AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Jeg mistet dessverre drømmejobben pga corona. Fikk en ny jobb i ett veldig trangt arbeidsmarked. Joda, det er bra, men jeg mistrives så utrolig. Har vært der en mnd og sjefen har både skjelt meg ut en gang og kjeftet flere ganger pga jeg ikke har kontroll på alt og ikke er oppe og går 100%. Av de fire ukene jeg har vært der, har jeg bare hatt tilgang til pc i to uker. Kjenner jeg krymper meg hver gang hn kommer og begynner å snakke. Stort sett er det negativt eller kritikk. Hver dag er lang og tung. Jeg har fått null opplæring og dette er ett helt annet fagfelt enn hva jeg er vant til. Vi hadde en diskusjon her i uken der jeg prøvde å si fra om at jeg må ha opplæring, men så fort jeg sier noe så bare snakker hn over meg. Jeg prøver virkelig så godt jeg kan og vil gjerne lykkes, men dagene blir tyngre og tyngre og jeg er så sliten. Er helt tom. Dette er en liten privat bedrift så det finnes verken tillitsvalgt eller verneombud. De andre ansatte er hyggelige, men distanserte til meg. Dessuten har de så mye å gjøre at de har ikke tid eller interesse av å hjelpe meg med opplæring. Vet jeg skal være glad for at jeg fikk jobb, men det er så tungt. Anonymkode: 43625...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Ville sluttet og gått på NAV/sparepenger i mens Anonymkode: 8936b...44f 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Du har ikke noe annet valg enn å fortsette å jobbe og fortsette å søke. Til du treffer veggen og blir sykemeldt pga arbeidsforhold. Du er ikke der helt enda tipper jeg? Snart kanskje. Ihvertfall bør du ikke høre på vedkommende som anbefaler deg å slutte i en jobb som gir deg fast inntekt for å leve på resten av Norges befolkning bare fordi du syns det er ubehagelig å gå på jobb. Anonymkode: e8ac8...216 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har ikke noe annet valg enn å fortsette å jobbe og fortsette å søke. Til du treffer veggen og blir sykemeldt pga arbeidsforhold. Du er ikke der helt enda tipper jeg? Snart kanskje. Ihvertfall bør du ikke høre på vedkommende som anbefaler deg å slutte i en jobb som gir deg fast inntekt for å leve på resten av Norges befolkning bare fordi du syns det er ubehagelig å gå på jobb. Anonymkode: e8ac8...216 Ja, tenker jo at det er bare å bite tennene sammen. Sjefen er så ustabil at vedkommende kan nok sparke meg på dagen hvis hn har en dårlig dag. Utrolig ustabil, vet aldri hvor jeg har hn. Det er så tøft. Tar dag for dag og time for time. Trist at det er slik å være nyansatt. Anonymkode: 43625...5d6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Det er ikke verdt det hvis du brenner deg ut. Anonymkode: 6f93b...46d 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 ser den. klem ❤️ ikke lett når det er sånn. Anonymkode: 106d5...261 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Sykmeld deg og bruk tiden på å lete etter ny jobb. Anonymkode: 0118b...2b1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Hva jobber du med? Kontor? Noe praktisk? Det er litt avgjørende for hvordan du kan utføre jobben uten opplæring... Hvis du mangler opplæring kan du like godt bare møte opp på jobb uten å gjøre jobben... Da ser de at de trenger å gi deg opplæring for at du skal kunne være nyttig for bedriften. Hvordan har du klart å jobbe uten å vite hva du skal gjøre, som du beskriver? Har hatt en sånn sjef før. Dritsekk. Men det beste du kan gjøre er å "lage litt intern humor" i hodet ditt neste gang han skjeller deg ut. Ikke ta noe av det personlig, og forstå at det er h*n det er noe galt med, ikke du. Med intern humor mener jeg at du prøver å se på sjefen som en klovn, at alt h*n sier er en vits. Da får du kjapt en god latter når du klarer å bare gi f i alt h*n sier. Sånn sett tror jeg ikke du har noe å tape på det, siden dette ikke er en bedrift du vil jobbe med senere uansett. Men ville anbefalt å beholde jobben til du finner noe annet. Anonymkode: dfb70...f1b 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikke noe annet valg enn å fortsette å jobbe og fortsette å søke. Til du treffer veggen og blir sykemeldt pga arbeidsforhold. Du er ikke der helt enda tipper jeg? Snart kanskje. Ihvertfall bør du ikke høre på vedkommende som anbefaler deg å slutte i en jobb som gir deg fast inntekt for å leve på resten av Norges befolkning bare fordi du syns det er ubehagelig å gå på jobb. Anonymkode: e8ac8...216 Og der kom den typiske arbeidslivspsykopaten ser jeg. Anonymkode: 917f3...b70 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Takk for svar, setter pris på det❤️Det er kontorjobb, så opplæring trengs til systemer, rutiner osv. Problemet er at alt er kaos det pga de har hatt for mye å gjøre så ingenting er på stell omtrent. Jeg får bare beskjed om å fikse det, men jeg vet ikke engang eksakt hva jeg skal fikse.Sjefen sier bare at jeg må løse det. Jeg spør om hvordan det er gjort tidligere, men det vil hn ikke svare på, sier bare jeg må få kontroll. Spør meg om jeg har kontroll nå på det og det, jeg svarer at det har jeg ikke fordi jeg ikke vet hvordan det skal gjøres....da får jeg bare spørsmål om jeg tror jeg takler jobben. Det er så frustrerende og jeg er så sliten. Kjenner allerede at jeg sliter med muskelspenninger i nakken og hodeverk. Har ikke overskudd til noe som helst når jeg kommer fra jobb. TS Anonymkode: 43625...5d6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ville sluttet og gått på NAV/sparepenger i mens Anonymkode: 8936b...44f Helt enig, i norge bør man benytte seg av dette når man kan. Jeg vil også legge til at å jobbe for små bedrifter, bør unngås. Sats på store firmaer med 50++. Små firmaer kan være et helvete, de lever som en liten familie. Deler alt på jobb, pjuk. Når de er eid av familien som jobber der så er det enda verre. Anonymkode: 13b5e...767 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig, i norge bør man benytte seg av dette når man kan. Jeg vil også legge til at å jobbe for små bedrifter, bør unngås. Sats på store firmaer med 50++. Små firmaer kan være et helvete, de lever som en liten familie. Deler alt på jobb, pjuk. Når de er eid av familien som jobber der så er det enda verre. Anonymkode: 13b5e...767 Ikke familiedrevet bedrift dette og her er det motsatt. Ingen deler noe og er veldig reserverte. Kun jobb snakk, stort sett også i lunsjen. Ingen sim spør om helgen har vært fin osv. snaut et god morgen da de kommer. Så det er ett kaldt arbeidsmiljø sånn sett. Verste jeg hørte i dag: En arbeidstaker er syk og ble «hengt» ut foran alle de andre. Sjefen plapret til de andre om hvorfor vedkommende ikke kom på jobb og det var f.... ingen grunn til å være hjemme osv. De lo og ristet på hodet, helt enige med sjefen. Kjente jeg ble så irritert og lei meg på arbeidstakers vegne. Lærte hvertfall at om jeg må være hjemme pga sykdom, så kommer jeg ikke til å oppgi grunn. TS Anonymkode: 43625...5d6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Det høres skikkelig utrivelig ut. Er dette fast jobb eller vikariat? Søk på jobber nå, tenk at dette er KUN midlertidig. Regisstrer deg på Linkedl, vikarbyråer osv... Om du skal slutte i jobben så er det 2 mnd karantene før du mottar dagpenger, så jeg hadde holdt ut litt til. Anonymkode: 184b9...206 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Hva jobber du med? Kontor? Noe praktisk? Det er litt avgjørende for hvordan du kan utføre jobben uten opplæring... Hvis du mangler opplæring kan du like godt bare møte opp på jobb uten å gjøre jobben... Da ser de at de trenger å gi deg opplæring for at du skal kunne være nyttig for bedriften. Hvordan har du klart å jobbe uten å vite hva du skal gjøre, som du beskriver? Har hatt en sånn sjef før. Dritsekk. Men det beste du kan gjøre er å "lage litt intern humor" i hodet ditt neste gang han skjeller deg ut. Ikke ta noe av det personlig, og forstå at det er h*n det er noe galt med, ikke du. Med intern humor mener jeg at du prøver å se på sjefen som en klovn, at alt h*n sier er en vits. Da får du kjapt en god latter når du klarer å bare gi f i alt h*n sier. Sånn sett tror jeg ikke du har noe å tape på det, siden dette ikke er en bedrift du vil jobbe med senere uansett. Men ville anbefalt å beholde jobben til du finner noe annet. Anonymkode: dfb70...f1b Dette svaret likte jeg!! Jeg har også en drittsekk-sjef som ikke er sånn som kjefter så mye høyt men kommer med stikk hele tiden. Slitsomt, men jeg tenker jo bare at det er synd i denne personen som mangler sosiale antenner og ikke er likt av noen på jobben og ja...egentlig er en klovn. Fikk også null opplæring men bare beskjed om å fikse ting. Ingen som kunne forklare hva eller hvordan og sjefen ble sur og irritert om noe måtte forklares. Ser meg om etter en annen jobb ja. Anonymkode: f3e3c...8d9 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette svaret likte jeg!! Jeg har også en drittsekk-sjef som ikke er sånn som kjefter så mye høyt men kommer med stikk hele tiden. Slitsomt, men jeg tenker jo bare at det er synd i denne personen som mangler sosiale antenner og ikke er likt av noen på jobben og ja...egentlig er en klovn. Fikk også null opplæring men bare beskjed om å fikse ting. Ingen som kunne forklare hva eller hvordan og sjefen ble sur og irritert om noe måtte forklares. Ser meg om etter en annen jobb ja. Anonymkode: f3e3c...8d9 Hvordan går det nå? Hvor lenge har du vært der? Anonymkode: 43625...5d6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan går det nå? Hvor lenge har du vært der? Anonymkode: 43625...5d6 Vel...i dag lagde jeg denne tråden her på KG "Finne ny jobb uten at arbeidsgiver vet om det" (sorry, jeg vet ikke hvordan jeg kopierer inn tråd-link) sååå..vil vel ikke si veldig bra hehe. Ser meg om etter ny jobb for dette gidder jeg ikke lengre. Har vært der i 3 år. Husker godt jeg satt der helt fortvila de første dagene. Mutters aleine uten peiling på hva jeg skulle gjøre. Ville jo helst være effektiv så den første uka satt jeg og lagde lister som jeg kalte "mulige arbeidsoppgaver" der jeg fant på ting jeg kanskje kunne ordne rundt omkring. Anonymkode: f3e3c...8d9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke familiedrevet bedrift dette og her er det motsatt. Ingen deler noe og er veldig reserverte. Kun jobb snakk, stort sett også i lunsjen. Ingen sim spør om helgen har vært fin osv. snaut et god morgen da de kommer. Så det er ett kaldt arbeidsmiljø sånn sett. Verste jeg hørte i dag: En arbeidstaker er syk og ble «hengt» ut foran alle de andre. Sjefen plapret til de andre om hvorfor vedkommende ikke kom på jobb og det var f.... ingen grunn til å være hjemme osv. De lo og ristet på hodet, helt enige med sjefen. Kjente jeg ble så irritert og lei meg på arbeidstakers vegne. Lærte hvertfall at om jeg må være hjemme pga sykdom, så kommer jeg ikke til å oppgi grunn. TS Anonymkode: 43625...5d6 Det du beskriver er ganske vanlig dessverre, å snakke dritt om ansatte som ikke er tilstedet. Slik var min forrige sjef også, tragisk. Jeg er et menneske som aldri kunne gjort slikt. Vil anbefale deg å slutte, finne deg en annen jobb. I mellomtiden kan du gå på dagpenger. Anonymkode: 13b5e...767 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Det du beskriver er ganske vanlig dessverre, å snakke dritt om ansatte som ikke er tilstedet. Slik var min forrige sjef også, tragisk. Jeg er et menneske som aldri kunne gjort slikt. Vil anbefale deg å slutte, finne deg en annen jobb. I mellomtiden kan du gå på dagpenger. Anonymkode: 13b5e...767 Hver gang noen på jobb (leder eller kollega) snakker dritt om andre forran meg tenker jeg bare at de 100% sikkert står og snakker slik om meg forran andre. Jeg snakker aldri ned andre kollegaer eller ledere til andre på arbeidsplassen, syntes det er en skikkelig uting. Jeg klager kanskje litt til samboer i ny og ne men føler det blir noe annet ettersom han ikke vet hvem dette er. Jeg er ikke tøff nok til å si rett ut "vet du hva, jeg setter ikke pris på å høre dritt om de jeg jobber med" da, men hinter vel litt til at jeg ikke vil snakke om det/ er utilpass.. Anonymkode: f3e3c...8d9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke verdt det hvis du brenner deg ut. Anonymkode: 6f93b...46d Det er aldri verdt det, om en kan komme unna på annen måte. Anonymkode: d18f0...0e8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Takk for svar, setter pris på det❤️Det er kontorjobb, så opplæring trengs til systemer, rutiner osv. Problemet er at alt er kaos det pga de har hatt for mye å gjøre så ingenting er på stell omtrent. Jeg får bare beskjed om å fikse det, men jeg vet ikke engang eksakt hva jeg skal fikse.Sjefen sier bare at jeg må løse det. Jeg spør om hvordan det er gjort tidligere, men det vil hn ikke svare på, sier bare jeg må få kontroll. Spør meg om jeg har kontroll nå på det og det, jeg svarer at det har jeg ikke fordi jeg ikke vet hvordan det skal gjøres....da får jeg bare spørsmål om jeg tror jeg takler jobben. Det er så frustrerende og jeg er så sliten. Kjenner allerede at jeg sliter med muskelspenninger i nakken og hodeverk. Har ikke overskudd til noe som helst når jeg kommer fra jobb. TS Anonymkode: 43625...5d6 Men hva gjør du selv for å lære deg de nye datasystemene? Sitter du bare på baken og venter på at noen andre skal ordne det for deg, skjønner jeg at sjefen din blir frustrert. Du må selv ta initiativ. Les manualen eller finn den på nettet, eller be en kollega hjelpe deg. Det høres ut som om dere ikke har hjemmekontor, men faktisk er på kontoret? Da synes jeg virkelig ikke du kan klage, for da har mulighet til å be kolleger om hjelp, og kan benytte deg av fasiliteten påkontoret. Anonymkode: c296f...a19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå