Gjest shash90 Skrevet 6. desember 2020 #1 Del Skrevet 6. desember 2020 Norge har en lang kystlinje, er en skipsnasjon, har verdens største kaldtvannskorallrev og fisk har alltid vært viktig for nordmenn. Hvorfor er ikke faget marinbiologi innført i grunnskolen? Er klar over at det er et spesialfelt i faget biologi, men nordmenn flest vet lite om hvor viktig havet er. Alt av søppel i havet havner i de norske kystene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Del Skrevet 6. desember 2020 Ser egentlig ikke behovet for at det skal være et eget fag. Vi har bærekraftig forvaltning som et av de overordnete temaene vi skal drive med i skolen. Ditt tema hører mer inn der enn i biologi. Anonymkode: 34818...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Del Skrevet 14. desember 2020 Det er svært mye nordmenn burde få kunnskap om MEN elevene sliter allerede med å lære det de skal. Å øke pensummengden tror jeg kun fører til at barna kommer til å slite enda mer med å lære det grunnleggende. Rundt 1 av 5 går ut av skolen uten å kunne lese og skrive skikkelig. Når de ikke klarer å lese og skrive skikkelig så kommer de jo uansett til å slite med å få med seg enda mer pensum. De vil også slite med å lære etter de har gått ut av skolen. Anonymkode: ef76e...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Del Skrevet 14. desember 2020 Da jeg gikk på videregående i 2002 hadde vi et halvt år i naturfag som handlet om marinbiologi i oslofjorden og det endte i en dagstur med ny-vigra der vi trålte opp fisk og dyr fra bunnen som vi kikket på. Jeg husker den dagen godt enda. Anonymkode: 8f7d9...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Del Skrevet 7. januar 2021 Det er mye som gjerne skulle vært med i pensum som ikke har fått plass. Hva med logikk? Når man ser rundt seg på internettt (her på KG, kommentarfelt, osv.) er det åpenbart at befolkningen hadde hatt godt av noen grunnkurs i logikk; evnen til å tenke og resonnere, avgjøre hva som følger av hverandre og hva som ikke gjør det. Anonymkode: 463d5...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Del Skrevet 7. januar 2021 Mye som burde hvert inn i pensum, men det burde hvert fokusert på å vokse og modne som barn og voksen. Jeg har fortsatt ikke forstått helt poenget med å lære om vikingene eller å skrive nynorsk. Kan vel si at man lærer utrolig mye unyttig løpet av årene med skole. Det stilte jeg spørsmål om allerede i første klasse. Fikk bare kjeft av lærer og beskjed om å ikke stille sånne spørsmål. Ser nå at ungene mine lærer like mye unyttig som de aldri vil få bruk for når de blir voksne. Anonymkode: 8627c...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fysikeren Skrevet 7. januar 2021 #7 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mye som burde hvert inn i pensum, men det burde hvert fokusert på å vokse og modne som barn og voksen. Jeg har fortsatt ikke forstått helt poenget med å lære om vikingene eller å skrive nynorsk. Kan vel si at man lærer utrolig mye unyttig løpet av årene med skole. Det stilte jeg spørsmål om allerede i første klasse. Fikk bare kjeft av lærer og beskjed om å ikke stille sånne spørsmål. Ser nå at ungene mine lærer like mye unyttig som de aldri vil få bruk for når de blir voksne. Anonymkode: 8627c...26c Ser ut som det skulle vært mer rettskrivning i skolen ihvertfall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mye som burde hvert inn i pensum, men det burde hvert fokusert på å vokse og modne som barn og voksen. Jeg har fortsatt ikke forstått helt poenget med å lære om vikingene eller å skrive nynorsk. Kan vel si at man lærer utrolig mye unyttig løpet av årene med skole. Det stilte jeg spørsmål om allerede i første klasse. Fikk bare kjeft av lærer og beskjed om å ikke stille sånne spørsmål. Ser nå at ungene mine lærer like mye unyttig som de aldri vil få bruk for når de blir voksne. Anonymkode: 8627c...26c Du er helt på jordet. Anonymkode: 5dd5f...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå