AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Og jeg har følt meg traumatisert siden... det skjedde nå like før november... han jeg er sammen med og bor med, tok med seg en annen dame hjem, eller helvetes kjerring som jeg har lyst å skrive klokka nærmet seg 5 på natten, og jeg lå i sengen lys våken... forholdet vårt har vart i ca 4 år, hvor ting bare har forverret seg. Og da er det snakk om alt fra krangling til stort alkohol forbruk hos han jeg er sammen med... dette har da forsterket at vi krangler mer, vært mye sure på hverandre.. han har gjort mange ting som har fått meg til å føle meg uelsket om jeg kan si det slik, han har for eksempel kommentert hvilke av venninene mine som er deilige og sagt ting som «ja, tenk hvis jeg ble sammen med *navn på en av mine venninner*» etterfulgt av latter, hvor jeg da har blitt både sint og såret... og dette er bare et av mange eksempler dessverre men det hele toppet seg fullstendig den natta, når jeg ikke aner hvor han er og han kommer nesten snublende inn døra hjemme med en annen dame... han begynte å si masse stygt til meg foran henne, og jeg klarte ikke å reagere fordi jeg ble så målløs... traumatisert. om ikke det var ille nok, dro han med den damen... kom hjem 3 døgn senere... sa han ikke ville prate om det og at jeg var syk som trodde han hadde ligget med henne... for han stod bare å sa hvor sjalu jeg var... jeg har siden dette vært helt «fjern». Ikke klart å kjenne på noe av følelser... men at det er vondt, det kjenner jeg, langt inn i margen. Jeg føler meg nedpsyket, tråkket på... ødelagt inni meg. jeg prøvde å ta dette opp med han i kveld, hvor han bare svarte meg at jeg hadde ødelagt det som kunne blitt et vennskap mellom han og denne kvinnen - så dro han... jeg sitter igjen med så mye forvirring. Så mange tanker. Så mye vondt... Jeg må gjøre det slutt med han og komme meg vekk, men spørsmålet mitt er også; er dette en form for mishandling, altså emosjonell eller psykisk mishandling? Anonymkode: 11db8...34c 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 5. desember 2020 Definitivt. Kom deg vekk. Anonymkode: 04c91...b24 89
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Fy faen, for en drittsekk. Hiv ham på dør!!!!
Kvinne87Rogaland Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 JA, det er det mest tydelige tilfellet av mishandling jeg har sett. Det er ingenting å lure på, du må vekk NÅ. Gud, hvor lettet du kommer til å føle deg når du har kommet deg vekk, og fått denne motbydelige mannen på avstand. 34
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Mishandling va No en ting, men dritt sekk som du burde dumpe er han defentlig Anonymkode: 5ddd0...618 9
Gjest Tamsi Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 Han drar med seg en dame hjem på natta, forsvinner med henne og er borte i flere dager.. og våger å påstå at DU er den syke i forholdet? At du i det hele tatt stiller spørsmål ved om det er noe galt her tyder på at dette har vært for ille for lenge. Ja. Dette er psykisk mishandling.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 Takk for svar jeg har ikke klart å snakke med noen om dette, og jeg har følt meg veldig deprimert og fraværende... som nevnt; traumatisert og måten han var mot meg etter han kom hjem gjorde ingneting bedre, det gjorde at jeg heler ble redd for å skulle ta opp/snakke med han mer om dette jeg har prøvd å være minst mulig hjemme de siste ukene, prøvd å ha et «normalt liv» - men har følt at jeg har mistet kontakt med egne følelser, og har hatt det helt jævlig, om jeg kan si det rett ut han har sagt at jeg ikke får lov å spørre mer om det, og sagt ting som «tro hva du vil!!» og «ja... Hva hvis jeg pulte henne? Jeg sier NEI».... jeg både sover og spiser dårlig, kjenner meg nervøs og uvel... så da begynte jeg å lure på om dette rett og slett kunne være en form for mishandling, og at det bare blir verre og verre Anonymkode: 11db8...34c 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mishandling va No en ting, men dritt sekk som du burde dumpe er han defentlig Anonymkode: 5ddd0...618 Psykisk mishandling, da. Hensikten er den samme som med annen mishandling, nemlig å gjøre offeret nedbrutt, forvirret, usikker, selvbebreidende og endog selvhatende - kort sagt: ødelegge et annet menneske. Det du føler nå TS, er helt typisk for de som lever i slike forhold. Å si det er usunt, er mildt sagt. Dette spetakkelet av en fyr gjør deg bare vondt - kom deg unna, jo før jo bedre. Etterpå kan du ta deg tid til å bearbeide det du har gjennomgått, og bygge opp deg selv igjen. Ingen skal finne seg i sånn skit som det han gjør mot deg. Anonymkode: 1aba3...49c 11
Pia Sofia Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 Dette er 100% psykisk mishandling! Kom deg bort på flekken! 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Psykisk mishandling, da. Hensikten er den samme som med annen mishandling, nemlig å gjøre offeret nedbrutt, forvirret, usikker, selvbebreidende og endog selvhatende - kort sagt: ødelegge et annet menneske. Det du føler nå TS, er helt typisk for de som lever i slike forhold. Å si det er usunt, er mildt sagt. Dette spetakkelet av en fyr gjør deg bare vondt - kom deg unna, jo før jo bedre. Etterpå kan du ta deg tid til å bearbeide det du har gjennomgått, og bygge opp deg selv igjen. Ingen skal finne seg i sånn skit som det han gjør mot deg. Anonymkode: 1aba3...49c Takk ❤️ jeg har gradvis gjennom årene følt meg nedbrutt, tråkket på... ja, uelsket som jeg skrev. Aldri bra nok, aldri gjør nok, aldri pen nok... istedenfor å skjønne at det er han det er noe galt med, og hva han gjør/sier, så har jeg alltid klandret meg selv og prøvd å «forbedre meg» på alle mulige områder... men det ble bare verre, jeg verken klarer eller tør å nesten sove i samme seng som han, og vil bare komme meg vekk før nyåret Anonymkode: 11db8...34c 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 Herregud! At det går an å oppføre seg som han gjør 🤯 du må for din egen del komme deg langt unna! Han er jo ikke god.. Anonymkode: c3bcc...054 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 Syns det blir feil å bruke tid på flisespikkeri om dette går under psykisk mishandling. Du velger jo selv å henge rundt den ustabile alkissen og forbanner heller damen han dro med hjem som neppe ble opplyst om deres forhold engang. Ingen ha heller noensinne gjort det til en hemmelighet at folk som overforbruker det ene og det andre er ustabile og ofte fullstendig grusomme i det de sier og gjør mot andre. Du må bare endelig gå fra han og slutte å skyve brudd foran deg. Anonymkode: 65ca6...8b8 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #13 Skrevet 5. desember 2020 Hvorfor bor du fremdeles sammen med ham? Hadde det vært meg hadde jeg flyttet ut da dette skjedde. Anonymkode: 8b393...a63 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #14 Skrevet 5. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk ❤️ jeg har gradvis gjennom årene følt meg nedbrutt, tråkket på... ja, uelsket som jeg skrev. Aldri bra nok, aldri gjør nok, aldri pen nok... istedenfor å skjønne at det er han det er noe galt med, og hva han gjør/sier, så har jeg alltid klandret meg selv og prøvd å «forbedre meg» på alle mulige områder... men det ble bare verre, jeg verken klarer eller tør å nesten sove i samme seng som han, og vil bare komme meg vekk før nyåret Anonymkode: 11db8...34c Jeg har vært der selv, og vet hvor vondt det er. Jeg var livredd for å bli forlatt og være alene, og klamret meg til folk som bare tråkka på meg, trodde jeg kunne gjøre dem snille og gode hvis jeg gjorde som de ville. "Alt" var min feil, fikk jeg høre. Men vet du hva - det er sånt de sier for å ha tak på andre, for de er avhengige av noen de kan plage. Det nytter ikke å prøve å endre dem, man blir bare syk selv av det. Det som nytter er å ta vare på seg selv, og da må man bort fra sånne folk. Det kan virke som det aller vanskeligste å gjøre og det kan være knalltøft underveis. Ofte kan det være nødvendig å be om hjelp fra andre, og det skal man ikke være redd for å gjøre. Om noen ikke hjelper, så let videre. Husk at du har masse styrke inni deg - kanskje mer enn du er klar over - finn fram den styrken til å gjøre alt du kan for at du skal ha et godt liv. Det fortjener du! Anonymkode: 1aba3...49c 5
SoWhat? Skrevet 5. desember 2020 #15 Skrevet 5. desember 2020 Ja, dette er mishandling. Til de grader også. Du må ikke ett sekund tro at det er din feil, eller at du fortjener det. Samboeren din har en alvorlig forstyrrelse, og det er få som er istand til å gjøre det han har utsatt deg for. Det fins sosiopater som ødelegger andre, og samboeren din er en av de verste. Har du et sted du kan dra? Til en venninne eller familie? Har du vurdert krisesenter? Jeg tenker at det ville vært bra for deg og hatt en eller flere rundt deg som du kan få trygghet og bekreftelse hos. Du må bort fra han i alle fall. Jeg tenker at du kommer til å bli så lettet og glad etterhvert når du har kommet deg! Du vil få et nytt og bedre liv ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #16 Skrevet 5. desember 2020 Kan du flytte hjem eller bo hos noen andre? Hadde ikke orket å dele leilighet med det svinet der. Er vel ikke noe mer å diskutere dette forholdet. Med mindre dere ønsker et åpent forhold (selv da antar jeg dette ikke er greit), så drar man ikke med seg en dame hjem midt på natten. Det er krise! Omg! For en manipulerende dust uten anger! Han viser tydelig at han ikke respekterer deg eller vil ditt beste. Om du ikke kommer deg vekk nå, så kommer du til å angre. Anonymkode: 9b894...835 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #17 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Og jeg har følt meg traumatisert siden... det skjedde nå like før november... han jeg er sammen med og bor med, tok med seg en annen dame hjem, eller helvetes kjerring som jeg har lyst å skrive klokka nærmet seg 5 på natten, og jeg lå i sengen lys våken... forholdet vårt har vart i ca 4 år, hvor ting bare har forverret seg. Og da er det snakk om alt fra krangling til stort alkohol forbruk hos han jeg er sammen med... dette har da forsterket at vi krangler mer, vært mye sure på hverandre.. han har gjort mange ting som har fått meg til å føle meg uelsket om jeg kan si det slik, han har for eksempel kommentert hvilke av venninene mine som er deilige og sagt ting som «ja, tenk hvis jeg ble sammen med *navn på en av mine venninner*» etterfulgt av latter, hvor jeg da har blitt både sint og såret... og dette er bare et av mange eksempler dessverre men det hele toppet seg fullstendig den natta, når jeg ikke aner hvor han er og han kommer nesten snublende inn døra hjemme med en annen dame... han begynte å si masse stygt til meg foran henne, og jeg klarte ikke å reagere fordi jeg ble så målløs... traumatisert. om ikke det var ille nok, dro han med den damen... kom hjem 3 døgn senere... sa han ikke ville prate om det og at jeg var syk som trodde han hadde ligget med henne... for han stod bare å sa hvor sjalu jeg var... jeg har siden dette vært helt «fjern». Ikke klart å kjenne på noe av følelser... men at det er vondt, det kjenner jeg, langt inn i margen. Jeg føler meg nedpsyket, tråkket på... ødelagt inni meg. jeg prøvde å ta dette opp med han i kveld, hvor han bare svarte meg at jeg hadde ødelagt det som kunne blitt et vennskap mellom han og denne kvinnen - så dro han... jeg sitter igjen med så mye forvirring. Så mange tanker. Så mye vondt... Jeg må gjøre det slutt med han og komme meg vekk, men spørsmålet mitt er også; er dette en form for mishandling, altså emosjonell eller psykisk mishandling? Anonymkode: 11db8...34c Jepp han behandler deg skikkelig som en dritt. Dropp fyren og flytt fra ham. Hva skal du med en sånn person. Anonymkode: 4fa16...cf0 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #18 Skrevet 5. desember 2020 Jeg ville reist på krisesenter var jeg deg. Anonymkode: 8f7af...8cb 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #19 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville reist på krisesenter var jeg deg. Anonymkode: 8f7af...8cb Jeg har vært i kontakt med de på tlf nå, har noe med korona å gjøre det å bo der akkurat nå, og veldig mange som trenger hjelp i denne tiden... så jeg skal «Holde ut» til starten av uka og få mer hjelp videre slik at jeg kan få kommet meg unna han på en trygg måte Anonymkode: 11db8...34c 12
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #20 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor bor du fremdeles sammen med ham? Hadde det vært meg hadde jeg flyttet ut da dette skjedde. Anonymkode: 8b393...a63 Jeg har vært så tiltaksløs, fraværende og ikke klart å legge en plan på å komme meg vekk... også har jeg følt på akkurat det du skriver der, har følt på en skam over å ikke bare ha dratt med en gang... Anonymkode: 11db8...34c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå