Gå til innhold

Gjester om 2,5t - gubben sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så mektig lei av den tafatte gubben at jeg tror jeg spyr. 

Han har invitert inn fire stykker til julemiddag idag, hvor han sa fra etter han hadde invitert dem. Jo, koselig det, men som jeg sa til han jeg orker ikke og klarer ikke å stå med alt alene. Jeg er høy gravid, og har vanskelig for å stå pga bekkenplager og er generelt veldig sliten og i dårlig form om dagen. 

Ingen problem sa han, klart han skulle hjelpe til, tilogmed stå for det meste! 

Men her står jeg da. 13.30, folket kommer kl 16, gubben sover.

Jeg har nok en forbanna gang gjort alt selv, uten hjelp, uten noen forbanna ting. Nå håper jeg bare den tafatte idioten ikke våkner før det ringer på, så kan han bli kjempe flau over å ligge å sove når gjestene hans kommer. 

Jeg gleder meg forsåvidt til å se menneskene, alltid koselig med gjester, men gubben ødelegger denne gleden totalt idag. 

Og jeg gidder ikke "Hvorfor har du valgt å få barn med han" kommentarer. Han var ikke slik da vi startet prøvingen, han har blitt sånn de siste månedene, for nå skal jo livet hans bli snudd på hodet, så nå må han gjøre alt han kan før barnet kommer. 

Dagens utblåsning. 

Anonymkode: 903e8...30b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du? Ta en tur ut noen timer, kasten maten i søppelet. Kanskje han innser hvor taper han er.

Anonymkode: c6c81...3a6

• Liker 29
Skrevet

Ditt valg.

Anonymkode: 3b06f...e83

• Liker 15
Skrevet

Eg sender over all sympati! Du har gjort ein kjempeinnsats, og eg håper denne tafatte dusten av ein mann får tidenes dårligste samvittigheit når han våknar. 

Når gjestane kjem bør du sette deg ned. La han ta seg av alt. ALT! Resten av kvelden. Ikkje reis deg for å servere, vaske opp, dekke av, rydde... Og så nevner du berre idet du set deg ned ilag med gjestene at du har stått for tilbereding og ordning i forkant, og gravid som du er, er du glad for at mannen kan ta seg av resten;)

• Liker 19
Skrevet

Vekk ham og påminn ham om at han venter middagsgjester

• Liker 8
Skrevet

Jeg har light versjonen av denne gubben. Han har beslutningsangst, er alltid sliten,  har ekstremt lite energi, sover mye,  alt er overveldene for han. I dag skulle han ta det store skippertaket for å få orden i en del rot i huset,  men ligger med hodepine og sover.  

Anonymkode: 41f0d...1ef

• Liker 3
Skrevet

Hadde vekket han for mange timer siden om jeg var deg....?😅

Anonymkode: db27f...9ae

• Liker 23
Skrevet

Er dette første negative hendelsen med han??

Anonymkode: e0537...52f

• Liker 1
Skrevet

Så riv han opp av senga da! Ikke faen om min samboer hadde fått ligge å dra seg når han hadde invitert gjester altså. 

Anonymkode: eb3c6...6c0

• Liker 9
Skrevet

Ente er dette trolling, eller så er du så dumsnill at det er helt tragisk. Det er åpenbart ditt valg å gjøre all jobben selv, enda det er mannen som har bedt gjester. 

Anonymkode: dff70...662

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde vekket han for mange timer siden om jeg var deg....?😅

Anonymkode: db27f...9ae

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så riv han opp av senga da! Ikke faen om min samboer hadde fått ligge å dra seg når han hadde invitert gjester altså. 

Anonymkode: eb3c6...6c0

Men lærer han noe av å bli vekket? Slik at han kan stå opp og fikse situasjonen, og være helten?

Står på mitt, jeg. Ville reist bort, eller sovet selv. Og la gjestene som han har invitert, komme til det han (ikke) har stelt i stand. 

Anonymkode: 03d1c...023

• Liker 14
Skrevet

Hva har gubben din tenkt å servere til middag, da?
Om han planlegger julemiddag, burde han hatt ribba i ovnen allerede. Eller tenker han å bestille mat?

Du må da ikke lage middag nå. Jeg er enig med den som kom med forslag om at du også burde legge deg nedpå litt

Anonymkode: fdeb5...42d

• Liker 9
Skrevet

Man skal ikke måtte vekke en voksen mann midt på dagen, så han ikke forsover seg til gjestene. 

Har han sovet siden i natt? I så fall sover han jo alt for mye! Og det er heller ikke normalt å måtte ta en formiddags/ettermiddagslur så tidlig på dagen, med mindre du er alvorlig syk.. 

Er han deprimert? Min x var det, og han gadd ikke ta tak i det. Alltid sliten, trøtt, skulle sove, orket ingenting. Jeg maktet ikke mer til slutt, så jeg dro. 

Anonymkode: aa565...412

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor ordner du alt for han? Legg deg og hvil, du er høygravid.

• Liker 17
Skrevet

Jeg hadde satt meg i sofaen, evt gått og lagt meg. 

Hvem har handlet inn maten? Måtte du gjøre det også? 

• Liker 2
Skrevet

Vekk ham og si at du ikke får til å tilberede alt alene, så hvis han ikke står opp og ordner mat til gjestene han har invitert, så blir det ikke noe å servere. Hvis han ikke står opp da, så legger du deg på sofaen og venter. Bestill et par pizza hvis dere ikke rekker å lage noe annet før gjestene kommer. Når du ordner alt uansett, hvorfor i alle dager skal han stå opp og hjelpe til? Er da mye mer behagelig å sove og stå opp til ferdig mat. Han vet jo at du fikser det, fordi det er det du alltid gjør. Er det sånn du ønsker å fortsette å ha det, eller skal du gi ham en lærepenge så han begynner å ta mer ansvar?

Anonymkode: 94141...365

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...