AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Hvordan blir dere gravide uten å planlegge det? Aldri forstått det. Dere må vel ha ungått pillen eller hatt ubeskyttet sex? Har noen her blitt gravid uten at mannen var med på det? Og reaksjonene var? Vil bare høre. Anonymkode: 4bf0c...cfa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Det er helt klart mange som tar "litt lett på det". Men ble selv gravid med spiral 🤯. Ei venninne blei gravid etter en antibiotikakur (kan vist svekke pillen litt). Mye prevensjon er jo kun 98-99% sikkert. Med tanke på hvor mange par som har sex, så blir fort 1-2% en del folk som blir uplanlagt gravid. Anonymkode: 5b223...089 9
Mopsi Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid og jeg gikk i tillegg på p-piller for å unngå mensen. En dag ble det noe krøll med p-pillene fordi jeg fikk blødninger likevel, men viste seg at jeg var gravid. Den beste uplanlagte graviditeten ❤ 1
Nerine_ Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Du har åpenbart ikke fått med deg at ingen prevensjonsmidler har 100% sikkerhet🙂 20
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Nerine_ skrev (38 minutter siden): Du har åpenbart ikke fått med deg at ingen prevensjonsmidler har 100% sikkerhet🙂 Det er ganske usannsynlig å bli gravid med p-piller, minipilla, hormonspiral etc. Bare det å bli gravid i seg selv uten prevensjons er jo et lykke treff og vanskelig nok i seg selv. Ts Anonymkode: 4bf0c...cfa 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Gravid to ganger på p-pilla! garantert noe jeg har slurvet med, er super glemsom. ville beholde men barnefar presset meg til abort. Angrer ikke nå Anonymkode: e2319...125 1
Nerine_ Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er ganske usannsynlig å bli gravid med p-piller, minipilla, hormonspiral etc. Bare det å bli gravid i seg selv uten prevensjons er jo et lykke treff og vanskelig nok i seg selv. Ts Anonymkode: 4bf0c...cfa Si at p-pilla har 97% sikkerhet, det betyr at 3 av 100 kan bli gravide med p-piller per år. Så kan du jo selv regne deg frem til hvor mange mennesker i Norge som har et aktivt sexliv, det blir ganske mange som blir gravide på prevensjon hvert år. Så usannsynlig er det nok ikke. Jeg har hatt sex uten prevensjon på omtrent fem eggløsninger, og har tre barn. Endret 6. desember 2020 av Nerine_ 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Jeg tok en medisin som jeg ikke var klar over at påvirket minipilla. Det fant jeg ut ved en tilfeldighet lenge etterpå når babyen var her. Anonymkode: 1c9bc...395
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Hva vil du med denne tråden egentlig? Få bekreftet dine fordommer om at alle som blir uplanlagt gravide er uforsiktige og uansvarlige? Anonymkode: 59f8a...ad5 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva vil du med denne tråden egentlig? Få bekreftet dine fordommer om at alle som blir uplanlagt gravide er uforsiktige og uansvarlige? Anonymkode: 59f8a...ad5 Ikke i det hele tatt. Bare nyskjerrig på hvordan man blir uplanlagt gravid. Jeg tenker at de som blir mest overrasket er vel mannen. Anonymkode: 4bf0c...cfa 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Gravid to ganger på p-pilla! garantert noe jeg har slurvet med, er super glemsom. ville beholde men barnefar presset meg til abort. Angrer ikke nå Anonymkode: e2319...125 Presset deg til abort? Huff, så vondt. Godt du det går fint idag ♡ Anonymkode: 4bf0c...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Magasjuken og p-piller går ikke hånd i hånd, så vips skulle vi bli foreldre. Anonymkode: e17d8...781 1
Nerine_ Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke i det hele tatt. Bare nyskjerrig på hvordan man blir uplanlagt gravid. Jeg tenker at de som blir mest overrasket er vel mannen. Anonymkode: 4bf0c...cfa Hvorfor skal mannen bli mer overrasker enn kvinnen? Begge bør vel vite at prevensjon ikke er 100% sikker? Eller tror du at mange kvinner lurer mannen? For noen fordommer ligger åpenbart bak denne tråden. Endret 6. desember 2020 av Nerine_ 10
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Hva som er "planlagt" tolkes jo ulikt av forskjellige personer. I min verden er "uplanlagt" det at man forsøker å unngå graviditet (dvs. bruker prevensjon), men blir gravid likevel. Mens her på KG har jeg lært at for noen betyr planlegging å styre med å holde orden på eggløsning (eggløsningstester, temperaturmåling o.l.) og ha sex når man vet man har det. Han sett mange skrive "det var ikke planlagt, vi bare slutta med prevensjon og tenkte skjer det så skjer det". Det siste er i min verden å planlegge barn, mens for andre er det tydeligvis ikke det. Prevensjon er stort sett veldig sikkert, når man blir gravid på prevensjon er det stort sett pga. brukerfeil, glemsomhet, sykdom (f.eks omgangssyke, eller fordi man bruker andre medisiner som reduserer effekten av hormonell prevensjon).
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Magasjuken og p-piller går ikke hånd i hånd, så vips skulle vi bli foreldre. Anonymkode: e17d8...781 Syntes mannen det var ok? Er "redd" om jeg selv er gravid. Ingen fare, men igrunnen ikke planlagt. Jeg hadde spysyken i eggløsningenstiden. Hoppeg over en pille og gått over tidspunktet for mens. Aner ikke mannens reaksjon. Anonymkode: 4bf0c...cfa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Anonymus Notarius skrev (15 minutter siden): Hva som er "planlagt" tolkes jo ulikt av forskjellige personer. I min verden er "uplanlagt" det at man forsøker å unngå graviditet (dvs. bruker prevensjon), men blir gravid likevel. Mens her på KG har jeg lært at for noen betyr planlegging å styre med å holde orden på eggløsning (eggløsningstester, temperaturmåling o.l.) og ha sex når man vet man har det. Han sett mange skrive "det var ikke planlagt, vi bare slutta med prevensjon og tenkte skjer det så skjer det". Det siste er i min verden å planlegge barn, mens for andre er det tydeligvis ikke det. Prevensjon er stort sett veldig sikkert, når man blir gravid på prevensjon er det stort sett pga. brukerfeil, glemsomhet, sykdom (f.eks omgangssyke, eller fordi man bruker andre medisiner som reduserer effekten av hormonell prevensjon). Enig! Anonymkode: 4bf0c...cfa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Dere vet at de ikke kan skrive at prevensjonsmiddelet er 100% sikkert, nettopp pga som nevnt over her, at det blir endel brukerfeil. Hvis man fullfører det som står på bruksanvisningen, så skal man ikke bli gravid. Sett bort ifra om man har løs mage/oppkast osv. Anonymkode: 4bf0c...cfa 1
supernaturalfan Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan blir dere gravide uten å planlegge det? Aldri forstått det. Dere må vel ha ungått pillen eller hatt ubeskyttet sex? Har noen her blitt gravid uten at mannen var med på det? Og reaksjonene var? Vil bare høre. Anonymkode: 4bf0c...cfa Jeg slurvet med ppillen ja. Det var ikke med vilje. Jeg hadde glemt så mange en periode og fant ut jeg venter på neste mens så starter jeg på nytt. Mannen var vel klar over det.. Men ingen av oss tenkte særlig over det 😅 ble ikke noe neste mens 🙈 men det var en glede likevel. Vi hadde tenkt å begynne å prøve til sommeren, oppdaget graviditeten i januar
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ganske usannsynlig å bli gravid med p-piller, minipilla, hormonspiral etc. Bare det å bli gravid i seg selv uten prevensjons er jo et lykke treff og vanskelig nok i seg selv. Ts Anonymkode: 4bf0c...cfa "Ganske usannsynlig" betyr ikke helt usannsynlig (0%) men bare at det er en del sjeldnere. Med så mange folk som har så mye sex så blir det selvfølgelig en del graviditeter allikevel. At det er et lykketreff å bli gravid uten prevensjon er jo rimelig varierende og avhengig av alder m.m. Jeg kjenner flere som har blitt gravid på første samleie uten prevensjon. Anonymkode: 19794...002 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 Fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid uten hjelp, fikk første med medisinsk bistand. Ble naturlig (og ikke planlagt) gravid da første var 1 år gammel. Hadde et ønske om flere barn da, men kanskje ikke så tette 😅 Hadde jeg visst at jeg ikke ville ha flere barn hadde jeg begynt på prevensjon etter første likevel da. Anonymkode: 72adc...6b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå