AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Med fare for å være frekk og usympatisk, men er for nyskjerrig til å la være å spørre: Hvorfor utsette seg selv for prøvelser, medisinering, aborter, sorg og smerte når man allerede har (friske) barn fra før? Jeg forstår dere som ikke har barn eller kanskje ett, men ikke dere som har 2+ barn fra før. Anonymkode: 1ea60...154 5
Ellepelle Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Dette tenker jeg er veldig individuelt. Noen ønsker ett eller to barn, andre ønsker flere. Og om man ønsker flere, så er jo ønsket om barn nr 3, 4, eller 5 like sterkt som hos noen som feks vil ha barn nr 2. Det er nok umulig å sette seg helt inn i for andre. Hvorfor lurer du på dette? 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Kan forstå ønsket om å prøve på en til hvis man vil ha flere etter to eller tre, men jeg klarer faktisk ikke å forstå at man er villig å utsette seg for medisiner som letrozol og ovitrelle for å fremprovosere en eggløsning for å få fjerdemann. Tror ikke jeg ville gjort det for å få nummer to engang. Anonymkode: 978ca...33a 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Kan forstå ønsket om å prøve på en til hvis man vil ha flere etter to eller tre, men jeg klarer faktisk ikke å forstå at man er villig å utsette seg for medisiner som letrozol og ovitrelle for å fremprovosere en eggløsning for å få fjerdemann. Tror ikke jeg ville gjort det for å få nummer to engang. Anonymkode: 978ca...33a Hva slags bivirkninger gir disse medisinene egentlig? Anonymkode: 88c75...1e7
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med fare for å være frekk og usympatisk, men er for nyskjerrig til å la være å spørre: Hvorfor utsette seg selv for prøvelser, medisinering, aborter, sorg og smerte når man allerede har (friske) barn fra før? Jeg forstår dere som ikke har barn eller kanskje ett, men ikke dere som har 2+ barn fra før. Anonymkode: 1ea60...154 Jeg lurer på akkurat det samme.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 26 minutter siden, O.G. said: Jeg lurer på akkurat det samme. Har du barn? Anonymkode: 88c75...1e7 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kan forstå ønsket om å prøve på en til hvis man vil ha flere etter to eller tre, men jeg klarer faktisk ikke å forstå at man er villig å utsette seg for medisiner som letrozol og ovitrelle for å fremprovosere en eggløsning for å få fjerdemann. Tror ikke jeg ville gjort det for å få nummer to engang. Anonymkode: 978ca...33a Jeg gjorde det i forsøk om nummer 2. Jeg ønsket meg sterkt 2 barn, og mannen ville svært gjerne det samme. Barnet vi har håpte veldig på et søsken (visste ikke noe om prøving), og spurte jevnlig i 2 år før han ikke spurte lengre. Hadde eggløsning og normal syklus selv, men hadde endometriose. Men....usikker på om jeg hadde gjort det for å få flere. Et forsøk i seg selv er ikke så voldsomt dramatisk, og ikke alle opplever å miste. Ikke alle får mye bivirkninger heller. Det var et veloverveid valg både økonomisk og mtp belastning ved IVF. Endret 6. desember 2020 av Fnuggolina
Gjest ti10 Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Mange grunner til det. Det er vel noen som har ny partner og vil ha barn med ham/henne. Andre har kanskje barn av kun ett kjønn og vil ha både og. Så er det de som ikke vil ha enebarn, hos noen er det kulturelt betinget, osv., osv.
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du barn? Anonymkode: 88c75...1e7 Nei, men folk med unger fra før bør heller være takknemlige for de ungene de allerede har enn å jage etter drømmen om flere.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 3 minutter siden, O.G. said: Nei, men folk med unger fra før bør heller være takknemlige for de ungene de allerede har enn å jage etter drømmen om flere. 😂 hva vet du om de er takknemlige eller ikke? Drama queen much? Anonymkode: 88c75...1e7 2
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂 hva vet du om de er takknemlige eller ikke? Drama queen much? Anonymkode: 88c75...1e7 Hva vet du om hvor takknemlige de er?
Gjest Fnuggolina Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 O.G. skrev (4 minutter siden): Nei, men folk med unger fra før bør heller være takknemlige for de ungene de allerede har enn å jage etter drømmen om flere. Er det noen prøvefrist da? Maks 7,5 mnd med ligging for tredjemann, 4 mnd for fjerdemann osv? Og er det greit å få mange barn om det er uplanlagt? Ingen får forøvrig offentlig hjelp til nummer 3 og oppover, så VOLDSOMT stort er problemet ikke.
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Fnuggolina skrev (Akkurat nå): Er det noen prøvefrist da? Maks 7,5 mnd med ligging for tredjemann, 4 mnd for fjerdemann osv? Og er det greit å få mange barn om det er uplanlagt? Ingen får forøvrig offentlig hjelp til nummer 3 og oppover, så VOLDSOMT stort er problemet ikke. Ja, jeg synes det er helt greit så lenge parene betaler gildet selv, for så vidt.
GammelKaktus Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 De ønsker seg vel flere barn da... Har de økonomi, tid og lyst til å gå gjennom alt styret for å få flere barn så må de nesten bare gjøre det. 3
Gjest Fnuggolina Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 (endret) O.G. skrev (1 minutt siden): Ja, jeg synes det er helt greit så lenge parene betaler gildet selv, for så vidt. Det gjør de Ingen her inne dømmer deg for å være barnefri, så da bør man la folk tjåke i seg hva de vil for hvilket antall barn. Måtte betale gildet sjøl for nummer 2, og nummer 1 kom helt gratis - for ordens skyld. Endret 6. desember 2020 av Fnuggolina
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Fnuggolina skrev (Akkurat nå): Det gjør de Ingen her inne dømmer deg for å være barnefri, så da bør man la folk tjåke i seg hva de vil for hvilket antall barn. Nu er det ingen her som prøver å hindre folk i å tjåke i seg hva de vil for hvilket antall barn, er det det da? Jeg bare lurer på dette hysteriet er nødvendig når folk allerede har unger, men kanskje ikke med hverandre.
Gjest Fnuggolina Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 O.G. skrev (1 minutt siden): Nu er det ingen her som prøver å hindre folk i å tjåke i seg hva de vil for hvilket antall barn, er det det da? Jeg bare lurer på dette hysteriet er nødvendig når folk allerede har unger, men kanskje ikke med hverandre. Det tror jeg er enda mindre vanlig. IVF med mine/dine og våre altså når man har en 2-3 unger på hver kant fra før. Kan sikkert telle de på ei hånd. Hvem orker det, liksom.
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 Fnuggolina skrev (1 minutt siden): Det tror jeg er enda mindre vanlig. IVF med mine/dine og våre altså når man har en 2-3 unger på hver kant fra før. Kan sikkert telle de på ei hånd. Hvem orker det, liksom. si det du.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 Nå satt vi strek uten at det ble resultat. Men det var etter 5+ hormonkurer, og 8 prøverørsforsøk. Kunne sikkert tatt flere. Slet minimalt fysisk og psykisk. Var bare borte fra jobb for egguttak. Og merket det ikke økonomisk. Husker jeg stod og satt sprøyter på et offentlig toalett rett før jeg skulle presentere økonomiske resultater i et styremøte, i et bakrom i en kirke rett før en begravelse, og julekvelden hos svigers - null stress. Så eneste grunnen til at vi ikke gadd mer var at det var tydelig at det ikke ville gi resultater. Kunne garantert ha fortsatt i det uendelige om det ikke var for at det virket fullstendig meningsløst. Så svaret er vel at alle tar dette ulikt? Både fysisk, psykisk og økonomisk. Anonymkode: 79b5f...5a5 3
Ellepelle Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan forstå ønsket om å prøve på en til hvis man vil ha flere etter to eller tre, men jeg klarer faktisk ikke å forstå at man er villig å utsette seg for medisiner som letrozol og ovitrelle for å fremprovosere en eggløsning for å få fjerdemann. Tror ikke jeg ville gjort det for å få nummer to engang. Anonymkode: 978ca...33a Hva legger du i "å utsette seg for"? Hva tenker du at man utsetter seg for ved å ta disse preparatene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå