skabbplaget Skrevet 6. desember 2020 #1 Del Skrevet 6. desember 2020 (endret) En epidemi av skabb har ført til at medisiner for behandling av dette plagsomme luset er nærmest umulig å få tak i. Apoteker er nærmest tomme for BenzylBenzoat Liniment og Permetrin Aurora Medical 5% krem. Nix-krem er ikke effektivt. Tenutex som brukes i Sverige og som samtidig skal være effektivt er ikke tilgjengelig i Norge men skal muligens bli tilgjengelig (?) men når?(https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-forening-for-dermatologi-og-venerologi/aktuelt/2020/alternativ-behandling-av-skabb/). Har selv blitt smittet av skabb gjennom en jeg bor sammen med. Noen som har oversikt eller erfaring på hvilke medisiner som fungerer som samtidig er mulig å fa tak i? Hilsen en som er litt desperat på å bli kvitt klåen:) Endret 6. desember 2020 av skabbplaget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg brukte nixkrem da jeg hadde det for noen år siden. Var effektivt det 🙂 Anonymkode: f3746...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Del Skrevet 8. desember 2020 Kjørte på med stromectol tabletter. Etter 4 runder med nix krem. Sanerte hele huset, pakka bort klær og vaska sengetøy dyner og puter på kokvask. Pakka inn sofaen og stoler i plast i fem dager. Klær og sko du ikke kan vaske bort må du pakke bort i fem dager. Vask og kokvask alt av håndduker etter kun et bruk. Skabb er vanskelige bli kvitt. Men vi fikk bukt med jævelskapet etter dette Anonymkode: 47e0f...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå