Ichiko Skrevet 7. desember 2020 #21 Skrevet 7. desember 2020 Just now, Example said: Det handler vel sannsynligvis om rettigheter som produksjonsselskapet har. NRK kjøper også inn en del av sine programmer, som det kan være dyrt å ha tilgjengelig hele tiden. Der sier du noe. Quote NRKs TV-sjef Arne Helsingen sier til Kampanje at «Borettslaget» ikke er tilgjengelig i NRKs nettavspiller på grunn av manglende rettigheter. - Som alt annet rettighetsbelagt innhold vi har fra før 2016, må vi velge å kjøpe nye visningsrettigheter. De gamle avtalene var gjort i en lineær-tv-tid. For innhold før 1997 har vi rettigheter gjennom avtale med Norwaco, sier Helsingen. https://kampanje.com/medier/2020/12/nrk-om-blackface/ Episodene er uansett å finne(enn så lenge) på Youtube.
NorthernLight Skrevet 7. desember 2020 #22 Skrevet 7. desember 2020 Jeg blir Kvalm av det krenkelseshysteriet. Alt er rasistisk ifølge endel personer. Norge begynner å ligne mer og mer på Sverige. Snart får man vel ikke kjøpe juletre for da blir folk krenket, ikke kjøpe juleribbe for det er fra gris og da kan folk bli krenket osv osv. Så herlig retning Norge har gått de siste årene... NOT. 13
Kaptein Klein Skrevet 7. desember 2020 #23 Skrevet 7. desember 2020 Gasellen skrev (På 5.12.2020 den 20.55): Glad jeg har Nissene over Skog og hei på DVD Og Best Of DVD'en til Espen Eckbo med opptill flere sketcher med Ernst Øyvind. Rasist! Nazi! Bokstavelig talt Hitler! Hvis du ikke tilintetgjører hvert eneste molekyl i den DVD'en med øyeblikkelig virkning kommer jeg til å skrike så høyt at juleserviset til naboen går i tusen knas
Drizzt Skrevet 8. desember 2020 #24 Skrevet 8. desember 2020 Hannah80 skrev (På 7.12.2020 den 2.43): Jeg blir krenket av boyband! 😂😂😂 Ja, han er helt unik. Han forklarer det veldig godt. Heldigvis er det på engelsk, så de aller fleste kan forstå selv om mange kommer ikke til å forstå det han sier.
Gab Skrevet 9. desember 2020 #25 Skrevet 9. desember 2020 (endret) Ja og nå har vi lært at hvis fotballdommere seg i mellom snakker om den svarte mannen så er det rasisme og grunn til å avlyse kampen. Å si at noen er svart er altså ikke et objektivt faktum lenger men noe som de med enorm evne til å overtolke og misstolke et utsagn kan legge det mest negative de er i stand til å finne på i. Endret 9. desember 2020 av Gab 4
I Grosny Skrevet 9. desember 2020 #26 Skrevet 9. desember 2020 Det er viktig å ikke la seg krenke. En unge spurte en gang om hvorfor jeg var så tjukk. Jeg svarte helt ukrenket og normalt at da jeg var tenåring trente jeg mye, og for å trene mye, så må man spise mye. Men så sluttet jeg å trene mye uten å samtidig redusere spisingen nok. Derfor ble jeg tjukkere, tjukkere og tjukkere. For å ikke bli krenket så må man fullt akseptere seg selv som man er, med alle feil og mangler. Det er jo noe feil med alle. Det er helt normalt. Man bør selvfølgelig ta tak i de feilene man har makt til å fikse (ja da, jeg har gått ned noen kilo i det siste), men man bør allikevel akseptere seg selv fullt ut. 4
Drizzt Skrevet 10. desember 2020 #27 Skrevet 10. desember 2020 Sjeldent at jeg roser en SV politikker for noe de står for, men tar av meg hatten for denne mannen her: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/39BP3A/sv-politiker-jeg-er-moerk-og-jeg-er-dritlei-av-at-folk-lar-seg-krenke-paa-mine-vegne ''Antirasistene'' fikk passene sine påskrevet og kan roe seg ned i krenkelsehysteriet sitt. 10
Cuntzilla Skrevet 10. desember 2020 #29 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Jeg er lei av alle som er lei av krenkehysteriet. Jeg spyr litt i munnen hver gang jeg hører noen syte om at andre er krenka, når de ofte tar opp noe helt legitimt. Nå er det ikke alle saker jeg er enig i heller da altså, men jeg ser ofte poenget, selv om saken kan fremstå som banal. Den der "jeg hadde jo ikke blitt krenka" eller "jeg mente ikke noe med det" er ofte fullstendig irrelevant. At du som hvit streit privilegert mann 50+ ikke hadde reagert selv på noe andre mener er rasistisk er jo et helt meningsløst bidrag til denne type debatt. Pluss det handler ofte om å endre på nettopp de små, tilsynelatende banale tingene for å flytte samfunnet fremover. Så folk er ikke nødvendigvis krenka på vegne av en minoritet, de bare peker på småting i hverdagen som bør endres for å flytte kulturen vår fremover og inkludere alle. Du skal ikke undervurdere summen av alle meningsbærende småting man møter i hverdagen og språket og symbolikk. Ta tampongene da, jeg har aldri vært tilhenger av den binære kjønnsinndelingen mann/kvinne uansett så den er kanskje enklere for meg å se enn andre, men nå er det altså slik at man kan identifisere seg som kvinne uten at man menstruerer. Det koster ikke Tampax eller hvem det var noe som helst å endre og modernisere begrepet på pakken litt, og summen av alle sånne småting er at samfunnet beveger seg fremover, gjøre det lettere å være trans etc. Dere ser det bare ikke selv og avfeier derfor alt som irrelevant, og misbruker ordet krenka for å undergrave andres meninger som om det bare er et emosjonelt utbrudd når man kanskje har et poeng. "Krenka" er det nye "politisk korrekt". Og jeg er lei av det. Endret 10. desember 2020 av Cuntzilla 9
Clefable Skrevet 10. desember 2020 #30 Skrevet 10. desember 2020 Cuntzilla skrev (5 timer siden): Jeg er lei av alle som er lei av krenkehysteriet. Jeg spyr litt i munnen hver gang jeg hører noen syte om at andre er krenka, når de ofte tar opp noe helt legitimt. Nå er det ikke alle saker jeg er enig i heller da altså, men jeg ser ofte poenget, selv om saken kan fremstå som banal. Den der "jeg hadde jo ikke blitt krenka" eller "jeg mente ikke noe med det" er ofte fullstendig irrelevant. At du som hvit streit privilegert mann 50+ ikke hadde reagert selv på noe andre mener er rasistisk er jo et helt meningsløst bidrag til denne type debatt. Pluss det handler ofte om å endre på nettopp de små, tilsynelatende banale tingene for å flytte samfunnet fremover. Så folk er ikke nødvendigvis krenka på vegne av en minoritet, de bare peker på småting i hverdagen som bør endres for å flytte kulturen vår fremover og inkludere alle. Du skal ikke undervurdere summen av alle meningsbærende småting man møter i hverdagen og språket og symbolikk. Ta tampongene da, jeg har aldri vært tilhenger av den binære kjønnsinndelingen mann/kvinne uansett så den er kanskje enklere for meg å se enn andre, men nå er det altså slik at man kan identifisere seg som kvinne uten at man menstruerer. Det koster ikke Tampax eller hvem det var noe som helst å endre og modernisere begrepet på pakken litt, og summen av alle sånne småting er at samfunnet beveger seg fremover, gjøre det lettere å være trans etc. Dere ser det bare ikke selv og avfeier derfor alt som irrelevant, og misbruker ordet krenka for å undergrave andres meninger som om det bare er et emosjonelt utbrudd når man kanskje har et poeng. "Krenka" er det nye "politisk korrekt". Og jeg er lei av det. Dette. Hver gang man stiller seg kritisk til noen samfunnsproblemer, så kommer de "Generasjon #krenka"-kommentarene. Det er så sykt irriterende. Sånn har det jo alltid vært også, hver gang noen satte fokus på et sosialt eller politisk problem. De som selv ikke ble rammet av problemet, har jo alltid himlet med øynene og lurt på hva det er folk klager over. 6
Kågebruker Skrevet 10. desember 2020 #31 Skrevet 10. desember 2020 Det er litt komplisert det her. Jeg er enig i at vi ikke kan tilpasse samfunnet etter krenketheten. Samtidig så kan man bli krenket med god grunn basert på tidligere erfaringer og likevel være altfor sensitiv. Jeg blir krenket av og til selv. Men jeg sier det ikke, jeg skjønner at folk ikke mener noe vondt. At jeg er litt sensitiv på noen områder. Alle har noen sensitive øyeblikk. 4
deedee_ Skrevet 10. desember 2020 #32 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Synes det er kjempebra at vi lever i en tid der folk faktisk kan si ifra om ting som ikke er ok, og at det kan bli gjort noe med. Hurra for alle som sier ifra. De som blir mest krenka er jo de alle de "ikke lett krenkbare hvite mennene på 50" som går helt i fistel over at noen velger å indentifisere seg som ikke binær f.eks. Eller klikker helt fordi de må finne noe annet å se på i jula. 😛 Chill. Endret 10. desember 2020 av deedee_ 4
SoWhat? Skrevet 10. desember 2020 #33 Skrevet 10. desember 2020 På tide folk reagerer. Fikk nok da Eskimonica måtte bytte klær 😄 noe av det teiteste ever. Og å "bruke penger som en full sjømann" var "tungt å høre" VÆR SÅ SNILL! Det virker som om mange flipper helt ut og blir helt koko for tiden. Men det blir jo til slutt underholdende, så greit å ha noe å le av også da... 9
Equinox Skrevet 10. desember 2020 #34 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Cuntzilla skrev (9 timer siden): Den der "jeg hadde jo ikke blitt krenka" eller "jeg mente ikke noe med det" er ofte fullstendig irrelevant. At du som hvit streit privilegert mann 50+ ikke hadde reagert selv på noe andre mener er rasistisk er jo et helt meningsløst bidrag til denne type debatt. Ja for å generalisere i henhold til hudfarge, alder og kjønn i en og samme setning, det er helt greit, ja for ikke å si seksuell legning også. Endret 10. desember 2020 av Equinox 14
Gjest sunriseandsunset Skrevet 10. desember 2020 #35 Skrevet 10. desember 2020 Noen som ser ironien i at rik, hvit og vestlig kvinne klager på krenkelseshysteri?
Drizzt Skrevet 10. desember 2020 #36 Skrevet 10. desember 2020 Clefable skrev (4 timer siden): Dette. Hver gang man stiller seg kritisk til noen samfunnsproblemer, så kommer de "Generasjon #krenka"-kommentarene. Det er så sykt irriterende. Sånn har det jo alltid vært også, hver gang noen satte fokus på et sosialt eller politisk problem. De som selv ikke ble rammet av problemet, har jo alltid himlet med øynene og lurt på hva det er folk klager over. Minst like irriterende at så mange skal føle seg krenket for alt mulig. Spesielt på vegne av andre. Terskelen for å føle seg krenket er blitt ekstremt lav og jeg skylder på import av ukultur fra USA. Det må da gå en grense for hva man kan føle seg krenket for offentlig uten å fremstå hårsår og persilleblad? Er det et personlig angrep hvor man er nevnt eksplisitt, ja - for all del. Men at så mange plutselig har begynt å kjenne seg igjen i mye utelukkende på grunn av sin hudfarge, er drøyt. Jeg er utrolig glad for at ingen av mine ikke-hvite venner synes det var riktig å fjerne Nissene. De følte seg ikke krenket. De skjønte konteksten og tolket budskapet riktig. Men de som ser kun hudfarge fremstår som ekstremt opptatte av den og det er ganske mistenksomt. Det er ganske nært ekte rasisme iallefall. Spesielt når det hele tiden angripes folk med en konkret hudfarge, nemlig hvit. Rasismen går begge veier. Å være rasist mot hvite gjør ingen til antirasist eller et godt menneske. Man bekjemper ikke rasisme med mer rasisme. Noe som dessverre er vanskelig å forstå for ''antirasistene''. Det verste er nok, som også denne tråden viser, at har man feil hudfarge (hvit), får man ikke lov å være kritisk til krenkelseshysteriet som har smittet så mange i landet. Da er spørsmålet: Diskrimineres hvite i Norge når det gjelder retten å være kritisk til et fenomen som er helt ute av kontroll, mens ikke-hvite kan være kritiske uten at de blir kalt det ene og det andre? 6
Klossmajor Skrevet 10. desember 2020 #37 Skrevet 10. desember 2020 sunriseandsunset skrev (1 time siden): Noen som ser ironien i at rik, hvit og vestlig kvinne klager på krenkelseshysteri? Jeg vet ikke om hun er rik eller ei. Men det finner jeg uansett ikke relevant i denne sammenhengen. Hun har like mye rett til å uttale seg om dette som alle andre. 6
Gjest sunriseandsunset Skrevet 10. desember 2020 #38 Skrevet 10. desember 2020 1 hour ago, Klossmajor said: Jeg vet ikke om hun er rik eller ei. Men det finner jeg uansett ikke relevant i denne sammenhengen. Hun har like mye rett til å uttale seg om dette som alle andre. Med rik så mente jeg goder knyttet til å være født i Norge, inneha norsk statsborgerskap og en attraktiv jobb. Hennes personlige formue er ikke interessant.
Klossmajor Skrevet 10. desember 2020 #39 Skrevet 10. desember 2020 (endret) sunriseandsunset skrev (49 minutter siden): Med rik så mente jeg goder knyttet til å være født i Norge, inneha norsk statsborgerskap og en attraktiv jobb. Hennes personlige formue er ikke interessant. Med andre ord ordla du deg misvisende. Endret 10. desember 2020 av Klossmajor 2
Cuntzilla Skrevet 10. desember 2020 #40 Skrevet 10. desember 2020 Equinox skrev (7 timer siden): Ja for å generalisere i henhold til hudfarge, alder og kjønn i en og samme setning, det er helt greit, ja for ikke å si seksuell legning også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå