Gå til innhold

Hva var "hendelsen" i løpet av din skolegang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså den mest omtalte hendelsen som enten foregikk på skolen, eller blant involverte fra skolen. 

I 8.klasse hadde vi klasserom ovenfor 9.klassingene, en dag  hørte vi at panoramavinduet i klasserommet deres knustes.  En elev hadde dukket opp veldig full på skolen, ble bedt om å forlate. Eleven svarte "okei da går jeg ut her" å sparket seg ut av vinduet. Eleven ble fortsatt lenge på uteralet ved klasserommet. Faren dukket opp men hadde ikke krefter til å få med seg gutten uten hjelp fra mange  andre. 

Denne episoden er nok den det ble mest prat om i løpet av min skolegang.

Skrevet

Var ikke så dramatiske greier hos oss. Husker at en gutt tisset på badstueovnen, og fikk et kallenavn basert på hendelsen som har fulgt han lenge.

Skrevet

En gutt i parallellklassen tok livet sitt da vi gikk på ungdomsskolen. Hadde kjent ham siden jeg var sånn 2-3 år.

Skrevet

Kan nevne en annen ting.  En 14åring mistet livet på den ene barneskolen vår.

Detaljer som kan være ubehagelige følger. 

Denne skolen hadde automatisk regulerte takvinduer, som var en del av ventilasjonsannlegget.  to fjortenåringer var av ukjent grunn på taket en helg.  Den ene gutten stakk hode inn det åpne vinduet, så forsøkte vinduet å lukke seg å klemte gutten ettervert ihjel.  Vi 10-åringer trodde at vi aldri skulle klare å fokusere på "uviktige" ting som skolearbeid i denne bygningen, men det gikk seg til ganske fort.

Skrevet

Vet ikke om det er vandrehistorie,  men husker det var mye snakk om en gutt som ble blind på det ene eller begge øynene. Noen andre gutter skulle lage snøballene ekstra harde i snøballkrig og klemte inn masse småstein ballene. Steinene viste seg å være sylskarpe i endene og da de siktet mot hodet traff to av snøballene øynene og steinene borte seg inn i øynene. Jeg lurer den dag i dag på om det er sant eller oppdiktet for å skremme barn fra å bruke småstein i snøballkrig 

Skrevet

Norsklæreren vår «mistet det» en time i 9.klasse. Kastet krittet i ene veggen og norskboka i den andre veggen og brølte til oss at nå fikk vi til helvete holde kjeft. 

Det var nok på sin plass. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ei jente sniffet lightergass, hun havnet på sykehus og ble erklært hjernedød. Dette var på ungdomskolen. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Klassen fikk en eldre lærer til å gråte... 

Skrevet
Uatskillelig skrev (19 minutter siden):

En elev drepte en annen elev. Disse barna var også et par år yngre enn meg.

Vet du hvordan løste man dette med videre skolegang for han som drepte?  Hvor gammel var gjerningsperson og offer?

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen fikk vi høre at en av guttene i sjette klasse hadde kastet en levende kattunge i guttedoen på skolen og spylt den ned. 

Jeg håper virkelig at det bare var et løst rykte og ikke sant. :(

Gjest Blondie65
Skrevet

3 elever ved ungdomsskolen jeg gikk på mistet faren sin i Aleksander Kiealland ulykken.

Vi hadde en gris til gymlærer på barneskolen som befølte alle jentene han fikk sjanse til å komme nær.

Skrevet

Tidlig på barneskolen slo læreren meg (riktignok med flat hånd) fordi jeg snakket i timen. Jeg var slett ikke et bråkete problembarn, gjorde aldri noe galt foruten akkurat denne hendelsen. Mulig ikke så graverende, men er ikke noe jeg glemmer. De verste drittungene hadde selvsagt frikort. 

Noen år senere var det en gutt i 4.klasse (et par år yngre enn meg) som skjøt seg med farens hagle. Det var dypt tragisk og viser hvor galt systematisk mobbing kan gå. 

På ungdomsskolen var politiet på besøk titt og ofte, mange triste skjebner og psykiatriske tilfeller. Det var en forferdelig skole å gå på, frykt var liksom en naturlig del av hverdagen. 

På vgs falt en gutt i parallellklassen og hans bror i døden i en klatreulykke. 

Skrevet

En gutt i klassen min druknet i sommerferien mellom 9-10 klasse. Hele skolen hadde minnestund første dagen tilbake etter ferien.

Hadde også en norsklærer som besvimte i timen på ungdomskolen, mens hun sto ås nakket. Da måtte noen løpe å hente hjelp.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Lærerinnen vår knakk pekestokken i sinne en gang. Vi og paralellklassen var beryktet på skolen for å være de vanskeligste klassene å ha. En lærer begynte også å gråte og gikk ut.

På ungdomsskolen hadde vi en ekkel fyr i noen fag, han tok to av jentene inn på et rom alene og spurte om de hadde fått mensen og sånn. Han hadde også befølt en jente som gikk en eller to klasser over oss, og guttene hadde da hengt han opp på en av knaggene i gangen. Skulle ønske guttene i vår klasse var like beskyttende, men de var dessverre drittsekker selv.

Skrevet

For noen fæle historier 😢

Hos oss var det en lærer som tilta psykisk ila ungdomsskolen. Det hadde ikke noe med oss å gjøre, det var en populær lærer.

Timene ble etter hvert mer og mer absurde, fylt med irrelevante ting. Det pågikk sikkert et halvt år, til slutt hadde vedkomnende sagt og gjort så mye rart at hn nok ble fjernet. 

Skjønte siden at vedkomnende hadde utviklet en psykose 😢

Det var mitt første møte med alvorlig sinnslidelse...

Skrevet

Føler jeg må ta med en tredje fordi den er såppås sær  

En kort periode hadde vi en lærerinne som alltid gikk i skjørt. Vi hadde henne i fag der hun kunne sitte for det meste. bla Heimkunnskap og musikk.  Så hun satt ofte i ro å så at ting gikk riktig for seg, med beinene i kryss. En dag blir flere bevist på at hun skifter benstilling fryktelig ofte. Og de som sitter i rett vinkel merker at man ganske enkelt kan se rett inn. Hun holder på sånn i ca 4.mnd da en mor overhører noen elever prate om dette.  Etter det ser vi ikke henne mer.

Aner ikke hvorfor hun gjorde dette. Men tror ikke det er snakk om en virkelighetsbrist eller noe fordi hun sa aldri noe rart eller gjorde noe annet fryktelig rart. 

• Liker 2
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (6 timer siden):

Læreren drepte kjæresten sin og deretter seg selv i parkeringsgarasjen under skolen. 

Kristiansand, ca år 2000/2001. 

Det er det verste, har mange andre fæle historier også 

Edit: denne saken https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1o2v7/drepte-eks-kjaeresten

OMG, husker den saken... Rundt samme tid, ble en kvinne æresdrept av eksen sin rett rundt hjørnet for den skolen du snakker om. Kristiansand er ikke bare bare...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...