Diana Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har nettop blitt påvist diabetes type 2. Jeg må jobbe med kostholdet mitt. Deriblant å spise. Jeg glemmer fort å spise i løpet av dagen 🙈 Jeg kjenner jeg sliter med å sette meg inn i alt og skal ha en god styring på kostholdet. Det jeg har tenkt er å ta shake til frokost og kvelds. Men trenger inspo og tips til lunch, middag og evt mellom måltider som er diabetes vennlige.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Hvorfor spurte du ikke legen din om hva du burde/kan spise og ikke? Anonymkode: f857a...f62 1
Forundret.. Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 (endret) En må vel være ekstra forsiktig med shake? Jeg tenker i og med at det blir flytende, putter du feil ting oppi så kan vel blodsukkeret skyte til værs? Jeg ville bedt om en kostholdsveiledning. Men du kan nok finne mye god informasjon på nett. Ting med mye og raske karbohydrater må en vel redusere kraftig/ kutte ut. Sånn som sukker og sukkerholdige ting, honning, kaker og godteri, lyst brød, pasta, poteter, behandlede gulerøtter, brunost osv Endret 5. desember 2020 av Forundret.. 1
Chantielle Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Ryddet for spekulasjon. Chantielle mod.
Forundret.. Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Er det noen diabetikere her inne som kan gi TS et råd og to?
temolitus Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Hvis du skal holde blodsukkeret nede kun ved hjelp av mat, må du nok justere en del på kostholdet ditt. Når du skal spise "blodsukkervennlig" holder det ikke bare å kutte ut raske karbohydrater som godteri og pasta. Frukt, rotgrønnsaker, grovt brød og andre matvarer man egentlig tenker på som sunne øker blodsukkeret. Anbefaler deg å google matvarer med lav glykemisk indeks, disse gir minst og tregest blodsukkerstigning. Ville droppet shaker og heller spist skikkelig, karbofattig og proteinrik mat som egg, kylling, kjøtt, fisk, enkelte nøtter, grønnsaker som hovedsakelig vokser over bakken, ost, fløte osv. Bær er bedre for blodsukkeret enn frukt og banan og druer er verstingene. Hold deg også unna øl, det er som flytende brød. Jeg har diabetes type 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå