AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Hei! Dette er min første graviditet og kjenner på så mange forskjellige symptomer som jeg ikke finner så mye info om. Jeg er i uke 9. 1. Svir når jeg tisser men ikke sån urinveisinfeksjon, svir bare litt. 2. Nå de siste 2 dagene har jeg følt at jeg har sittet i en karussel og blir snudd på hode svimmel. Kjennes ut som krystall syke som jeg har hatt tidligere så veldig redd for at jeg skal få dette i tillegg. 3. Vondt/stikking i eggstokkene Er det noen som har opplevd noe av dette? Spesielt nysgjerrig på det med svimmelheten og karusell følelsen. Lest at man kan være svimmel i graviditeten men blir så bekymret når det er så likt som krystallsyken. Håper på svar Anonymkode: 9f9b1...11c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Dette er min første graviditet og kjenner på så mange forskjellige symptomer som jeg ikke finner så mye info om. Jeg er i uke 9. 1. Svir når jeg tisser men ikke sån urinveisinfeksjon, svir bare litt. 2. Nå de siste 2 dagene har jeg følt at jeg har sittet i en karussel og blir snudd på hode svimmel. Kjennes ut som krystall syke som jeg har hatt tidligere så veldig redd for at jeg skal få dette i tillegg. 3. Vondt/stikking i eggstokkene Er det noen som har opplevd noe av dette? Spesielt nysgjerrig på det med svimmelheten og karusell følelsen. Lest at man kan være svimmel i graviditeten men blir så bekymret når det er så likt som krystallsyken. Håper på svar Anonymkode: 9f9b1...11c 1. Det skal ikke svi når du tisser, uansett. Så lever en urin prøve hos legen i morgen. 3. Stikkingene er ligament smerter, sinnsykt vondt til tidrr(synes jeg), men helt ufarlig. Jeg var mye svimmel i starten selv, og det var bare blodtrykksfall hos meg. Svimmelheten ga seg i uke 17-18 for meg. Hadde også UVI i uke 6-7, ble satt rett på antibiotika. Anonymkode: 70138...302 1
Kenelz Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 At du er svimmel kan skyldes av jern mangel, men også mye annet. Har ikke opplevd noe svie, det kan vær at du har urininfeksjon. Stikking i eggestokkene er normalt, opplever det sjeldnere nå i uke 27. Var ekstremt mye av det tidlig i graviditeten. Opp i alt: Ta kontakt med din lege sånn du får testet deg! 😊
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Husk at urinveisinfeksjon ofte er nesten symptomfri hos gravide, og derfor leverer vi urinprøver ved hver kontroll. Be om en sjekk av dette. Uvi kan i værste fall føre til spontanabort tidlig og premature rier senere i svangerskapet. De andre symptomene hører veldig vanlig ut😊 Anonymkode: a73e2...d26 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Jeg har periodevis vært plaget med svimmelhet hvor jeg har vært redd for at det er krystallsyken, men det har vist seg å være væske i mellomøret som påvirker balansenerven som følge av tykkere slimhinner og derav tette ører. Som gravid blir slimhinnene tykkere og det kan derfor også oppstå. Eller så er det som de andre nevner flere årsaker til dette, men det er uansett svært ubehagelig og plagsomt. Anonymkode: ce691...134
Gåsemor Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Jeg har svie når jeg tisser, men jeg har ikke uvi! Jordmor har ikke gjort noe med det heller eller uttrykt at det er unormalt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Jeg har hatt svie og ubehag i underlivet i flere mnd. Har ikke uvi. Sliter med tilbakevendende soppinfeksjon som kan gi slik svie. Vanlig pga graviditetshormoner som forstyrrer vanlig bakterieflora. Dødskjipt! Anonymkode: 45916...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå