Gjest Miss.Chanel Skrevet 7. august 2005 #1 Del Skrevet 7. august 2005 sitter her å føler jeg er inni en boble! helt snodig! hvor mange Mg tar dere som bruker disse medikamentene? jeg skal bare bruke disse får å klare mitt bryllup, derretter slutter jeg. (seponerer) jeg tar 40Mg nå, altså 2 stk. paroxetin. også kjempe trøtt og sliten hele tiden! RAR! ivertfall rarere enn til "vanlig"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 7. august 2005 #2 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg tar 20 mg. De hjelper utrolig. Har ikke hatt særlig med bivirkninger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid78 Skrevet 7. august 2005 #3 Del Skrevet 7. august 2005 Seroxat er noe av det verste en kan få av anti-depressive. Tro meg. Jeg gikk på det i noen mnd for noen år siden, og holdt faktisk på å dø. De lagret så mye vann i kroppen min at jeg så ut som michelengmannen. I tillegg var det to vannposer på hver side av hjertet mitt, som presset på hjertet. Da legen så det, satte han meg over på Zoloft i stedet. De har samme virkning, men mye mindre bivirkninger. Og etter det har jeg ikke merket noen ting. Jeg har riktignok ikke klart å kvitte meg med alt vannet, eller gå ned i vekt igjen, men hjertet er fint, og jeg har ikke de vannposene lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 7. august 2005 #4 Del Skrevet 7. august 2005 Seroxat er jævlige greier. Kom meg heldigvis ut av det med bytte til Zoloft for et par år siden. Vi snakker forverret depresjon, ukontrollerbare rykninger i samtlige muskelgrupper i kroppen, grusomme abstinenser ved nedtrapping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. august 2005 #5 Del Skrevet 7. august 2005 De fleste antidepressiva har bivirkninger. Jeg har ikke prøvd selv, men de jeg kjenner som har prøvd, sier at det fjerner depresjonen, men ikke årsaken. De fleste har gått til psykolog i tillegg. Mange har sagt at de føler seg flate i humøret. En jeg kjenner, ble gravid ved et uhell og sluttet i det øyeblikk hun hadde en positiv test. Det deiligste for henne var å få gråte igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Chanel Skrevet 7. august 2005 #6 Del Skrevet 7. august 2005 ufrivillige bevegelser og trøtthet er det som "tar" på her. har prøvd zoloft, men ble dårlig magen og byttet, ble forsåvidt dårlig magen av disse også første 14 dagene! lurer på om jeg blir dårlig magen om jeg bytter til zoloft nå? jeg gifter meg nemlig om 3 uker og har lite lyst å ta den tjansen! ja dette er jævlige greier! gått på dette før og føler jeg har fått varige meen. gjør dette kun får å klare å sitte i kirken. jeg har massiv panikkangst og agorafobi. hva mener dere om efexor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 7. august 2005 #7 Del Skrevet 7. august 2005 ufrivillige bevegelser og trøtthet er det som "tar" på her. har prøvd zoloft, men ble dårlig magen og byttet, ble forsåvidt dårlig magen av disse også første 14 dagene! lurer på om jeg blir dårlig magen om jeg bytter til zoloft nå? jeg gifter meg nemlig om 3 uker og har lite lyst å ta den tjansen! ja dette er jævlige greier! gått på dette før og føler jeg har fått varige meen. gjør dette kun får å klare å sitte i kirken. jeg har massiv panikkangst og agorafobi. hva mener dere om efexor? ← Jeg har prøvd efexor. Fikk veldig mye bivirkninger av den. Ble fryktelig kvalm sånn at jeg kastet opp. I flere dager etterpå. Men så brukte jeg ganske stor dose med en gang. Fordi det var første antideppressvia jeg prøvde. Og jeg visste ikke at jeg fikk så mye bivirkninger. Også skulle legen ha sommerferie, og da det ble høst prøvde jeg noen nye. Jeg har prøvd flere forskjellige, men synes ikke at de virker. Nå går jeg på zoloft. Men jeg merker ingenting av de heller. Er det noen andre her som heller ikke merker noe av antideppressvia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 7. august 2005 #8 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg har ikke prøvd seroxat før. Tror det er veldig mye bivirkninger av dem. Har hørt at det er stor selvmordsfare ved seroxat. Vet ikke om jeg surrer da, jeg tar sikkert feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 7. august 2005 #9 Del Skrevet 7. august 2005 Er det noen andre her som heller ikke merker noe av antideppressvia? ← For mannen min har antidepressiva hatt liten eller ingen virkning. Men det er nok fordi han har adhd og asperger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 7. august 2005 #10 Del Skrevet 7. august 2005 Behandlerne har en liten mistanke om at jeg har asberger, men de er ikke sikker. Kanskje jeg har det siden ikke antideppressiva virker på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Chanel Skrevet 7. august 2005 #11 Del Skrevet 7. august 2005 AS her også. men jeg merker SSRI, på godt & vondt! aldri møtt noen med AS jeg! (bare meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 7. august 2005 #12 Del Skrevet 7. august 2005 Men jeg har oggså to personlighetsforstyrrelser. Og da sa legen min at antideppressiva ikke virker så bra om man har personlighetsforstyrrelse i tillegg til angst og depresjon. Jeg har unnvikende og avhengig personlighetsforstyrrelse. Jeg er helt forstyrra jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 7. august 2005 #13 Del Skrevet 7. august 2005 Her er dagboken til mannen min hvis dere vil spørre han litt om hans erfaringer i forhold til Asperger, angst og depresjon. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=142718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Chanel Skrevet 7. august 2005 #14 Del Skrevet 7. august 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 8. august 2005 #15 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har gått på seroxat i snart 6 år tror jeg... det skumle er at jeg ikke husker hvordan jeg var før jeg begynte! det er ekkelt å tenke på at jeg kanskje er en helt annen person, pga disse pillene... Jeg slet utrolig mye med angst før jeg begynte, jeg måtte ha følge overalt hvor jeg skulle! og depresjonene ville ingen ende ta. så at de har hjulpet- ja. Men igjen, jeg føler avogtil at humøret mitt er likegyldig, jeg kan være utrolig kynisk til tider... Og når jeg først går ned, så går jeg ned! og da blir selvmordstanker veldig sentrale... ble helt ærlig litt skremt av å se hvor mange som har dårlige erfaringer med dette merket, bør kanskje be om å bytte? jeg går forøvrig på 60 mg til dagen... joda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. august 2005 #16 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har gått på seroxat i snart 6 år tror jeg... det skumle er at jeg ikke husker hvordan jeg var før jeg begynte! det er ekkelt å tenke på at jeg kanskje er en helt annen person, pga disse pillene... Jeg slet utrolig mye med angst før jeg begynte, jeg måtte ha følge overalt hvor jeg skulle! og depresjonene ville ingen ende ta. så at de har hjulpet- ja. Men igjen, jeg føler avogtil at humøret mitt er likegyldig, jeg kan være utrolig kynisk til tider... Og når jeg først går ned, så går jeg ned! og da blir selvmordstanker veldig sentrale... ble helt ærlig litt skremt av å se hvor mange som har dårlige erfaringer med dette merket, bør kanskje be om å bytte? jeg går forøvrig på 60 mg til dagen... joda ← Målet må jo uansett være å slutte?... Og da må man jo gjøre noe ved siden av som virkelig løser problemet, det gjør jo ikke pillene. Jeg synes det er skremmende mange leger som bare skriver ut piller og ikke hjelper for med _problemet_ jeg...... ja, dette kan jeg en del om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2005 #17 Del Skrevet 8. august 2005 Hva med å prøve Fontex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 9. august 2005 #18 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg har brukt Seroxat tidligere, og fikk endel bivirkninger av de, spesielt skjelvinger og så følte jeg meg litt flat i humøret. Men de hadde god effekt, så bivirkningene var til å leve med. Siden den gang har jeg vært innom flere forskjellige typer, og nå bruker jeg Cipralex. De har jeg ingen bivirkninger av og de hjelper meg masse, men jeg tror ikke de har like stor angstdempende effekt som Seroxat hadde (men der er jeg litt usikker). Kjæresten min bruker Effexor og har også prøvd forskjellige andre typer, men de har ingen effekt. Men han ruser seg ganske mye, så jeg har vel en mistanke om at antidepressivaen "drukner" i alt det andre han putter i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ADHDmann Skrevet 9. august 2005 #19 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Jeg har prøvd efexor. Fikk veldig mye bivirkninger av den. Ble fryktelig kvalm sånn at jeg kastet opp. I flere dager etterpå. Men så brukte jeg ganske stor dose med en gang. Fordi det var første antideppressvia jeg prøvde. Og jeg visste ikke at jeg fikk så mye bivirkninger. Også skulle legen ha sommerferie, og da det ble høst prøvde jeg noen nye. Jeg har prøvd flere forskjellige, men synes ikke at de virker. Nå går jeg på zoloft. Men jeg merker ingenting av de heller. Er det noen andre her som heller ikke merker noe av antideppressvia? ← Bruker Zipralex, ingen virkning og heller ingen bivirkninger. Har prøvd anbefalt maksimaldose 20mg, men har nå gått ned til 10mg. Venter på annen behandling, så får la dem avgjøre om jeg skal fortsette med dette eller ikke. Endret 9. august 2005 av ADHDmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ananas Skrevet 9. august 2005 #20 Del Skrevet 9. august 2005 Jannemm: Jeg synes ikke det å bruke antidepressiva bare ei pitte lita stund for å komme forbi bryllupet virker som noen god plan i det hele tatt. Disse tablettene tar lang tid å virke, og hvis du er deprimert og får effekt av dem så er det lurt å ta dem. Det finnes mange forskjellige antidepressiva og det varierer veldig fra person til person hva som virker, hva som ikke hvirker og hvilke bivirkninger man får. Jeg har gått på cipralex og efexor og har slutta nå. Det å spise anti-depressiva er veldig lett, det er bare en liten tablett. Man trenger ikke forandre på vanene sine eller grave rundt i hodet sitt for å spise tabletter. Det gjør også at tabletter er symptomdemping og ikke noe som vil gjøre deg varig frisk - slik jeg ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå