AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 For noen måneder siden ble min eks dømt for vold mot sine barn. Volden har pågått i flere år. Jeg er lykkelig for at både barna og jeg er ute av dette. Men han er nå rasende og går rundt og sier at det er han som er offeret, siden han selv har vokst opp med vold. Jeg vet virkelig ikke hvordan takle et slikt utsagn. 4 barn sliter pga sin pappa, og han er dømt til fengsel. Likevel er det han som er offeret? Hvordan klarer han i det hele tatt å tenke slik og si noe så dumt? Hva mener dere, er det slik at siden han selv har vokst opp med dette,så er det han det er synd på? Så er det han som egentlig trenger all omsorg her og ikke barna hans? Hvem er egentlig offer/ofrene her? Unnskylder en vanskelig oppvekst, det å bruke vold mot egne barn? Anonymkode: 1b420...2f8 5
Populært innlegg Hansehan Skrevet 6. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 6. desember 2020 Det unnskylder ingenting. Nå er ansvaret ditt å holde barna unna en voldelig far. Ikke la ham gaslighte deg. 58
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 (endret) Det er trist at din eks har opplevd vold, men det er fortsatt ingen unnskyldning for å utøve vold mot andre igjen. Han er et offer for sin barndom, men i denne saken er det hans barn som er ofrene, ikke han. Han kan rett og slett ikke skylde på dårlig barndom for at han har blitt voldelig. Å ha det vanskelig selv er ingen unnskyldning for å ødelegge andres liv på veien. Det er ene og alene hans skyld at denne situasjonen har oppstått, og det må han ta konsekvensene av. Det han har gjort kan ikke rettferdiggjøres under noen omstendighet. Mine tanker går til deg og barna i denne saken. Det er dere som trenger omsorg og trygghet nå. ❤️ Endret 6. desember 2020 av Uatskillelig 17
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Selvfølgelig sier han at han er offeret. Hold deg unna. "siden han selv har vokst opp med vold" Spiller ingen rolle for barna det vel, og NEI det unnskylder ikke å bruke vold mot egne barn. Hold deg vekk. Anonymkode: 3f711...068 12
Hannah80 Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Bodde dere sammen, mens han utøvde vold mot barna deres ?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Bodde dere sammen, mens han utøvde vold mot barna deres ? Lurer litt på hvorfor det er relevant, men ja. (Og hvis du nå har tenkt å kritisere meg for å ikke komme meg ut av det tidligere, så prøv å lev med et menneske som truer med å ta sitt liv, ditt liv eller barnas liv om du prøver gå. Jeg klarte det til slutt.) Anonymkode: 1b420...2f8 29
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Er det ikke bare til å lukke ørene? Eneste han vil få sympati fra er seg selv anyways. Regner med du hørt nok skitprat fra han over årene, så kanskje på tiden å vende oppmerksomheten bort fra han. Anonymkode: 007ac...926 8
Hannah80 Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer litt på hvorfor det er relevant, men ja. (Og hvis du nå har tenkt å kritisere meg for å ikke komme meg ut av det tidligere, så prøv å lev med et menneske som truer med å ta sitt liv, ditt liv eller barnas liv om du prøver gå. Jeg klarte det til slutt.) Anonymkode: 1b420...2f8 I Usa kan man bli straffet selv ( til og med hardere enn voldsutøver) hvis man passivt er vitne til denne type vold. Så jeg melder meg fullstendig ut av tråden. 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette. Ignorer. Anonymkode: e9905...438 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 6. desember 2020 Hannah80 skrev (12 minutter siden): I Usa kan man bli straffet selv ( til og med hardere enn voldsutøver) hvis man passivt er vitne til denne type vold. Så jeg melder meg fullstendig ut av tråden. 1. Vi bor ikke i USA, så hvorfor trekke det inn? 2. Rettssaken er over og tiltalte er dømt 3. Jeg har ikke vært i nærheten av å bli klandret for noe som helst 4. De færreste som har levd i voldelige forhold,klarer å komme seg ut av det med en gang første voldshendelse skjer 5. Jeg har ikke sagt noe om hvor lenge vi bodde sammen før vi klarte komme oss unna. Volden har også skjedd selvom vi ikke har bodd med han. Du har ingen rett til å dømme. 6. Hvis du melder deg ut av tråden, hvorfor ville du i det hele tatt kommentere noe i første omgang? 7. Jeg skulle ønske, i stedet for å komme med et kritisk blikk, at du heller ga oss støtte for å ha kommet oss ut. 8. Jeg har vært vitne til, men også blitt skambanket. Er det jeg som skal straffes da, mener du? 9. Takknemlig for at du melder deg ut. Anonymkode: 1b420...2f8 60
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 Takk til dere som viser støtte og som faktisk svarer på det jeg spør om. Hvorfor jeg henger meg opp i det? fordi han har forvirret meg i lange tider, og prøver enda en gang å få meg til å tro at det er han som er offeret her. Jeg vet at det ikke er slik, han kan ikke bruke sin barndom som unnskyldning. Ville bare høre hva dere andre mente om det, om det er ok å skylde på egne erfaringer med vold. ts Anonymkode: 1b420...2f8 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk til dere som viser støtte og som faktisk svarer på det jeg spør om. Hvorfor jeg henger meg opp i det? fordi han har forvirret meg i lange tider, og prøver enda en gang å få meg til å tro at det er han som er offeret her. Jeg vet at det ikke er slik, han kan ikke bruke sin barndom som unnskyldning. Ville bare høre hva dere andre mente om det, om det er ok å skylde på egne erfaringer med vold. ts Anonymkode: 1b420...2f8 Tenk fremover, han har du brukt nok tid på nå. Ikke gi han mer oppmerksomhet. Anonymkode: 007ac...926 8
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk til dere som viser støtte og som faktisk svarer på det jeg spør om. Hvorfor jeg henger meg opp i det? fordi han har forvirret meg i lange tider, og prøver enda en gang å få meg til å tro at det er han som er offeret her. Jeg vet at det ikke er slik, han kan ikke bruke sin barndom som unnskyldning. Ville bare høre hva dere andre mente om det, om det er ok å skylde på egne erfaringer med vold. ts Anonymkode: 1b420...2f8 Han er på bærtur. Vi er på ditt lag, TS. 19
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Han er ikke et offer, og det er ikke du heller. Han valgte å slå, du valgte å bli. Jeg vet du ikke vil høre det, men når du spør hva jeg mener, er jeg dønn ærlig når jeg svarer. Han burde søkt hjelp for sine traumer, du burde flyttet. Anonymkode: bf1dd...ad5 15
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er ikke et offer, og det er ikke du heller. Han valgte å slå, du valgte å bli. Jeg vet du ikke vil høre det, men når du spør hva jeg mener, er jeg dønn ærlig når jeg svarer. Han burde søkt hjelp for sine traumer, du burde flyttet. Anonymkode: bf1dd...ad5 Selvfølgelig er TS et offer. Hun har jo selv blitt skambanket, som hun skriver. Hun har vært i et forhold med en som har utsatt hele familien for fysisk og psykisk vold. Det er IKKE hennes skyld. 26
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han er ikke et offer, og det er ikke du heller. Han valgte å slå, du valgte å bli. Jeg vet du ikke vil høre det, men når du spør hva jeg mener, er jeg dønn ærlig når jeg svarer. Han burde søkt hjelp for sine traumer, du burde flyttet. Anonymkode: bf1dd...ad5 Kutt ut shamingen. Hun har flyttet og han er dømt. I tillegg til soningen har han sikkert tilgang på hjelp hvis han vil. Anonymkode: 9e335...e0f 31
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Det er selvfølgelig ikke synd på ham. Det krever mye å komme ut av slike voldelige mønster dersom det er slik man selv er vokst opp, og de som klarer det synes jeg fortjener respekt. At det er synd på noen som utøver vold mot familien sin (eller hvem som helst egentlig) fordi vedkommende selv vokste opp i noe lignende, nei, bare nei. Men, og dette er viktig, pass på at dine egne barn får hjelp til å ikke gjenta det samme mønsteret når de selv blir voksne! Og ta vare på både dem og deg selv. Ikke ha kontakt med eksen din, ikke kommenter ting du hører om han via andre, ikke la han og hans unnskyldninger påvirke livet deres. Og til sist, fra ei som vet hvor vanskelig det faktisk kan være - hurra for at du endelig fikk til å ikke bare gå, men også å anmelde og å komme igjennom rettssak og det hele!❤️ Anonymkode: 1fad3...54a 17
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 Uatskillelig skrev (14 minutter siden): Han er på bærtur. Vi er på ditt lag, TS. Uatskillelig skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig er TS et offer. Hun har jo selv blitt skambanket, som hun skriver. Hun har vært i et forhold med en som har utsatt hele familien for fysisk og psykisk vold. Det er IKKE hennes skyld. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kutt ut shamingen. Hun har flyttet og han er dømt. I tillegg til soningen har han sikkert tilgang på hjelp hvis han vil. Anonymkode: 9e335...e0f AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke synd på ham. Det krever mye å komme ut av slike voldelige mønster dersom det er slik man selv er vokst opp, og de som klarer det synes jeg fortjener respekt. At det er synd på noen som utøver vold mot familien sin (eller hvem som helst egentlig) fordi vedkommende selv vokste opp i noe lignende, nei, bare nei. Men, og dette er viktig, pass på at dine egne barn får hjelp til å ikke gjenta det samme mønsteret når de selv blir voksne! Og ta vare på både dem og deg selv. Ikke ha kontakt med eksen din, ikke kommenter ting du hører om han via andre, ikke la han og hans unnskyldninger påvirke livet deres. Og til sist, fra ei som vet hvor vanskelig det faktisk kan være - hurra for at du endelig fikk til å ikke bare gå, men også å anmelde og å komme igjennom rettssak og det hele!❤️ Anonymkode: 1fad3...54a ❤️❤️❤️ Anonymkode: 1b420...2f8 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 Hansehan skrev (1 time siden): Det unnskylder ingenting. Nå er ansvaret ditt å holde barna unna en voldelig far. Ikke la ham gaslighte deg. takk ❤️ Barna er beskyttet. Dette siste her jobber jeg daglig med. Anonymkode: 1b420...2f8 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 Hannah80 skrev (40 minutter siden): I Usa kan man bli straffet selv ( til og med hardere enn voldsutøver) hvis man passivt er vitne til denne type vold. Det gjør jo bare at folk ikke tør søke hjelp. Anonymkode: 414d0...49e 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå