Gå til innhold

Noen med piercing i nesa her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spm..

Tok min for en uke siden. Fortsatt litt øm, men virker å gro fint. Piercingstudio anbefalte meg å vente 3 mnd før jeg bytter piercing, er dette vel lenge?!

Jeg har ingen hast, men gleder meg til å bytte til ring. Kan jeg evnt sette på en annen i mellomtiden, før ring? (Skal selvsagt få gro en stund til først). Den jeg har nå er ganske stor og plagsom på innsiden.. 

Noen med erfaring her? Hvor tidlig kan man bytte piercing? Er det vanskelig å få til selv?

:)

Anonymkode: a4218...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt piercing i nesen i mange år, og min erfaring er at det tar veldig lang tid før det gror i forhold til hull i øret.

Når jeg bytter dobb eller ring er det ømt i flere dager etterpå. Det er mye nerver i nesen , derfor ømt. Man skal vel vente 3 mnd før man bytter til ring, men mange gjør det tidligere. Det er individuelt hvor tidlig man må vente.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet et par uker til før jeg hadde byttet til ring. Husk å rense godt daglig , ha rene fingre og bruk rent metall som ekte sølv,gull eller kirurgisk stål.

Anonymkode: 445ba...728

Skrevet

Takk for hjelpsomme svar!

Litt usikker på om jeg i det hele tatt tør å bytte selv første gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har noen spm..

Tok min for en uke siden. Fortsatt litt øm, men virker å gro fint. Piercingstudio anbefalte meg å vente 3 mnd før jeg bytter piercing, er dette vel lenge?!

Jeg har ingen hast, men gleder meg til å bytte til ring. Kan jeg evnt sette på en annen i mellomtiden, før ring? (Skal selvsagt få gro en stund til først). Den jeg har nå er ganske stor og plagsom på innsiden.. 

Noen med erfaring her? Hvor tidlig kan man bytte piercing? Er det vanskelig å få til selv?

:)

Om hen som tok piercingen på deg sier at du skal vente 3 måneder med å skifte smykke, så skal du gjøre det. Om du bytter smykke for tidlig vil det utsette/forlenge groprosessen og du kan risikere infeksjon og betennelse. Er du 14 år eller noe siden du ikke forstår at du må vente til såret har grodd før du begynner å kødde med det, og velger å høre på anonyme folk på forum fremfor en som er profesjonell og kan sakene sine? Det er en stor påkjenning for såret at man bytter smykke.

Jeg har septumring, men har ikke skiftet smykke fordi jeg likte det jeg hadde. Har hatt mange piercinger ellers og selvsagt alltid ventet til sårene har vært grodd før jeg har skiftet smykke. En gang bytta jeg smykke for tidlig i brystvorten og jeg fikk betennelse, dessverre, så jeg lærte på den harde måten. 

Du kan få hjelp på piercingstudioet til å skifte piercing, eventuelt sjekke videoer på youtube.

Anonymkode: c118a...389

Skrevet

Du bør vente, dette mtp at du har et åpent sår, det tar uker før det er grodd skikkelig. Du kan få bakterier inn om du bytter for tidlig, som kan gi betennelse. Ikke bytt til noe før etter 3 uker. Kjøp ring som er ekte, ikke noe på wish eller glitter. 

Ellers kan du bytte til hva du vil om 3 uker. 

Anonymkode: 691b6...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...