i frykt. Anonymkode: 67968...a0c 13
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 Kontakt familievernkontoret, barnevernet, helsestasjon eller lignende. Barn skal ikke måtte ha det sånn ❤️ Anonymkode: ffb53...e58 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gjør alt du kan for å beskytte barna. Jeg har to "ødelagte" ungdommer etter traumer hos far og stemor når de var små. Jeg prøvde alt for å holde tilbake samvær, men fikk bare beskjed fra alle instanser at det kunne jeg jo ikke gjøre. Far fremsto som en god far... Kanskje hjelp fra barnevernet? Anonymkode: a41c4...47b Så sykt. Her blir barn koblet til barnevernet for alt og ingenting og så mener alle instanser at det er ok å ha det sånn annenhver uke.Må være traumatiserende. Ikke noe overgrep?Eller bare mye sinne?eller vold? Gå rettens vei om du må TS. Anonymkode: dbc79...58d 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 Her må du gjøre noe med en gang, barn oppfører seg ikke sånn item grunn. Jeg tror dessverre han er mer enn bare sur. Barn reagerer sjeldent sånn om det «bare» er mistrivsel. Anonymkode: df010...72c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå