AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Ja noen gjør det 😊 Anonymkode: 9b33c...09b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Jeg gjorde det i starten med førstefødte, han fikk ikke tak i puppen selv. Men flaska gikk ned på høykant, klarte å gradvis gå over til bare amming. Mye styr med flasker hvis alt fungerer greit med amming. 😅 Anonymkode: 92f6b...b18 1
Skogkløver Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Hvis det funker, så hvorfor ikke. Men aldri i verden om jeg hadde orket hvis jeg hadde noe valg! Pumping tar laaaaang tid, for ikke å snakke om all vask og sterilisering av utstyr som følger med. I tillegg skal man da mate ungen med flaske etterpå, flaskene må også vaskes og steriliseres. Å bare slenge ut puppen tar bare en brøkdel av tiden. 1
Nysgjerrig1 Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Det er for de fleste krevende å pumpe mye, i alle fall på fulltid. Kan være vanskelig å få i gang utdrivningsrefleksen uten baby, og kommer generelt mindre melk enn når babyen dier. Bare det å få til å pumpe litt, synes jeg var vanskelig. Men at det går an: ja. Det er mindre jobb å amme. 😊
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Jeg gjorde det 100 % i tre-fire uker. Helt grusomt mye jobb! Men gikk fint for å beholde produksjonen i de ukene vi ikke kunne amme før en operasjon av tungebåndet. Etter den kunne jeg heldigvis amme som normalt, noe som er sykt mye enklere og mer praktisk! Anonymkode: 1557d...701
boblevann Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Noen gjør det. Noen i perioder og noen hele ammetiden, men det er fryktelig tungvindt. Jeg gjorde det selv i 3-4 uker (gav på kopp og ikke flaske da), men det var et grusomt stress. Alt måtte planlegges, pumpa måtte tas med over alt, konstant noe på kok/sterilisering, konstant uro over om barnet fikk i seg nok, konstant stress over om jeg fikk ut nok melk. Måtte opp ganger mange om natta for å kople på pumpa og pumpe, opp og ut i kjøleskapet med melka, måtte draske rundt på pumpe, flasker og morsmelk uansett hva vi skulle. Det var en GLEDE å få baby på puppen, hele livet (særlig nettene!!) ble så uendelig mye enklere. Så hvis du ønsker å gi morsmelk anbefaler jeg amming på det sterkeste. Les deg opp på ammehjelpen.no på forhånd Går det ikke er jo pumping et godt alternativ, men det er ikke bare-bare altså. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Noen gjør det, ja, av diverse årsaker. Jeg måtte gjøre det en stund, fordi babyen min var sugesvak og jeg var tungmelket, og han ble så sliten av å prøve å få melk ut av problem-puppene mine at han raste ned i vekt - og han var allerede undervektig ved fødsel. Han gikk mye bedre opp i vekt når han fikk morsmelken på flaske, og slapp å bruke så mye energi på å få fatt i melken. Jeg brukte det også om natten, da pumpet jeg mens mannen ga flaske. Nattammingen tok fort to timer, og da gikk det mye fortere å bare pumpe mens mannen ga en flaske. Jeg har også måttet pumpe pga så ekstremt såre brystvorter at jeg ikke klarte at babyen raspet bortpå puppene med små tenner. Om det er mer kav å pumpe enn å amme, kommer an på ammingen. Min første brukte ekstremt lang tid på å die de fire første månedene, og da var pumping faktisk et langt raskere alternativ. Anonymkode: 59a45...a12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå