Gå til innhold

Hva gjør du med dine venner om dere ikke drikker/fester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei party jente. Men skulle gjerne også hatt noen venner utenfor party miljøet. Jeg har alltid vært ute å møtt venner på byen i alle år, til og med før jeg ble 18 år også. Begynte å drikke som 14 åring. Foreldrene mine er alkoholikere og resten av familien har vi ikke noe kontakt med. Dette året med korona har blitt veldig annerledes, og jeg legger merke til at jeg BARE har party venner. De siste månedene har det vært veldig stille, pga restriksjoner 

Hva gjør dere som har venner dere ikke drikker med? Skriv også gjerne ned alderen din. 

Hadde også vært fint å få noen eksempler som ikke koster penger hver gang

hilsen kvinne 27 (som er vandt til å drikke seg til selvtillit og prate med folk)

Anonymkode: 2a4ea...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å gå en del tur, men er egentlig en festperson selv.

Anonymkode: 1b2f2...fef

Skrevet

K 29. 

vi besøker hverandre å bare skravler, spiser lunsj sammen, filmkveld, hopper i boblebadet å slapper av, jeg og to av mine venninner elsker å strikke så da gjør vi ofte det sammen. 
vi syns det er helt greit å bare være i hverandres selskap uten at det nødvendigvis må skje noe hele tiden. 

Anonymkode: bff8c...59f

• Liker 4
Skrevet

32.

Drar på hytteturer, fjellturer, teltturer, gåturer, road trips, café, restaurant, "symøter", lager mat sammen, museum, kino, melder oss frivillig når bygda skal arrangere markeder, festival etc, filmkvelder, shopping/vindusshopping, diverse kurs hvis det arrangeres noe gøy, quizkvelder. Alt mulig som dukker opp. 

Anonymkode: 5d7ca...b55

Skrevet (endret)

(27 år) Vi går tur, strikker, reiser og spiller spill. Det går i kortspill, brettspill og spill på playstation. Vi har også felles bakedager før jul ol. (Riktig nok ikke i år). 

Endret av however
Skrevet

Jeg er 23. Min vennegjeng er glad i å feste, men vi henger mye sammen utenom fest også. Vi trener, går turer, ser filmer, har spillekvelder, lager mat sammen eller vi kan bare henge sammen uten å egentlig gjøre noe spesielt. De beste kveldene sammen er jo egentlig de kveldene vi ikke drikker.

Anonymkode: 9fe81...636

Skrevet

Vi går gjerne ut og spiser, trener sammen, fjellturer, kaffebesøk hjemme, går en tur. 

Anonymkode: 50992...689

Skrevet

Vi skravler, spiser middag/måltid, broderer (har syklubb), gjør diverse hobbyting. Det går mest i skravling.

Jeg foretrekker å møte venninnene mine på tomannshånd, dvs jeg er ikke med i noen gjeng. F.eks pleier jeg å dra hjem til min bestevenninne, hun lager som regel et måltid eller vafler, jeg tar med godis og brus, så sitter vi koser oss mens vi prater og har det koselig. 

Skrevet

Jeg drikker aldri alkohol eller går på fester :) Har drukket alkohol tidligere, trives best uten.

Så gjør alt utenom det  

SPOCA skrev (11 timer siden):

Vi skravler, spiser middag/måltid, broderer (har syklubb), gjør diverse hobbyting. Det går mest i skravling.

Jeg foretrekker å møte venninnene mine på tomannshånd, dvs jeg er ikke med i noen gjeng. F.eks pleier jeg å dra hjem til min bestevenninne, hun lager som regel et måltid eller vafler, jeg tar med godis og brus, så sitter vi koser oss mens vi prater og har det koselig. 

Tomannshånd eller mindre antall er mer personlig ja, da har man kontakt med hverandre.

Jeg er heller ikke med i noen gjeng som skal henge sammen heletiden, dette gjorde jeg som ung. Men nå er jeg selvstendig i stedet. Utrolig deilig. Lett å si nei til ting da.

Anonymkode: 3331b...d3e

• Liker 1
Skrevet

31

Spiller Playstation, trener sammen, går tur, drar på aktiviteter som kino, bowling.

Skrevet

K28 her. 

Under korona har vi begynt å spille online sammen. Hadde ikke trodd jeg skulle begynne å "game" i voksen alder men nå synes jeg det er kjempe kjekt. Masser av folk fra universitetet som samles online i helgene og spiller sammen. Mellom strategi praten og kjeftingen på dårlig utført arbeid så er det også smal talk om alt og ingenting. Super kjekt!

Vi går også endel tur. Både fjelltur og flat tur. 

Lager middag sammen. Bake kaker sammen. 

Anonymkode: 8b149...c3e

Skrevet

Man gjør jo med sine venner det man gjør alene. 

(Kanskje med unntak av å runke, men man kan fint gjøre det også på fellesen.)

Du går trolig jevnlig turer, trener eller vedlikeholder helsa (om ikke så må du begynne med det før forfallet tar deg). Turer langs landevei, i skog, på fjell eller ut i båt kan en selvsagt gjøre med venner. Man kan gjøre yoga, løfte vekter eller gå på spinning sammen. Er senterene stengt kan man fint løfte vekter eller sette på en trenings-snutt hjemme hos hverandre. 

Så spiser du trolig hver eneste dag, og lager i det minste innimellom mat. Både å spise ute og å lage middag/lunsj/snack hjemme er noe som med hell kan gjøres med venne flere ganger i uka. 

Deretter vil jeg tro du shopper, i alle fall etter det nødvendige. Dette kan også venner fint være med på. Å dele på en matbestilling eller klesbestilling med en venn sparer frakt og gjør at dere kan bestille større, billigere, kvanta og dele. Dere kan utveksle erfaringer og nye merkevarer og få nye ideer.

Så har du trolig en jobb/studie. I korona-tiden jobber mange hjemmefra. Da kan man med hell ha "felles hjemmekontor" noen dager i uka, enten faktisk hjemme eller på en lokal kafe. Er du student kan mye med fordel studeres sammen med andre. 

Liker du å game, spille spill, gå på kino, se en netflix-serie etc? Gjør det med en venn. Kunne du tenkt deg å plukke opp en ny hobby? Som dans, roing, seiling eller piano? Be med deg en venn. 

Anonymkode: 77067...856

Skrevet

Møtes hjemme hos en av oss for å skravle, lage mat, se film, spille brettspill, osv. 

Går tur sammen, bowler, kino, restaurant, teater, konsert, osv. 

Anonymkode: 4393a...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...