AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Del Skrevet 6. desember 2020 Begynte som lærling i september, da jeg ikke fant meg noe fast jobb. Var enten å jobbe som lærling eller gå hjemme, så da ble det lærling. Trenger en full lønn da jeg har barn og samboer, tjener bare usle 3000 kr i måneden nå, så det går bare ikke lengre. Har vært på intervju og de som intervjuet meg ville ha inn den rette kandidaten før jul. Står i kontrakten min at jeg har 1 måneds oppsigelse i prøvetiden. Jeg får svar i morgen om jeg får jobben og da har jeg lyst til å si opp på dagen. Er dette mulig å gjøre? Jeg har allerede signert kontrakt med fylkeskommunen, noe jeg angrer litt på nå. Vil de kreve at jeg står ut prøvetiden? Jeg har en grei sjef så håper hun vil lå meg gå før en måned. Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: e6bd4...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Del Skrevet 6. desember 2020 I kontrakten står det 1mnd oppsigelsestid. Da er det 1 mnd. Men hvis sjefen vil la deg gå før så kan hun det. Anonymkode: dbd50...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I kontrakten står det 1mnd oppsigelsestid. Da er det 1 mnd. Men hvis sjefen vil la deg gå før så kan hun det. Anonymkode: dbd50...a2a Men hva med fylkeskommunen? Kan de avbryte kontrakten sånn uten videre? Eller er det en lang prosess? Anonymkode: e6bd4...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Del Skrevet 6. desember 2020 Dette skreiv du om i går og. Hvordan har det seg at du har 3000kr i lønn som voksenlærling? Du skal jo ha hjelpearbeiderlønn Anonymkode: c77fe...1b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Del Skrevet 6. desember 2020 Ja, jeg tenker du kan gå på dagen. Dette er jo å avbryte utdanning. Men seriøst, ring fylkeskommunen - ingen kan svare på det her. Anonymkode: 9ffea...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette skreiv du om i går og. Hvordan har det seg at du har 3000kr i lønn som voksenlærling? Du skal jo ha hjelpearbeiderlønn Anonymkode: c77fe...1b2 Fordi jeg går under som voksen lærling og må ta et ekstra år på grunn av det. Lønn er vel ikke noe jeg kunne forhandle fikk jeg beskjed om.. Vet ikke om dette er riktig gjort eller hva. Anonymkode: e6bd4...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Del Skrevet 6. desember 2020 Nei, du kan ikke bryte kontrakten, den er bindene. Men du kan fint spørre om du kan. Skader ikke Anonymkode: cc37b...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #8 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette skreiv du om i går og. Hvordan har det seg at du har 3000kr i lønn som voksenlærling? Du skal jo ha hjelpearbeiderlønn Anonymkode: c77fe...1b2 Ts. Du burde følge opp lønna di istedet. Disse folkene skylder deg nok penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Del Skrevet 6. desember 2020 Samme tråd. Anonymkode: c2def...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Del Skrevet 6. desember 2020 Hvorfor to tråder? Anonymkode: c2def...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 6. desember 2020 #11 Del Skrevet 6. desember 2020 Burde ikke være et problem. Bedriften tjener ikke på å ha noen der som ikke ønsker å være der. Hvilken type bedrift er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå