Gå til innhold

Mindre sexlyst når vinteren kommer (gutt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en gutt i tidlig 20-årene. Både i år og i fjor (og året før der) har jeg slitt med å ha sexlyst med en gang det nærmer seg desember og vinter. Kjenner jeg meg selv rett, har jeg plutselig sexlyst igjen i februar, noe som egentlig er litt merkelig siden det fortsatt er vinter da😅

Er det noen som har greie råd for hvordan man motvirker redusert sexlyst? Kjenner jeg blir litt stresset hver gang det er slik. Er relativt sunn, trener mye og verken snuser eller røyker. 

Anonymkode: ce40e...86f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinterdepresjon? Prøv å være ute midt på dagen og få litt dagslys nå når dagene er som kortest. Kunne vært d-vitaminmangel også, men da ville du neppe merket forskjell allerede i februar.

Forøvrig har jeg det også slik som deg.

Anonymkode: be9ac...5ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vinterdepresjon? Prøv å være ute midt på dagen og få litt dagslys nå når dagene er som kortest. Kunne vært d-vitaminmangel også, men da ville du neppe merket forskjell allerede i februar.

Forøvrig har jeg det også slik som deg.

Anonymkode: be9ac...5ca

Går ute i dagslys hver eneste dag, og får i meg tran også. Så tror ikke det har så mye med D-vitaminer å gjøre.

Kan hende du sier noe når det har med vinterdepresjon å gjøre. Ikke noe alvorlig liksom, men skal litt mindre til for å være nedfor nå enn når det er vår og sommer for eksempel. Fikk høre idag at granatepler er bra for testo, så kan prøve ut det 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Går ute i dagslys hver eneste dag, og får i meg tran også. Så tror ikke det har så mye med D-vitaminer å gjøre.

Kan hende du sier noe når det har med vinterdepresjon å gjøre. Ikke noe alvorlig liksom, men skal litt mindre til for å være nedfor nå enn når det er vår og sommer for eksempel. Fikk høre idag at granatepler er bra for testo, så kan prøve ut det 😅

Anbefaler meditasjon og "supermat" (granateple er supermat). Humøret/lett depresjon påvirker helt klart sexlysten. 

Anonymkode: 10f2a...9ea

• Liker 1
Skrevet

Men er sexlysten så lav at det er et problem? Eller lurer du bare på hvorfor det er sånn? Tror det er relativt vanlig at sexlyst går i sykluser, også hos menn :) 

Anonymkode: 89a65...3ff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anbefaler meditasjon og "supermat" (granateple er supermat). Humøret/lett depresjon påvirker helt klart sexlysten. 

Skal kjøpe det inn imorgen og teste det ut 😄

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er sexlysten så lav at det er et problem? Eller lurer du bare på hvorfor det er sånn? Tror det er relativt vanlig at sexlyst går i sykluser, også hos menn :) 

Det har vært et problem, siden jeg har en liten flørt med en jente for tiden. Har prøvd å hatt sex noen ganger med henne, og så får jeg liksom ikke prestert slik som jeg ellers ville gjort. I dette tilfellet så vet jeg 100% at det ikke handler om prestasjonsangst, rett og slett fordi jeg aldri føler meg tent ellers, har mårrabrød osv. 

Så er nok en kombinasjon av det og at jeg lurer på hvorfor det er slik 😊

Skrevet (endret)

Kanskje lyset har noe å si. Kaskje at man er så innpakket i tykke klær at det er mindre å se på og bli tent av.  Men prøv å ikke tenk på sex som noe du skal prestere.  Slipp deg litt løs og lek litt med kjæresten. Hvis hun vil da. Finn på noe dere synes er gøy, sammen.

Endret av Dubidu
  • Liker 1
Skrevet
Dubidu skrev (4 timer siden):

Kanskje lyset har noe å si. Kaskje at man er så innpakket i tykke klær at det er mindre å se på og bli tent av.  Men prøv å ikke tenk på sex som noe du skal prestere.  Slipp deg litt løs og lek litt med kjæresten. Hvis hun vil da. Finn på noe dere synes er gøy, sammen.

Muligens! Men synes det er litt rart når det kommer til stykket hvor jeg skal ha sex, så blir jeg jo tent av å se jenta naken. Problemet er bare at systemet der nede ikke responderer på det.

Skal prøve å slippe meg litt mer løs og ikke se på det som en "idrett" 😅 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en grunn til at begrepet "våryr" finnes. Sexlysten går i dvale om vinteren fordi det er mørkt, kaldt og folk er innpakket i klær. Når det blir lysere, varmere og klærne blir mer avslørende, da våkner kroppen.

• Liker 2
Skrevet
SamusAran skrev (3 minutter siden):

Det er jo en grunn til at begrepet "våryr" finnes. Sexlysten går i dvale om vinteren fordi det er mørkt, kaldt og folk er innpakket i klær. Når det blir lysere, varmere og klærne blir mer avslørende, da våkner kroppen.

Det skjønner jeg. "Problemet" er at i kompisgjengen så virker det som at det er null stress i forhold til sexlivet. Og dette gjelder både de som er i forhold og de som har one night stands. På bakgrunn av dettes så synes jeg det er litt rart at det er slik med meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skjønner jeg. "Problemet" er at i kompisgjengen så virker det som at det er null stress i forhold til sexlivet. Og dette gjelder både de som er i forhold og de som har one night stands. På bakgrunn av dettes så synes jeg det er litt rart at det er slik med meg.

Du tror at alt som sies i kompisgjengen er sant? Da kommer du til å få deg noen overraskelser 😉 

• Liker 1
Skrevet
SamusAran skrev (Akkurat nå):

Du tror at alt som sies i kompisgjengen er sant? Da kommer du til å få deg noen overraskelser 😉 

Setter pris på at du nevner det! 😅 Litt sånn guttakultur å skryte av ting, så du sier virkelig noe!

Handler jo selvfølgelig ikke bare om at det føles "unormalt", men også at det er litt kjipt å ikke ha sexlyst også. Håper det kommer tilbake i lengden:-)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Setter pris på at du nevner det! 😅 Litt sånn guttakultur å skryte av ting, så du sier virkelig noe!

Handler jo selvfølgelig ikke bare om at det føles "unormalt", men også at det er litt kjipt å ikke ha sexlyst også. Håper det kommer tilbake i lengden:-)

Bare hyggelig, det er faktisk en "greie". Var veldig deilig å bytte ut omgangskretsen fra VGS til universitetet, mye mindre guttastemning der.

Ikke tenk så mye over det. Det kommer tilbake. Vær glad for at du ikke er i ei kåthetståke hele tida haha!

• Liker 1
Skrevet
SamusAran skrev (3 timer siden):

Bare hyggelig, det er faktisk en "greie". Var veldig deilig å bytte ut omgangskretsen fra VGS til universitetet, mye mindre guttastemning der.

Ikke tenk så mye over det. Det kommer tilbake. Vær glad for at du ikke er i ei kåthetståke hele tida haha!

Fortsatt guttastemning på universitetet her😅 Men kanskje bra med mindre kåthet når det er eksamenstider nå ja!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 16.25):

Litt rart at en gutt i 20-årene skal slite med sexlyst og ereksjon (?). Jeg er over 50 og har høy sexlyst hele året, men takk for tipset. Jeg skal knaske granatepler for å øke testo-nivået noe 🤩. Ellers tar jeg tran, C-vitaminer og D-vitaminer, spesielt i den mørke årstiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...