AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 I morges lå jeg i armkroken til min mann og vi hadde en koselig stund med prat og kos. Så begynte de to minste å krangle litt. De er 10 og 11 år, så hadde fint klart å bare bli snakket til og ordne opp selv mener jeg. Men min mann hopper med en gang spesielt han minste roper pappa. Han sto opp med en gang. Jeg føler meg avvist. Altså, dette skjer hele tiden. Alltid barna. Jeg forstår de trenger oss. Men jeg mener han må sette av tid til oss voksne også. Jeg føler han ikke synes det er viktig å ta vare på kjærligheten/oss. Og dette har jeg sagt. Det vil han visst ikke forstå. Men slenger heller dritt til meg da. Kjenner jeg blir såret og skuffet, og det ser han, men bryr seg visst ikke. Dette tærer på forholdet synes jeg. Ikke minst at alltid jeg har ordnet barnefri og kjærestetid. Aldri han. Og det at han lar spesielt minstemann overstyre han hele tiden. Han setter ikke grenser. Og ja, jeg har prøvd å snakke med han om dette alt for mange ganger. Gir snart opp. Synes det er feigt av en voksen mann å ikke klare å se det og i tillegg ikke innrømme det, og prøve å bli bedre. Men heller kjefte på meg som sier hva jeg føler. Anonymkode: fb069...f1e
Gjest theTitanic Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Kanskje behovet for kjærlighetstid er forskjellig?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dette har jeg sagt. Det vil han visst ikke forstå. Men slenger heller dritt til meg da Du snakker til ham, ikke med ham. Og så slenger han dritt tilbake. Synes du dette er god kommunikasjon i et parforhold? Dere trenger hjelp til å lære å snakke sammen på en god måte slik at begge to føler seg lyttet til og forstått. Oppsøk samlivsterapeut nå før jul, for om dere venter til januar vil de ha så fullt opp at det ikke er lett å få time. Anonymkode: f86b2...340 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Dårlig kommunikasjon. Og ulike prioriteringer. Har selv vokst opp med en mor som ville ta konflikter med en gang, og en far som mente vi måtte prøve oss litt selv før han brøt inn. En mor som alltid satt samvær med oss og vårt velbefinnende over alt annet. Ingen har egentlig rett eller galt. Dere har bare ulik oppfatning av hva som er riktig. Så ja, i det du mener at han ikke klarer å se ting, og ikke "innrømme" at din virkelighet er den riktige, så overreagerer du. Anonymkode: cc053...da8 5
utakulanini Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dårlig kommunikasjon. Og ulike prioriteringer. Har selv vokst opp med en mor som ville ta konflikter med en gang, og en far som mente vi måtte prøve oss litt selv før han brøt inn. En mor som alltid satt samvær med oss og vårt velbefinnende over alt annet. Ingen har egentlig rett eller galt. Dere har bare ulik oppfatning av hva som er riktig. Så ja, i det du mener at han ikke klarer å se ting, og ikke "innrømme" at din virkelighet er den riktige, så overreagerer du. Anonymkode: cc053...da8 Dette. Dere må begge to akseptere at begge to har rett; dere har ulike forventninger, krav og forståelser av situasjoner. Dere har forskjellig behov i forholdet. Dere må slutte å se på hverandres oppfatninger som feil og heller jobbe mot å akseptere hverandre for den dere er, og jobbe med å finne en balanse som fungerer for begge to uten å klandre hverandre for å være den dere er! 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 theTitanic skrev (2 timer siden): Kanskje behovet for kjærlighetstid er forskjellig? Så du mener han ikke har like stort behov for å pleie forholdet? Anonymkode: fb069...f1e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Ja du overreagerer Anonymkode: 352ca...d69
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Du overreagerer ja Anonymkode: 16fef...ef0 4
Guidet Kvinne Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Pilleville skrev (1 minutt siden): Er du stemor til barna? Det lurer jeg også på. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du mener han ikke har like stort behov for å pleie forholdet? Anonymkode: fb069...f1e Han har ikke nødvendigvis behov for å pleie forholdet på akkurat den måten og det tidspunktet du mener er det riktige. Anonymkode: 3f98c...cad 5
SoWhat? Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Jeg skjønner godt at barna kommer først. Dere fikk jo en koselig stund sammen da, og så var det vel greit å stå opp til barna. Syns nesten det sier seg selv at ungene får det meste av oppmerksomheten. Dere kan jo gå en tur for å få en time alene. Dere har jo tid når de har lagt seg også. Det ville jo vært fint om han ordnet så dere fikk kjærestetid da ( regner med at du mener barnepass), men dere får det jo iallefall når du fikser det. Han setter vel pris på det? 5
Pilleville Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Visst du ikkje er er stemor er du kanskje litt spesiell og litt klengete. Kanskje han ikkje har like mykje lyst på kos 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Er du sjalu på barna? Anonymkode: 49754...9ce 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 Det er ikke så rart at han blir sur på deg når du blir muggen for at han prioriterer barna. Anonymkode: 23c19...52c 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Synes du overreagerer. Er det dine barn også? Det er naturlig å prioritere barna om de roper på en vel.. Anonymkode: 15037...216 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Guidet Kvinne skrev (35 minutter siden): Det lurer jeg også på. Nei Anonymkode: fb069...f1e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Synes du overreagerer. Er det dine barn også? Det er naturlig å prioritere barna om de roper på en vel.. Anonymkode: 15037...216 Mine barn. Men som jeg skriver, så hopper han med en gang det er noe med barna. Noe jeg synes er veldig unødvendig. Og også går ut over nødvendig voksentid, som jeg mener er viktig å ha. Men tydeligvis tenker han ikke så på oss. Anonymkode: fb069...f1e 1
Pilleville Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 Kanskje du er litt for kosete for hans smak. Kanskje han tenker på dere men at han har nok med mindre dose 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 Klarer dere virkelig å ha kvalitetstid mens barna krangler i bakgrunnen? Det hadde ikke jeg kost meg med i det hele tatt.. Anonymkode: 9fac8...59d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå