Gå til innhold

Har du noen gang spilt dummere enn du er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang spilt dummere enn du er for å bli "akseptert"? Som en survival taktikk i sosialesettinger?

Anonymkode: 87a05...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njæh. Bare for å få meg kjæreste/bli likt av menn. 

Anonymkode: 506f4...9f4

• Liker 9
Skrevet

Nei, men har gjort det med sjefer på jobb. Utelukkende med sjefer jeg merker takler dårlig at ansatte vet bedre enn dem. 

Anonymkode: 08d5b...5bd

• Liker 21
Skrevet

Når du er blond, er det jo bare å ikke si så mye. Det er ikke nødvendig å spille skuespill.

Anonymkode: 01c01...169

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Njæh. Bare for å få meg kjæreste/bli likt av menn. 

Synd at det skal være slik.

• Liker 7
Skrevet

Omtrent daglig. For at mannen ikke skal bli sur fordi jeg «kan alt». Hvis han påstår noe som er helt på jordet kan jeg ikke si at han tar feil, da eksploderer han. Jeg må late som om jeg ikke har peiling, og så sjekke på Google. Da godtar han at han kanskje tok feil.

Anonymkode: 13646...76e

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men har gjort det med sjefer på jobb. Utelukkende med sjefer jeg merker takler dårlig at ansatte vet bedre enn dem. 

Kjenner til den ja. Er kanskje nødvendig i blandt.

• Liker 3
Skrevet

Nja, det har skjedd en gang og to, for underholdningens skyld. 😄 

Skrevet

Hender av og til at jeg bruker det å dumme meg ned som taktikk, men som regel kommer jeg faktisk lenger med selvironi. Når man har visse typer utdanning, jobber og verv så slipper man ikke unna med å dumme seg ned, det blir for innlysende. Pluss at det er best å være ærlig. Men å fortelle noen morsomme historier om hvordan man har dummet seg ut (selvironi), smelter de fleste som er skeptiske til sterke og smarte kvinner.

Hender likevel at jeg dummer meg ned overfor menn som gjør tilnærmelser i håp om at de skal gi opp så jeg slipper ubehaget med faktisk å direkte avvise dem. Hender også jeg later som jeg ikke forstår fornærmelser og provokasjoner dersom jeg ikke gidder en konfrontasjon. 

• Liker 15
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Omtrent daglig. For at mannen ikke skal bli sur fordi jeg «kan alt». Hvis han påstår noe som er helt på jordet kan jeg ikke si at han tar feil, da eksploderer han. Jeg må late som om jeg ikke har peiling, og så sjekke på Google. Da godtar han at han kanskje tok feil.

Anonymkode: 13646...76e

Tror jeg hadde revurdert det forholdet. Han høres voldelig ut.

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synd at det skal være slik.

Jepp, men det bare er av samme grunn som dette: 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, FrøkenMånestråle said:

Nja, det har skjedd en gang og to, for underholdningens skyld. 😄 

Egentlig et godt poeng, Kan jo være en liten secret thrill å la gubben mansplaine selv det mest åpenbare eller det mest avanserte han kan komme på ;)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egentlig et godt poeng, Kan jo være en liten secret thrill å la gubben mansplaine selv det mest åpenbare eller det mest avanserte han kan komme på ;)

Alltid underholdende når folk forklarer det åpenbare ja. 😄 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, noen ganger. Når noen sånn litt entusiastisk forteller at de har oppdaget noe jeg allerede vet, så spiller jeg overrasket. Lar de få ha gleden av å formidle noe nytt liksom 🙂

Eller "nytt" rettere sagt

Endret av SoWhat?
  • Liker 7
Skrevet

Ja. Hvis det er en sak med politi, dørvakt, sjef involvert. Da har jeg ikke sett, missforstått, ikke tenkt meg om osv. Har gått bra mange mange ganger. 

• Liker 4
Skrevet

Gjør det av og til med venninner med bastante meninger som jeg vet ikke klarer å reflektere. Nikker og smiler og later som jeg ikke vet bedre så temaet blir noe annet litt fort. 

Anonymkode: edb51...d93

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du noen gang spilt dummere enn du er for å bli "akseptert"? Som en survival taktikk i sosialesettinger?

Jo, har jo det. Spesielt når jeg tar feil. 

Jobber sammen med en som spiller dum hele dagen for å slippe unna arbeid. Han forstår visst ingenting når noe må gjøres, eller så glemmer han det av når det er åpenbart at han forstår det. Sykt irriterende. 

Anonymkode: 6116e...1f4

• Liker 1
Skrevet

Ofte. Jeg har tatt videregående som privatist uten at andre enn mine helt nære vet det- topp karakterer så tenker  å søke meg inn på jus

Familien de jeg ikke bor med tror jeg er syk og ufør. 

Anonymkode: 17d46...5f4

• Liker 2
Skrevet

Nei. Men observerte det ofte da jeg var yngre hos enkelte jenter. De forandret personlighet totalt når det var en kjekk gutt i nærheten. Var som om all vett ble blåst bort, med det samme de kom i snakk med han. Komisk😂

• Liker 2
Skrevet

ja, noen ganger for det er morsomt å se hvor langt det må gå før personen roer seg lit, andre ganger for personen får så mye glede av å "lære" med dette, så jeg lar det gå. Jeg gjør ofte det med eldre familiemedlemmer som jeg ikke møter så så ofte. Så hver jul med andre ord. 

Anonymkode: f3018...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...