AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Hei Er det gjerrig å servere kylling ?. Det er første gang jeg skal ha en "voksen" middagsselskap. Jeg ser for meg å steke to hele kylling til 6 personer skal gå greit. Ikke er det så dyrt heller. Jeg tenkte jeg kunne ha jule tilbehør(stekt rosenkål, rotgrønnsaker, poteter) Jeg har haug med sylta og fermenter grønsaker fra bestemor i boden, kan servere det også. Jeg er egentlig litt nervøs. Jeg er gode venner med tre av de som kommer. De to andre kjenner jeg ikke så godt. Er lit redd å bli set ned på. Anonymkode: 534ee...3d4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Ville gått for kalkun hvis du har mulighet til det. Synes kalkun passer bedre med det typiske juletilbehøret som rødkål, rosenkål og rotgrønnsaker. Kalkun er også lettere å få saftig. I tillegg er det noe med å kunne skjære store, flotte skiver. Hvis selskapet er på julaften, ville jeg satt pris på å få beskjed om at du vil servere kylling. Ikke fordi jeg ikke ville satt pris på kyllingmiddagen din, men fordi jeg da ville handlet inn til og planlagt en tradisjonell julemiddag hjemme en annen dag. Jeg er en sånn som går i mange uker og gleder meg til den tradisjonelle julemiddagen. Hvis selskapet ikke er på julaften, er kylling - eller aller helst kalkun, helt topp. God saus er viktig! Anonymkode: b3d9a...9e0 16
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Kylling er hverdagsmat, så jeg tenker mange vil bli skuffet. Kalkun er et mye bedre alternativ eller and.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Helstekt kylling er noe helt annet enn å få kyllingfilet, så jeg sier gå for det! Ha til en god saus, og godt tilbehør så blir det en skikkelig god middag. Lykke til! Anonymkode: c2eb7...3eb 13
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 2 kyllinger på 6pers er nok litt lite. Anonymkode: c3a29...307 26
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Da blir det bare 4 av dere som får et brust, og se andre må ta til takke med et lår. Det er ikke dyrere å kjøpe en kalkun. Anonymkode: d215d...a36 9
skrue Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Personlig synes jeg helstekt kylling med sprøtt skinn og ovnsstekte rotgrønnsaker er veldig godt. Tar såpass med tid at det kun er i helger eller tilsv. at det lages. Som skrevet over ville jeg nok ikke ha gjort det på julaften, men her planlegges det en slik kyllingmiddag hjemme i julen da det blir færre selskaper enn vanlig. Som gjest hadde jeg syntes en slik middag ville være helt fin (men altså ikke julaften, det har mest med tradisjon å gjøre). 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Da blir det bare 4 av dere som får et brust, og se andre må ta til takke med et lår. Det er ikke dyrere å kjøpe en kalkun. Anonymkode: d215d...a36 for det første er ikke lår noe dårligere enn bryst. for det andre så skjærer man jo opp kyllingen i biter, ingen grunn til å servere brystene hele. Skjær brystene i skiver, del lårene i to. Anonymkode: 8405c...e07 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: 2 kyllinger på 6pers er nok litt lite. Anonymkode: c3a29...307 nja. 2 hele kyllinger blir ca 4kg, Derav 4 bryst på 300g og 4 lår på 200 gram + annet småkjøtt. Burde være mer enn nok til 6 personer Anonymkode: 8405c...e07 8
Crema Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Helstekt kylling, deilig tilbehør OG hjemmesyltede grønnsaker? Dette høres ut som et flott festmåltid både før og etter jul! To kylling på 6 pax kan kanskje bli lite kjøtt, men du kan spe på med tilbehøret slik at det er rikelig med mat. Begynn for eksempel med å ha brød, aioli og syltede grønnsaker som snacks før hovedrett med kylling, poteter, rosenkål og saus. Skal du ha dessert? 3
Crema Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: nja. 2 hele kyllinger blir ca 4kg, Derav 4 bryst på 300g og 4 lår på 200 gram + annet småkjøtt. Burde være mer enn nok til 6 personer Anonymkode: 8405c...e07 Det tror jeg og, men det kan jo variere litt hvor mye kjøtt det er på fuglen, har opplevd at det kan være forskjellig hvor mye du får ut av en hel kylling. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Det synes jeg du skal gjøre. Jeg hadde blitt glad for å bli invitert på en slik middag i julen og synes dette høres veldig godt ut. Anonymkode: 9e8c2...079 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Catalina Culès skrev (1 time siden): Kylling er hverdagsmat, så jeg tenker mange vil bli skuffet. Kalkun er et mye bedre alternativ eller and. Saftig, helstekt kylling med godt tilbehør er langt fra hverdagsmat. Anonymkode: 48265...de4 10
Alvilda Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Kylling er godt så det er supert å servere det med juletilbehør til. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Jeg liker kylling mye bedre enn kalkun så jeg hadde bare blitt glad 😛 mel hvorfor ikke ribbe? Er jo svinebillig Anonymkode: 70ba0...d5b 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Jeg synes det høres godt ut, så lenge kyllingen ikke blir tørr😊 Vi har de siste 3 årene hatt Fugl i fløte 2.juledag når storfamilien kommer på besøk. Svært billig festmåltid😊 https://konatil.blogg.no/1452175033_kyllingrett.html Anonymkode: 3930b...04c 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 4 hours ago, Catalina Culès said: Kylling er hverdagsmat, så jeg tenker mange vil bli skuffet. Kalkun er et mye bedre alternativ eller and. Sier mye om matkutur i norge at kylling kan kun være "hverdagsmat". Anonymkode: f6808...06e 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 Jeg synes middagsplanene høres helt strålende ut! Enig med dem som sier at du bør dele opp både lår og bryst. Lårene deler man i to i gjennom leddet, brystene skjærer man løs fra skroget og så i skiver. Lykke til med middagen! Anonymkode: 1f260...8c2 1
Jolene Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 Ville heller gått for helstekt kalkun enn kylling. Kylling er hverdagsmat, og 2 stykk på 6 gjester høres lite ut. Jeg og mannen spiser lett 1 kylling mellom oss, og vi er bare to. Ville beregnet 1 kylling til 2 personer, og heller hatt litt for mye enn for lite. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå