Gå til innhold

Hvordan vasker du platetoppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker dere induksjonstoppen?  Jeg synes den ser så fort skitten ut, og ofte når jeg skal vaske vekk stekefett som har sprutet ved steking så ser det ut som jeg bare har smurt det utover toppen istedenfor å vaske det vekk🙄

Anonymkode: 77c53...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først en klut med varmt vann, så går jeg over med papir. 

Og til slutt en glassklut. 

Anonymkode: 12061...03a

Skrevet

En bitteliten dash Zalo på en kjøkkenfille med litt vann på😊

Anonymkode: 5356c...873

Skrevet

Zalo pluss skraper bort det som ikke går vekk. 

Anonymkode: d6e13...09e

Gjest Føsleguri
Skrevet

Daglig med Zalo og med Keramikkrent innimellom.

Skrevet

Med natron 

Anonymkode: a7451...f62

Skrevet

En klut med zalo, skrape det som sitter fast og tørke med tørr klut etterpå. 

Anonymkode: 30673...9ea

Skrevet

Jif skurekrem og en klut🤩

Anonymkode: 3071c...73c

• Liker 1
Skrevet

Jif skurekrem eller zalo.  Men den brente kanten rundt forsvinner aldri. 

Anonymkode: c33ed...99d

Skrevet

Først Spenol og papir, så hvitvask og klut, så Salo og kald klut.

Anonymkode: 3ca50...c4e

Skrevet

Tørker over så den blir blank hver gang jeg har brukt den. Bruker glassklut og papir. Keramikkrent er kjekt hvis jeg har brent fast noe som sitter godt.

Anonymkode: 70f26...3ae

Skrevet

Man bruker en skrape for koketopp i glass. Da får man bort alt belegg som har festet seg. Så bruker man keramikkrent, et hvitt poleringsmiddel som gjør glasset blankt, rent og motstandsdyktig mot fremtidig skitt. Jif Kjøkken for å vaske

image.thumb.png.92b172c0a30ef059fee8ab973fadd6a8.png

• Liker 3
Skrevet

Mannen vasker bare med klut og vann, fettet som evt er på platetoppen blir bare klint utover.. Jeg bruker zalosprayen evt vanlig zalo. Har også hørt at eddik skal funke. Bruker innimellom å gni inn platetoppen med mr muscle for å få vekk litt fastrente flekker. 

Anonymkode: a38ec...546

Skrevet

Tørker bort søl med torky.

Så kjøkkenklut og zalo. 

Bruker keramikkrens en gang i uka. Da blir det også en beskyttende hinne som gjør at ingenting setter seg fast. Gjør man dette skikkelig er det aldri behov for å finne frem til skrapen som anbefales over. 

Anonymkode: 6f5ee...742

• Liker 2
Skrevet
newman01 skrev (23 timer siden):

Man bruker en skrape for koketopp i glass. Da får man bort alt belegg som har festet seg. Så bruker man keramikkrent, et hvitt poleringsmiddel som gjør glasset blankt, rent og motstandsdyktig mot fremtidig skitt. Jif Kjøkken for å vaske

image.thumb.png.92b172c0a30ef059fee8ab973fadd6a8.png

Jeg bruker keramikkrent jevnlig og har aldri hatt bruk for skrape. Jeg har faktisk ikke skrape. 

Anonymkode: b38ec...ce5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker keramikkrent jevnlig og har aldri hatt bruk for skrape. Jeg har faktisk ikke skrape. 

Anonymkode: b38ec...ce5

Den var egentlig myntet på innlegg nr.9, fra anonym bruker nr. sikkert 100'000 her inne. At akkurat du anonyme bruker ikke har problemer med fastbrente rester betyr ikke at ingen andre anonyme brukere ikke har problemer. 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (1 minutt siden):

Den var egentlig myntet på innlegg nr.9, fra anonym bruker nr. sikkert 100'000 her inne. At akkurat du anonyme bruker ikke har problemer med fastbrente rester betyr ikke at ingen andre anonyme brukere ikke har problemer. 

Men tipset er jo at om man bruker keramikkrens slik det er ment å bli brukt, det vil si forebyggende, så slipper man fastbrente rester. 

Jeg eier i likhet med personen du siterer ingen skrape, fordi jeg bruker keramikkrens riktig. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men tipset er jo at om man bruker keramikkrens slik det er ment å bli brukt, det vil si forebyggende, så slipper man fastbrente rester. 

Jeg eier i likhet med personen du siterer ingen skrape, fordi jeg bruker keramikkrens riktig. 

image.png.12b41ff0171a1939f225fc2e8bf2be7b.png

For meg virket det som om det fastbrente IKKE gikk bort hos anonym bruker 99d, og da kan det være lettere å kjøpe en skrape enn å først måtte finne opp en tidsmaskin før man reiser tilbake og instruerer seg selv i fortiden om at det er lurt å bruke Keramikkrent i fremtiden

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...