Gå til innhold

Får støt i dusjen hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en jordingsfeil og jeg får støt når jeg tar i dusjhåndtaket. Det er kraftig støt også! Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med huseier mener det kommer fra naboen. Er det forstsatt trygt å dusje hvis jeg skrur på og av vannet med en gummihanske? Er litt redd for det når det første jeg ser på google er dame døde av støt i dusjen haha! 

Anonymkode: 1d94f...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huseier må og har plikt til å ordne dette asap, uavhengig  om det kommer fra naboen. 

Anonymkode: 13aeb...133

• Liker 12
Gjest Salikatten
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huseier må og har plikt til å ordne dette asap, uavhengig  om det kommer fra naboen. 

Ja jeg vet men det kan han ikke gjøre før imorgen er for sent nå og jeg trenger virkelig å dusje før jobb i morgen!...

Gjest Bamse20
Skrevet
Just now, Salikatten said:

Ja jeg vet men det kan han ikke gjøre før imorgen er for sent nå og jeg trenger virkelig å dusje før jobb i morgen!...

Da får du bare vente til imorgen, er ikke noe å gjøre med det.

Vask deg heller imorgen før du drar på jobb med en klut

Skrevet
Salikatten skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke tatt sjansen på det, personlig. Hadde nok vasket meg i vasken da. 

Skrevet
Bamse20 skrev (Akkurat nå):

Da får du bare vente til imorgen, er ikke noe å gjøre med det.

Vask deg heller imorgen før du drar på jobb med en klut

Så du mener det er farlig å dusje da? Jeg kan skru av å på vannet med gummihanske uten å få støt. Men kan jeg ikke få støt jgjennom vannet?

Skrevet

Dette må jo fikses snarest! Det kan jo være livsfarlig! Jeg hadde det samme i dusjen i en leilighet jeg bodde i, da kom det en elektriker og la en ledning ned i gulvet, den gikk fra et sted i sluket og til lysbryteren på badet, støtene forsvant iallfall når han hadde gjort dette!

Anonymkode: 73b43...1e1

Gjest Bamse20
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så du mener det er farlig å dusje da? Jeg kan skru av å på vannet med gummihanske uten å få støt. Men kan jeg ikke få støt jgjennom vannet?

Vell, det er en sjanse jeg ikke ville tatt.

Hva om du får så mye støt at du svimer av, og så detter du om, da blir du liggende der med støt og katastrofe kan skje. Er dette noe du tør? Jeg ville ventet. Heller vaske deg ordentlig til imorgen

Endret av Bamse20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan få støt av å stå i dusjen! Vann leder strøm...

Skrevet

Det er farlig å leke med vann når det er strøm i det, ja. Er en grunn til man ikke skal bruke vannkraner og dusj når det tordner til eksempel. Vann leder strøm.

Anonymkode: aed9e...85b

Skrevet

Du kan få strøm gjennom kroppen og alvorlig skader. Ikke bruk dusjen før elektriker har vært der. Det kan være livsfarlig. 

Anonymkode: 59b9e...3c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan få strøm gjennom kroppen og alvorlig skader. Ikke bruk dusjen før elektriker har vært der. Det kan være livsfarlig. 

Anonymkode: 59b9e...3c3

Det er ikke strøm i håndtaket når jeg tar i det nå. Men det er vel en risiko å gå i dusjen fordeom? Tenk om det begynner på igjen...? Eller om det er trygt i det hele tatt vet jeg ikke kanskje bare det er strøm i selve vannet men ikke  når jeg tar i kranen nå

Skrevet

Hvorfor spør du når du uansett ikke hører på hva folk svarer her? Ta deg en dusj du. Men ikke klag her etterpå om du dør.

Anonymkode: d97ea...b36

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror ikke det er smart å dusje da. Jeg hadde ikke tatt sjansen. El-verket har en vakttelefon. Hvis det er jordingsfeil i nabolaget så burde de varsles snarest mulig.

Skrevet

Var bra jeg spurte dere for ellers hadde jeg dusja 😮  jeg kommer ikke til å bruke dusjen før eletriker har vært innom nei!

Skrevet
30 minutter siden, Salikatten said:

Du må ikke finne på å dusje når det er jordingsfeil i dusjen!!!!

Anonymkode: 6cfd7...42c

Skrevet

Var bra jeg spurte dere for ellers hadde jeg dusja 😮  jeg kommer ikke til å bruke dusjen før eletriker har vært innom nei!

Hvis du vil unngå å bli grilla, så er det smart. Skal ikke spøke med jordfeil.

Gjest kriwin80
Skrevet
Salikatten skrev (34 minutter siden):

Jeg ville tatt en grundig klutvask. Du skal være bra skitten for at du ikke blir "ren nok" med klutvask. Håret kan man vaske i vasken. Ikke ta sjansen.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette må jo fikses snarest! Det kan jo være livsfarlig! Jeg hadde det samme i dusjen i en leilighet jeg bodde i, da kom det en elektriker og la en ledning ned i gulvet, den gikk fra et sted i sluket og til lysbryteren på badet, støtene forsvant iallfall når han hadde gjort dette!

Tenker elektrikkeren la opp jording til slukristen, vanlig om det er avløpsrør i støpejern ellers varrierer dette utifra hvilket strømnett som er inn til boligen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...