Enda en tulling Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Nettavisa Utrop har en artikkel fra april, der de hevder at Norsk Kinesisk Vennskapsforening hadde stor innflytelse over den norske regjeringens beslutning om å stenge ned Norge i mars. https://www.utrop.no/nyheter/nytt/214467/?fbclid=IwAR1nD0SeGxO3NTZuePDRczsUpexldKhZJ54I_Ri44u1kfs7HdZS_K0TZOHQ Jeg kjenner ikke til avisa utover at de kaller seg Norges første flerkulturelle avis, og vet ikke hvor troverdige de er. Men det ville da være en merkelig historie å dikte opp? Avisa er også utelukkende positive til kinesernes bidrag, og ser, i motsetning til meg, ikke noe problematisk i at en gruppe kinesere uten åpenbare kvalifikasjoner, og kanskje også med splittet lojalitet, i praksis får styre hele den norske koronapolitikken på bekostning av landets egne fagfolk. Pussig nok har ikke denne artikkelen fått særlig mye oppmerksomhet, det er første gangen jeg i det hele tatt hører om dette. Hvorfor har ikke resten av norsk presse tatt det opp? Er det sant, birde det jo være sjokkerende. Er det ikke, burde vel noen kommet fram og avkreftet innholdet? Er dette en del av regjeringens strengt hemmeligholdte beslutningsgrunnlag? Har de glemt at i en kommunikasjon mellom to parter sitter også motparten med en kopi av kommunikasjonen? En annen ting, hvis disse kineserne var involvert i beslutningene i mars, er de det fortsatt involvert i beslutninger som tas i dag?
Merovingian Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 3 hours ago, Enda en tulling said: Nettavisa Utrop har en artikkel fra april, der de hevder at Norsk Kinesisk Vennskapsforening hadde stor innflytelse over den norske regjeringens beslutning om å stenge ned Norge i mars. https://www.utrop.no/nyheter/nytt/214467/?fbclid=IwAR1nD0SeGxO3NTZuePDRczsUpexldKhZJ54I_Ri44u1kfs7HdZS_K0TZOHQ Jeg kjenner ikke til avisa utover at de kaller seg Norges første flerkulturelle avis, og vet ikke hvor troverdige de er. Men det ville da være en merkelig historie å dikte opp? Avisa er også utelukkende positive til kinesernes bidrag, og ser, i motsetning til meg, ikke noe problematisk i at en gruppe kinesere uten åpenbare kvalifikasjoner, og kanskje også med splittet lojalitet, i praksis får styre hele den norske koronapolitikken på bekostning av landets egne fagfolk. Pussig nok har ikke denne artikkelen fått særlig mye oppmerksomhet, det er første gangen jeg i det hele tatt hører om dette. Hvorfor har ikke resten av norsk presse tatt det opp? Er det sant, birde det jo være sjokkerende. Er det ikke, burde vel noen kommet fram og avkreftet innholdet? Er dette en del av regjeringens strengt hemmeligholdte beslutningsgrunnlag? Har de glemt at i en kommunikasjon mellom to parter sitter også motparten med en kopi av kommunikasjonen? En annen ting, hvis disse kineserne var involvert i beslutningene i mars, er de det fortsatt involvert i beslutninger som tas i dag? Norsk media har ikke tatt det opp fordi Utrop er noe jalla. Tror du virkelig at Norge samarbeider med Kina? Er det noe som er usannsynlig så er det akkurat den mtp forholdet oss imellom etter Nobel saken. Du kan nok ta det helt med ro. 2
Anbefalte innlegg