Gå til innhold

Føles som om alt vi gjør er å krangle om helt uviktige ting... Hvordan løse dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammen på 12 året. Gift halvparten av årene. Snart 40 år. 

Har som regel gledet oss til en kveld sammen, etter at ungene er i seng. Tar oss et glass vin og ser på tv og snakker. 

Jeg kan si noe som jeg føler han misforstår. Forklarer at nå forklarte jeg meg dårlig, eller at han misforstod. Da er det gjort! Da blir han vanskelig å snakke med.. Han skal liksom ha rett, eller forklare at jeg ikke har rett. Jeg stopper og lar han prate, og prøver å forklare at jeg ikke skylder på han eller ønsker at han skal føle seg truffet. Men d er for seint... Han blir kvervulerende og jeg lar han drive på. Sier til slutt at han må roe seg og tenke litt igjennom før han sier noe av og til. Tar sin tid, så innser han det. 

Men da er han ferdig å snakke. Og tror alt er "over", selv om jeg fortsatt har et behov for å snakke. Da kan han begynne å si at vi bør legge oss osv, og gjerne hinte til kos. Jeg har da ikke det minste lyst til å kose i det hele tatt, da jeg egentlig er irritert og absolutt misforstått. 

Dette skjønner han ikke... Jeg sier det RETT UT! 

Hvordan få han til å skjønne dette, eller få oss til å kommunisere bedre?? 

Ser for meg at dette som allerede har pågått noen år, vil være enden på oss... 

Jeg kjemper en kamp i meg, om å endre dette negative, men føler meg alene i kampen. Alt er så lett for han, bare legge det til side og thats it. Sånn er det ikke for meg! 

Jeg føler meg rett og slett aseksuell for tiden, fordi jeg har de tankene om å være alene i hodet mitt... Føler meg ikke forstått, selv om jeg sier det rett ut. 

Vi trenger hjelp, men han ser ikke behovet. Så da er problemet mitt..... 

Anonymkode: f9e11...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare ler av mannen min hvis han begynner å kverulere. Hvis det er et viktig fakta, sier jeg at vi kan søke det opp sammen. Er det uviktig, har vi viktigere ting å bruke tida på. Jeg elsker å diskutere, men med ham vil jeg ikke ha "rett" eller at han skal være opptatt av det. Vi er et team, som skal like hverandre, og det er viktigere enn noe fakta. 

Med ekser kom jeg iblant inn i dårlige spor. Tror det er mange grunner til at man kan havne der. Siste eksen starta drama da han ville ut. 

Anonymkode: 0edcc...5ae

Skrevet

Hva skjer hvis du stopper han tidligere da? Bare sier at du orker ikke bruke tid på å diskutere uvesentlige ting? Har du spurt han hva som trigger han sånn ved  at du sier at han misforstår deg? 

Anonymkode: 27565...6e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...