AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Hei, Har en eks svigermor som ringer oss i min uke, for å sjekke opp. Hva gjør vi, er vi ute osv. Synes det er uhyggelig, og gravende. Hun skal ha videcall og avtaler aldri i forkant slik at det passer bra. Før pleide hun å ringe siste kvelden i samvær for å sjekke opp uka.. hun ringer til barnet. Hun spør ikke meg om noe så har aldri en god følelse etter at hun har ringt. Ok oppførsel? En av tingene jeg så frem til var mer frihet fra de kontrollerende klørne til eks svigers..og hun plaget meg jo ikke annenhver uke før en gang. Det hender jeg ignorerer henne. Men så ringer hun neste uke, og klager når jeg tar den. At hun har ringt flere ganger osv... Anonymkode: cb200...be3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 La være å ta telefonen. Hvis du tar den, så styr samtalen slik at dere snakker om henne og deg mest. Snakk om vær og vind. Ikke la deg avhøre om barnet. Anonymkode: 45065...8d7 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): La være å ta telefonen. Hvis du tar den, så styr samtalen slik at dere snakker om henne og deg mest. Snakk om vær og vind. Ikke la deg avhøre om barnet. Anonymkode: 45065...8d7 Hun ringer barnet og spør det ut..virker som at hun føler hun går glipp av tiden og kontakt siden han er 50% med meg. Men det hørest ut som hun tenker at han ikke har det bra når hun graver sånn. Anonymkode: cb200...be3
Blålilla Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Hun er jo barnets bestemor. Å snakke med barnebarnet en gang i uka er vel ikke uhyggelig? 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun ringer barnet og spør det ut..virker som at hun føler hun går glipp av tiden og kontakt siden han er 50% med meg. Men det hørest ut som hun tenker at han ikke har det bra når hun graver sånn. Anonymkode: cb200...be3 Det er ikke eks-svigermor som ringer da. Det er farmor. Jeg ville tolket det som at farmor bryr seg om barnebarnet sitt og ønsker å være delaktig i livet hans. Ikke nødvendigvis en dårlig ting. Anonymkode: c3423...5ad 10
petterm Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke eks-svigermor som ringer da. Det er farmor. Jeg ville tolket det som at farmor bryr seg om barnebarnet sitt og ønsker å være delaktig i livet hans. Ikke nødvendigvis en dårlig ting. Anonymkode: c3423...5ad Enten det, eller så er hun preget av x-en sitt syn på ts, og bekymret for om barnet har det bra hos ts?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Farmor må da få lov å ringe barnet som hun vil. Om samtalene plager barnet, eller er uheldige for barnet på annen måte, kan du som mor ta grep. Men om det kun er et irritasjonsmoment for deg hever du deg over det. Og ut i fra innleggene dine er det kun normale spørsmål fra farmor til barnebarn, og helt naturlig at hun ikke spør om deg. Husker selv farmor regle "legger du deg tidlig nok? spiser du nok? gjør du leksene dine? du må komme på besøk og hjelpe meg snart", uten at hun på noen som helst måte mente det som kritikk mot foreldrene mine, det var bare hennes måte å ha en samtale på. Anonymkode: 22b36...5d6 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Farmor må da få lov å ringe barnet som hun vil. Om samtalene plager barnet, eller er uheldige for barnet på annen måte, kan du som mor ta grep. Men om det kun er et irritasjonsmoment for deg hever du deg over det. Og ut i fra innleggene dine er det kun normale spørsmål fra farmor til barnebarn, og helt naturlig at hun ikke spør om deg. Husker selv farmor regle "legger du deg tidlig nok? spiser du nok? gjør du leksene dine? du må komme på besøk og hjelpe meg snart", uten at hun på noen som helst måte mente det som kritikk mot foreldrene mine, det var bare hennes måte å ha en samtale på. Anonymkode: 22b36...5d6 Du har et poeng her, men det føles invaderende. At hun plutselig vil ha en videocall uten å avtale og få barnet til å filme rundt i huset. Når hun er her så er hun hakket værre da, og pirker på alt mulig. Grunnen til at hun ringer hit er for å sjekke oss, hun ringer ikke eksen ( eller han tar ikke tlf) men hun har nå rutine på å ringe hit. Det hadde vært koselig om det ikke føltest så invaderende ut og ja hun er en kontrollerende dame. Det hadde vært mye greiere om hun kunne ha videocall med sønnen sin men det gidder han som sagt ikke ordne. Anonymkode: cb200...be3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 petterm skrev (25 minutter siden): Enten det, eller så er hun preget av x-en sitt syn på ts, og bekymret for om barnet har det bra hos ts? Det hørest ut som hun er bekymret. Feks så ringte hun i går da barnet hadde feber. Og da var det ille at han ikke var ute. Det er mye fjas om at jeg ikke er flink nok osv. Det vil hun ha frem da, føler jeg, og jeg kjenner jo mennesket og vet at hun stresser mye og har frustrasjoner som hun må få ut. Anonymkode: cb200...be3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har et poeng her, men det føles invaderende. At hun plutselig vil ha en videocall uten å avtale og få barnet til å filme rundt i huset. Når hun er her så er hun hakket værre da, og pirker på alt mulig. Grunnen til at hun ringer hit er for å sjekke oss, hun ringer ikke eksen ( eller han tar ikke tlf) men hun har nå rutine på å ringe hit. Det hadde vært koselig om det ikke føltest så invaderende ut og ja hun er en kontrollerende dame. Det hadde vært mye greiere om hun kunne ha videocall med sønnen sin men det gidder han som sagt ikke ordne. Anonymkode: cb200...be3 Om du tenker gjennom det - hvordan kan hun reellt sett kontrollere dere? Irritere, ja. Men irritasjon er gjerne noe som man kan styre selv. La barnet snakke i det omfanget barnet ønsker. Om barnet kommer med videocall rundt i huset ville jeg spøkefult sagt, "hvor vil du begynne? se om servanten på badet er ren nok? Eller om vi har passende mat i kjøleskapet?" Om man blir konfrontert på den måten kommer nok ikke spørsmålet om å "se seg rundt" like raskt neste gang. Anonymkode: 22b36...5d6
Nymerïa Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det hadde vært mye greiere om hun kunne ha videocall med sønnen sin men det gidder han som sagt ikke ordne. Selvfølgelig gidder han ikke det. Svært få av oss hadde giddet å gjøre dette mennesket til lags og det vet hun nok ganske godt også. Heldigvis for henne har hun funnet det eneste mennesket (deg) som gidder. Dette setter du en stopper for når du har fått nok. Da informerer du henne rolig om at nå som du og sønnen er skilt så synes du det er mest naturlig at hun forholder seg til han framover. Og så lar du være å svare henne konsekvent hvis hun ikke gir seg. Barnet ditt får bestemme selv om det vil snakke med bestemor, gjør det helt klart at det er greit om han/ hun ikke ønsker det. Og ikke noe filming i hjemmet deres uten din tillatelse. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Eksen min holdt på sånn. Kjente på den samme følelsen som deg HI. Angst og følte meg overvåket. Spesielt siden han skulle ta meg på alt han mente jeg gjorde galt. Gav til slutt barna beskjed om at alle private videosamtaler skulle tas på barnets rom for å ikke forstyrre andre i huset. Dette har de holdt seg til og det ble plutselig ikke så viktig for eksen å ringe barna i mine uker lenger. I tillegg fikk han mindre å ta meg på og jeg slapp å høre stemmen hans flere ganger i uka. Sett ned foten TS. Du trenger faktisk ikke forholde deg til henne mer. Har hun ble hun vil ta opp ang barnet så får hun ta det med sin sønn. Hva du gjør med din sønn i dine uker har hun ingenting med. Bare blokker hennes nummer. Anonymkode: cc176...4bc 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 NymeriaRhoynar skrev (3 timer siden): Selvfølgelig gidder han ikke det. Svært få av oss hadde giddet å gjøre dette mennesket til lags og det vet hun nok ganske godt også. Heldigvis for henne har hun funnet det eneste mennesket (deg) som gidder. Dette setter du en stopper for når du har fått nok. Da informerer du henne rolig om at nå som du og sønnen er skilt så synes du det er mest naturlig at hun forholder seg til han framover. Og så lar du være å svare henne konsekvent hvis hun ikke gir seg. Barnet ditt får bestemme selv om det vil snakke med bestemor, gjør det helt klart at det er greit om han/ hun ikke ønsker det. Og ikke noe filming i hjemmet deres uten din tillatelse. Det begynner å bli litt nok nå, ihvertfall når jeg får surmulende kommentarer om at jeg ikke svarer. Vet hun blir sint og irritert, og selv om det er over et år siden bruddet, så føler hun at hun kan være slik mot meg. Jeg er en følsom person og eksen bryr seg katta, blir heller sur om jeg sier noe. Det har hendt at jeg har sagt hun skal ringe når barnet er hos pappaen men da blir det stille. Poenget er nok at hun vil ha kontroll på hva vi gjør. Snur jeg godviljen til så savner hun meg og vil ha tilbake familiefølelsen men hun greier ikkr være varm når hun ringer. Hun bryr seg ikke om hvordan jeg har det. Anonymkode: cb200...be3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå