AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Magetrening har vært noe herk helt fra baby var liten. Han har ikke likt det, sutret tidlig eller lagt seg ned for å slappe av. Jeg har liksom ikke stresset med det, og tenkt at det kommer vel etter hvert. I tillegg bruker vi mye bæresele, og jeg har hørt at det hjelper på bakkestyrken. Nå er baby 4 mnd. Han holder hodet selv når han blir bært, men vingler litt. Men magetid er fortsatt trøblete, og jeg tror han henger litt bak når det gjelder utvikling. Jeg har sett at babyer på hans alder nå holder hodet rakt og løfter overkroppen med strake armer. Mens min baby fremdeles bare løfter nakken. Han kan holde seg oppe i kanskje mellom 5 og 10 minutter før han blir lei/sliten og sutrer. Han klarer av og til å løfte en arm for å gripe mot en leke mens han holder hodet oppe. Ellers er det vanskelig å underholde han nok mens han ligger på magen. Han har heller ikke begynt å rulle. Er det noen tips til hva vi kan gjøre for at han skal bli sterkere i nakken, og etterhvert klare å løfte seg på armene? At baby skal se på TV i mageleie er ikke aktuelt. Er det andre som har hatt babyer som har vært litt «treige» på disse tingene? Anonymkode: 33266...ab1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Dytter opp denne og håper noen har gode råd til meg 😊 Anonymkode: 33266...ab1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Vil bare fortelle deg at du ikke er alene. Jenta mi brukte tid på å bli sterk i nakke / rygg og vi syns det var vanskelig å underholde henne på gulvet. Vi kjøpte en orange hval med speil, lys og lyd da hun var typ. 4 mnd, og etter det løsnet det. Anonymkode: bc5a7...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 https://lekekassen.no/fisher-price-trykk-og-laer-aktivitetshval-norsk-versjon-ggk36 Denne ☝🏼 Anonymkode: bc5a7...7dc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Min er lik. Holder definitivt ikke mer enn 5 minutt før det blir hyling. Kan ikke fordra å ligge på magen. Ruller fra mage til rygg, tar «situps» når hun blir holdt. Holder hodet ganske bra når hun blir bært oppreist. Virker sterk i kroppen bortsett fra ved mageligging. Kommer til å ta det opp på fem måneders kontrollen hos helsesøster dersom det ikke bedrer seg innen da for evt å få en sjekk hos fysioterapeuten på helsestasjonen. Anonymkode: 5e973...5ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå