Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo 

Må man føde med munnbind? Tenker litt på pustingen.. Er det noen som veit? 

Ja jeg er seriøs, og jeg spør fordi jeg ikke får puste med det på så holder meg for det meste hjemme. 

Anonymkode: 3ac09...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvordan man skal feks få til lystgass med munnbind 🧐

jeg kan føde når som helst nå og tro meg; jeg hadde garantert revet det av om noen mente at jeg skulle føde med munnbind på. Det er helt uaktuelt! 

tenker at det holder at personalet stiller opp i fullt smittevernutstyr om du er smittsom på noen måte. 

Anonymkode: f7166...daa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hallo 

Må man føde med munnbind? Tenker litt på pustingen.. Er det noen som veit? 

Ja jeg er seriøs, og jeg spør fordi jeg ikke får puste med det på så holder meg for det meste hjemme. 

Uavhengig om du må føde med det eller ikke, så burde du øve på dette. Det er kun psykisk, det er ingen problem å puste med et munnbind på. 

Og for å svare på. Spørsmålet ditt, så kan du vel høre med fødestedet ditt eller jordmor, så får du helt korrekt svar.

Anonymkode: 4d6e1...736

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer på hvordan man skal feks få til lystgass med munnbind 🧐

jeg kan føde når som helst nå og tro meg; jeg hadde garantert revet det av om noen mente at jeg skulle føde med munnbind på. Det er helt uaktuelt! 

tenker at det holder at personalet stiller opp i fullt smittevernutstyr om du er smittsom på noen måte. 

Anonymkode: f7166...daa

Er liksom ikke helt logisk for det kommer jo væske ut fra andre kroppsåpninger utenom munn og nese under en fødsel.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uavhengig om du må føde med det eller ikke, så burde du øve på dette. Det er kun psykisk, det er ingen problem å puste med et munnbind på. 

Og for å svare på. Spørsmålet ditt, så kan du vel høre med fødestedet ditt eller jordmor, så får du helt korrekt svar.

Anonymkode: 4d6e1...736

Ja, skal det. 

Det er sikkert psykisk, men det er faktisk mindre luft man får pustet inn sånn fysisk sett.. Så litt svimmel kan noen bli. 

Skrevet

Nei, du må ikke føde med munnbind. Jordmor har munnbind.

Anonymkode: fd4f7...9f7

• Liker 2
Skrevet

Jeg var hos gynekologen på sykehuset forrige uke og jeg så ingen med munnbind der, hverken ansatte eller pasienter. 

Anonymkode: a8bcb...a20

• Liker 2
Skrevet

Nei du må ikke føde med munnbind. 

Anonymkode: bbc88...b62

Skrevet

Fint, hadde tatt seg ut. Takk for svar 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, skal det. 

Det er sikkert psykisk, men det er faktisk mindre luft man får pustet inn sånn fysisk sett.. Så litt svimmel kan noen bli. 

Nei, det er ikke mindre luft, det er blitt testet ut og avkreftet

Anonymkode: d81b0...2d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, skal det. 

Nei, oksygenmolekylene er mye mindre enn porene i munnbindet, så hverken oksygen eller utåndet karbondioksid er forhindret i å passere fritt gjennom munnbind. Jeg har brukt munnbind hele dagen på jobb i over 20 år, og har aldri opplevd at jeg eller kolleger har fått noen symptomer på oksygenmangel.

Anonymkode: 55e51...891

• Liker 1
Skrevet

Føler jeg blir tettere med munnbind på . Og under en fødsel trenger man vel ekstra mye oksygen når man puster hardt?

Anonymkode: 24d55...993

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, skal det. 

Bra hvis man blir litt svimmel med munnbindet på siden sykehuset har kuttet ut lystgassen ...

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra hvis man blir litt svimmel med munnbindet på siden sykehuset har kuttet ut lystgassen ...

Hvilke sykehus har kuttet ut lystgassen?

Anonymkode: be3d9...e44

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er tull der jeg skal føde har de fortsatt lystgass og de har ikke kuttet det ut. Slutt og spre feil info

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilke sykehus har kuttet ut lystgassen?

Artikkelen er to år gammel, men på daværende tidspunkt hadde man utfordringer med utilstrekkelig ventilasjon på flere fødeavdelinger:

«Bruk av lystgass har blitt kuttet av samme grunn ved flere andre norske sykehus de siste årene. Dette gjelder blant annet St. Olavs Hospital i Trondheim, Haukeland Universitetssykehuset i Bergen og Ullevål Universitetssykehus i Oslo»

https://unn.no/om-oss/nyheter/ma-stoppe-tilbud-om-lystgass-til-fodende-pa-nytt

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Artikkelen er to år gammel, men på daværende tidspunkt hadde man utfordringer med utilstrekkelig ventilasjon på flere fødeavdelinger:

«Bruk av lystgass har blitt kuttet av samme grunn ved flere andre norske sykehus de siste årene. Dette gjelder blant annet St. Olavs Hospital i Trondheim, Haukeland Universitetssykehuset i Bergen og Ullevål Universitetssykehus i Oslo»

https://unn.no/om-oss/nyheter/ma-stoppe-tilbud-om-lystgass-til-fodende-pa-nytt

Det er fortsatt tull og påpeke at alle sykehus har sluttet med det for det stemmer ikke. Da må vedkommende som jeg sitere isteden skrive at noen sykehus ikke utfører lystgass. ikke alle sykehus har sluttet med det..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...