AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Hør med kommunen, kan aldri i verden tenke meg at det er lov. Hullet kan fylles med vann og det skal ikke så veldig mange centimeter til før et barn drukner, vet det er veldig strengt med bassenger og andre steder der det samles mye vann. Tror heller ikke at det er lov til å gjøre dette så nært tomtegrensen. Anonymkode: c991c...fee 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Oj, passe spesielt å fjerne hekk for så å grave ned trampoline på grensa. Burde heller vært omvendt, sette opp hekk for å skygge for trampolina. Men ser ut som dere har passe stor tomt, så hadde snekret opp et gjerde. Ved å ha det på deres egen tomt og ikke grensa har naboen ikke noe med med hvordan det ser ut. Anonymkode: 3d906...c1d 5
atropos Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hør med kommunen, kan aldri i verden tenke meg at det er lov. Hullet kan fylles med vann og det skal ikke så veldig mange centimeter til før et barn drukner, vet det er veldig strengt med bassenger og andre steder der det samles mye vann. Tror heller ikke at det er lov til å gjøre dette så nært tomtegrensen. Anonymkode: c991c...fee Det er ingen regler for hvor nærme en trampoline kan stå tomtegrensa. Her er en artikkel om tema. Et par år gammel, men reglene har ikke forandret seg. https://www.viivilla.no/ovrig/lover-og-regler/trampoline-og-naboforhold/
SoWhat? Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Jeg tror de er pliktige til å sikre dette så ingen barn skader seg? 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hør med kommunen, kan aldri i verden tenke meg at det er lov. Hullet kan fylles med vann og det skal ikke så veldig mange centimeter til før et barn drukner, vet det er veldig strengt med bassenger og andre steder der det samles mye vann. Tror heller ikke at det er lov til å gjøre dette så nært tomtegrensen. Anonymkode: c991c...fee Hva har kommunen med alt mulig rart av småfeider mellom naboer, mener du? Skattepengene mine har bedre formål enn «trampolinekrangel». Ts får enten sette opp gjerde/hekk eller kontakte advokat om hen ikke evner gå over til naboen, banke på, og komme til enighet som normale voksne ville gjort. Anonymkode: 0a955...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 3 minutter siden, atropos said: Det er ingen regler for hvor nærme en trampoline kan stå tomtegrensa. Her er en artikkel om tema. Et par år gammel, men reglene har ikke forandret seg. https://www.viivilla.no/ovrig/lover-og-regler/trampoline-og-naboforhold/ Nedgravd trampoline må vel være i grenseland til fast installasjon? Og det å ha fjernet hekken vil jo være et konfliktpunkt i seg selv. Anonymkode: 24414...e04 2
atropos Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nedgravd trampoline må vel være i grenseland til fast installasjon? Og det å ha fjernet hekken vil jo være et konfliktpunkt i seg selv. Anonymkode: 24414...e04 Det er litt spesielt å fjerne en hekk på grensa, og jeg kan være enig at det er å ta seg til rette og på grensa til frekkhet, men det er ikke ulovlig. Nedgravd trampoline er ikke fast installasjon. Hvis den følger normen for nedgravde trampoliner vil hullet være 1 m. dypt. Det er jo strengt tatt ikke fare for liv og lemmer hvis nabobarna går oppi der.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 32 minutter siden, atropos said: Det er litt spesielt å fjerne en hekk på grensa, og jeg kan være enig at det er å ta seg til rette og på grensa til frekkhet, men det er ikke ulovlig. Nedgravd trampoline er ikke fast installasjon. Hvis den følger normen for nedgravde trampoliner vil hullet være 1 m. dypt. Det er jo strengt tatt ikke fare for liv og lemmer hvis nabobarna går oppi der. Det spørs vel på hvor stor ulempe plassering og fjerning av hekk er. Og om hekken var på ts sin tomt er det jo faktisk ikke lov Anonymkode: 24414...e04
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 De må hvertfall sikre så ingen skader seg Anonymkode: 620bd...8d6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Det er ikke lov til å etablere skråning/terrengendring på mer en 50cm innenfor 1 meter fra tomtegrensen uten tillatelse fra naboen. Anonymkode: c87de...93b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 En ting til, det ser ut som om gravesidene er usikra? Usikra skråninger kan skli ut/kollapse, og utgjør et risikomoment for både barn og voksne, både nede i hullet og oppe på kanten. På jobben min har vi f.eks. som policy at vi ikke går ned i grøfter dypere enn 1 m. Det gjelder voksne. Anonymkode: 3fb85...b62
b00lbi Skrevet 17. mai 2021 Forfatter #14 Skrevet 17. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 16.58): Hva har kommunen med alt mulig rart av småfeider mellom naboer, mener du? Skattepengene mine har bedre formål enn «trampolinekrangel». Ts får enten sette opp gjerde/hekk eller kontakte advokat om hen ikke evner gå over til naboen, banke på, og komme til enighet som normale voksne ville gjort. Anonymkode: 0a955... Dette vet heldigvis ikke du noenting om, så dette er noe du antar, å tydeligvis er du en som alltid må føle for å ta folk på ting. Men dette kunne du holdt deg for god for kjøre anonym Endret 17. mai 2021 av b00lbi
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #15 Skrevet 17. mai 2021 b00lbi skrev (13 minutter siden): Dette vet heldigvis ikke du noenting om, så dette er noe du antar, å tydeligvis er du en som alltid må føle for å ta folk på ting. Men dette kunne du holdt deg for god for kjøre anonym 🤣 Anonymkode: 473d3...743
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #16 Skrevet 17. mai 2021 b00lbi skrev (2 timer siden): Dette vet heldigvis ikke du noenting om, så dette er noe du antar, å tydeligvis er du en som alltid må føle for å ta folk på ting. Men dette kunne du holdt deg for god for kjøre anonym Hvorfor dro du opp tråden for å svare på et straks halvt år gammelt innlegg? Anonymkode: 0e2db...580 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #17 Skrevet 17. mai 2021 Hva i svarteste granskauen er vitsen med å dra opp tråden et halvt år etter, bare for å komme med et muggent svar til en bruker som neppe kommer til å se svaret ditt, TS, samtidig som du tar livet av tråden ved å fjerne HI? Du er en sånn som MÅ ha siste ordet for enhver pris, er du ikke? Anonymkode: 12efc...a11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå