AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Er i 6. Uke av svangerskapet og var på restaurant med få alternativ og tenkte meg derfor ikke om. Greide å glemme å be om gjennomstekt og tenkte da den kom på bordet at jeg bare måtte spise den. Jeg lot de verste bitene av hjorten ligge igjen, men jeg spiste det jo og nå leser jeg at hjort ofte har toxo er det noen andre som har vært like "dumme" og hvor dette har gått bra? Nå googler jeg hjort og gravid med en vond klump i magen Anonymkode: 86ca8...292
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Det er stor sannsynlighet for at ungen blir født med horn dessverre. 😞 Anonymkode: 58154...81f 14
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Går sikkert bra Prøv å ikke tenke på det ❤️ Evt snakk med helsepersonell hvis du er veldig bekymret! Ikke snakk med folk her inne 😬 masse troll og dårlige råd 😶 Anonymkode: 15837...ebc 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er stor sannsynlighet for at ungen blir født med horn dessverre. 😞 Anonymkode: 58154...81f Skjerp deg! Her sitter det en gravid kvinne og er redd, og du finner det for godt å gjøre narr av henne! Kg ass.. Ts, jeg kan desverre ikke hjelpe deg, da jeg ikke har satt meg særlig inn i graviditet, og mat som er farlig for fosteret. Men til nestegang, skal du ikke være redd for å spørre om kjøttet kan stekes ytterligere. Du må jo tørre å si i fra om ting som er farlig for fosteret, slik at du slipper å sitte som du gjør nå. Er bare å si "unnskyld meg, men er det mulig å få biffen litt mer gjennomstekt? Jeg glemte helt å spørre ista, og jeg er gravid, så jeg tør ikke å ta sjansen på å spise kjøtt som ikke er gjennomstekt". Verre er det ikke Anonymkode: 07860...e89 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Jeg tipper steinalderkvinnene ikke alltid spiste helt gjennomstekt kjøtt, og menneskene ble ikke utryddet. Anonymkode: bde5b...faa 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er stor sannsynlighet for at ungen blir født med horn dessverre. 😞 Anonymkode: 58154...81f Hahahah, konge kommentar😂 Anonymkode: 49f2f...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er stor sannsynlighet for at ungen blir født med horn dessverre. 😞 Anonymkode: 58154...81f Den var god 😂 Til Ts går sikkert bra. Det er jo ikke hver dag du spiser hjort. Og med blodig biff går nok og fint. Matsikkerhet i Norge er generelt god. Og så tidlig i svangerskapet går nok det meste greit. Men skjønner at du er bekymret Anonymkode: 49bea...01c 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Takk til de som har svart meg ordentlig Jeg vet jeg ikke må tenke for mye på det. Gjort er gjort :/ Hadde ikke antistoffer sist graviditet og har jo spist litt av hvert i mitt liv. Hadde bare vært så innmari typisk om en skulle bli smittet akkurat når en var gravid. Føler det er typisk min uflaks. Men fra nå skal jeg huske bedre og tenke mer over hva jeg spiser. Var jo helt hysterisk på alt dette første gang jeg gikk gravid og var super oppdatert på alle anbefalinger, mens andre gang føler jeg meg kanskje litt mer laid back og ikke så up-to-date. Anonymkode: 86ca8...292
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk til de som har svart meg ordentlig Jeg vet jeg ikke må tenke for mye på det. Gjort er gjort :/ Hadde ikke antistoffer sist graviditet og har jo spist litt av hvert i mitt liv. Hadde bare vært så innmari typisk om en skulle bli smittet akkurat når en var gravid. Føler det er typisk min uflaks. Men fra nå skal jeg huske bedre og tenke mer over hva jeg spiser. Var jo helt hysterisk på alt dette første gang jeg gikk gravid og var super oppdatert på alle anbefalinger, mens andre gang føler jeg meg kanskje litt mer laid back og ikke så up-to-date. Anonymkode: 86ca8...292 Hjort er hjort ja. 😁😁 Pust med magen og ikke bli en av disse hysteriske damene som googler svangerskapet sitt i fillebiter. Anonymkode: 58154...81f 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 Veldig liten sannsynlighet for at noe går galt , dessuten er ikke «rosa» kjøtt direkte indikator på at det ikke er bra. man kan sånsett spise rosa biff f.eks så lenge kjernen bli minimum 70 grader...da drepes de fleste bakterier som er farlig for barnet Anonymkode: a3455...8d2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 De aller fleste ganger går det jo bra! Det er sjeldent det går galt, men da man aldri vet når det går feil, så forholder man seg til rerningslinjene. Men jeg glemte meg en gang med første, spiste en baguett med rostbeef uten å tenke over at det var "ulovlig". Andre graviditet kom litt brått på, så da spiste jeg salami vi allerede hadde, da hjernen da ikke rakk å innstille seg på at det var nei-mat. Gjentok ikke feilen senere i noen av svangerskapene, men stresset meg ikke opp over den ene jeg gjorde heller. Stress er heller bra for barnet, og spist er spist. Anonymkode: e6a97...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjort er hjort ja. 😁😁 Pust med magen og ikke bli en av disse hysteriske damene som googler svangerskapet sitt i fillebiter. Anonymkode: 58154...81f Du virker som en morsom person 😂 Anonymkode: 6888e...685 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå