Gå til innhold

Godt med kaffe eller bare et «must»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere kaffe fordi dere syns det er godt eller bare for å ha noe å drikke på? 
Vet om folk som drikker kaffe selvom det nødvendigvis ikke er så godt, men bare for å føle seg mer våken blant annet

Anonymkode: 93f1c...87e

Skrevet

Jeg får lyst på kaffe selv om jeg ikke blir mer våken av det, så jeg tror jeg synes det er godt. Det smaker jo ikke som brus eller kakao - men det er godt på sin måte.

Anonymkode: 49356...690

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er godt.  I mange andre land må de søte kaffen eller ha melk/fløte i men jeg liker den best sterk og svart og helst traktet.  Tror mange utlendinger syns vi er rare som drikker kaffen uten noe i.  Jeg drikker mye mer kaffe når jeg er på jobb, har jeg fri drikker jeg bare 1-2 kopper. 

Skrevet

Fordi det er godt. Før drakk jeg nesten bare te, men har gått mer og mer over på kaffe. Foreldrene mine drev restaurant og cafe da jeg var ungdom, så jeg begynte tidlig å smake på kaffedrikker der. Nå drikker jeg bare sort kaffe. Synes lukten er så god av kaffe, og spesielt bønnene. Når det er sagt, så har litt mange år som student gjort at kaffeinntaket økte, og jeg vil tro jeg merker det om jeg skulle droppe det helt en dag. Planen er å redusere inntaket litt etter studiene.

Anonymkode: d3fcb...6f6

Skrevet

Elsker smaken av kaffe, alltid gjort det.:hjerte:

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikker dere kaffe fordi dere syns det er godt eller bare for å ha noe å drikke på? 
Vet om folk som drikker kaffe selvom det nødvendigvis ikke er så godt, men bare for å føle seg mer våken blant annet

Jeg må ha kaffe for det er så mange folk som krever øyeblikkelig oppmerksomhet. Folk flest brekker foten så raskt du tar deg 5 minutters pause. Føles det som. 

Anonymkode: 61755...4ca

• Liker 1
Skrevet

både og 

Anonymkode: be55d...4bf

Skrevet

Jeg liker smaken av kaffe. Foretrekker svart kaffe til hverdags, og koser meg med espresso i helgene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er godt, og har alltid gjort det. Samtidig har jeg noen ganger drukket kaffe om morgenen uten at jeg nødvendigvis har så lyst på, for å våkne litt.

Anonymkode: 1f667...ca3

Skrevet

Jeg synes det er godt, men kosen som kommer med det er best. Det er en varm drikke, ligner litt på varm kakao utseendemessig, god lukt, og fint å kose seg med. Koffein funker ikke for å holde meg våken, så for min del er det kun noe jeg drikker for å kose meg i hverdagen 

Anonymkode: 9ae39...93a

Skrevet

Jeg liker smaken, svart kaffe er best. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg begynte å drikke kaffe fordi jeg var trøtt på grunn av trøbbel med søvn. Nå liker jeg kaffe, men den skal være laget av gode bønner (ikke friele). :)

Anonymkode: ec8b1...7cf

• Liker 1
Skrevet

Kaffe smaker godt! Drikker den på ulike måter, men oftest svart. 

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg drikker kaffe fordi jeg liker det. Jeg blir ikke noe mer våken av kaffe, så det er ikke derfor jeg drikker kaffe.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg begynte å drikke kaffe fordi jeg var trøtt på grunn av trøbbel med søvn. Nå liker jeg kaffe, men den skal være laget av gode bønner (ikke friele). :)

Anonymkode: ec8b1...7cf

enig, Friele kaffe er syrlig og kraftløst

Anonymkode: be55d...4bf

Skrevet

Kaffe er virkelig godt for min del. Kaffe er forøvrig det eneste jeg elsker smaken av, som jeg syntes var vondt som barn. 

Skrevet

Etter å ha drukket det hver morgen i flere år (for koffeinens skyld) synes jeg det smaker tilnærmet akseptabelt, men ikke godt. (Har sluttet med det nå 😊). Synes det lukter veldig godt av kaffe da, og liker smaken om det er nok melk og sukker i. 

Skrevet

Jeg synes det både lukter og smaker godt. Drikker både med og uten melk. Synes ikke jeg blir så våken av det, men jeg kjenner det hvis jeg drikker for mye, da blir jeg urolig. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg ikke likt det hadde jeg ikke drukket det.

Anonymkode: bec8c...45b

• Liker 2
Skrevet

Kaffe er et rusmiddel faktisk. Det trigger adrenalin og holder en igang lenger. Samtidig sliter det ut binyrene.

Anonymkode: 9c2c7...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...