Gå til innhold

kjæresten vil ha barn, men jeg vil vente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en helt fantastisk kjæreste, vi har vært sammen i litt mer enn to år nå og i det siste så har hun tatt opp tanker om barn og hintet litt der. Vet ikke om hun bare har blitt litt babysyk da hennes søster akuratt har fått baby og hun har vært en del på besøk der i det siste. Jeg vil jo selvfølgelig ha barn i fremtiden, men vente noen år til vi begge har fått skikkelig jobb og mer stabil økonomi. Dette vet hun og vi har snakket om det. Normalt pleier hun å gå på pilla, så jeg bruker kun kondom av og til. De siste dagene har jeg sett på badet at kjæresten ikke har tatt pillene hennes... jeg hørte med henne og hun sier hun tok dem. Men jeg ser jo at de siste dagene har ikke antall piller gått ned... Hva tenker dere? prøver hun å bli gravid??

Anonymkode: 13221...c44

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke tar piller, så er hun jo ikke beskyttet. Vi er vel ikke noe bedre til å vurdere om hun gjør det eller ikke enn hva du er, men hvis det ikke forsvinner piller, så tar hun dem jo ikke. 

Hvor gamle er dere? 

• Liker 3
Skrevet

virker som hun prøver å låse deg til slike forpliktelser ja, det at hun lyver bør være et rødt lys

kom deg vekk

Anonymkode: ed84b...4af

• Liker 4
Skrevet
Ananas. skrev (2 minutter siden):

Hvis hun ikke tar piller, så er hun jo ikke beskyttet. Vi er vel ikke noe bedre til å vurdere om hun gjør det eller ikke enn hva du er, men hvis det ikke forsvinner piller, så tar hun dem jo ikke. 

Hvor gamle er dere? 

jeg er 25 og hun er 23

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg er 25 og hun er 23

Hvis ikke det er noe medisinsk som tyder på at hun er blant dem som mister muligheten til å få barn tidlig, mener jeg at hun må respektere standpunktet ditt og vente (det hadde jeg ment uansett, men om dere var eldre ville rådet mitt vært å diskutere det skikkelig på nytt og vurdere om hun hadde noen poeng du kanskje ikke hadde tenkt så grundig over). Prat ordentlig med henne, og si at du ikke har endret mening. Om det er sånn at hun dropper p-pillene sine, og i tillegg lyver om det, hadde jeg gjort det slutt. Å tvinge andre inn i foreldreskap er ikke noe man driver med, selv ikke mot/med en partner man ser for seg å være sammen med resten av livet. Med det sagt, så er det ganske mange damer som blir veldig påvirket og ivrige når de får babyer tett på seg, og for noen blåser det også fort over. Å være uenige om barn noen år til kan dere leve med om dere kommuniserer godt om det og respekterer hverandre, men det å lure hverandre hadde vært helt uaktuelt i min bok, i alle fall. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg er 25 og hun er 23

okei så dere er ganske unge i tilegg, kanskje dere enda studerer? uansett så har dere nok en del som må betales tilbake av studielån å slikt, så ser hva du mener med at du vil vente litt til dere har litt mer stabil økonomi

Ta en prat med kjæresten, si at du ikke kan se at at pillene forsvinner og hvis hun ikke vil ta dem, så tilbyr du deg å bruke kondom oftere, hvis det ikke går er hun veldig spesiell siden hun ikke respekterer dine ønsker

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke ta det opp med hun?

Ta bilde av det som bevis og vent noen få dager, og om pillene har ikke minket seg og hun er uærlig om det så drar du bare frem bildet. 

Trenger ikke å krangle, men dere trenger å snakke ut om dette. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De siste dagene har jeg sett på badet at kjæresten ikke har tatt pillene hennes... jeg hørte med henne og hun sier hun tok dem. Men jeg ser jo at de siste dagene har ikke antall piller gått ned

Dette er dere nødt til å snakke ordentlig om. Sett dere ned og snakk rolig sammen. Legg frem dine observasjoner og gi ordet til henne. La henne få snakke uavbrutt, og lytt til det hun faktisk sier – ikke til det du ønsker eller forventer å høre.
Om hun setter seg på bakbeina og nekter å snakke med deg, må du enten gjøre det slutt eller akseptere at du kommer til å få barn med en dame som hverken respekterer deg eller bryr seg om deg. Og får du barn med henne er du nødt til å forholde deg til henne for resten av livet. 

Anonymkode: fe3a5...b8e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...