Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har endelig blitt gravid etter IVF.  Har prøvd I mange å og endelig satt den.

En av årsakene til at vi slet med å bli gravide, er fordi jeg har endomteriose.

Men jeg har ikke hørt noe angående det å være gravid og ha endometriose. 

Er det noen erfaringer her? Er det noe jeg burde tenke på?

Anonymkode: 55a09...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid i uke 30 og har endometriose. Brukte også veldig lang tid i IVF karusellen. Hadde en SA, MA pg EXU før det endelig så ut ril å gå bra. Jeg har ikke hatt noen fysiske plager knyttet til endometriose som jeg vet om - men har ikke vært psykisk lett i den første tiden på grunn av frykten. 

Anonymkode: 8a763...1e6

Skrevet

Graviditet demper endometriose så det går helt fint 👍ingenting spesielt du skal tenke på nå, bare nyt det. 

Anonymkode: 90189...57a

Skrevet

Brukte mange år på å bli gravid, og fikk det endelig til med medisiner til hjelp. De første 3 månedene var tunge psykisk, men fysisk har selve svangerskapet vært veldig enkelt for min del. Det aller beste er vel at det snart har gått 9 måneder uten smerter forbundet med endometriosen. Jeg er veldig spent på hva som skjer etter fødsel!

Anonymkode: f6191...b27

Skrevet

Tusen takk for svar 😃 skal ærlig innrømme at jeg har vært utrolig redd som spontanabort,  men fårstår det slik at det er ingen større risiko for det om jeg har litt endometriose. Og ettersom jeg har vært gjennom ivf, går jeg nå på progesterin, prednisolon og albyl e noen uker til før jeg skal trappe ned. 

Anonymkode: 55a09...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...