Gå til innhold

Er en generell referanse bedre enn ingenting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært ansatt i en bedrift siden september, men ønsker meg bort da jeg ikke tjener godt nok.

Har vært på intervju og de spurte om to referanser. Oppga en som jeg vet vil være en god referanse, men den andre referansen blir veldig generell. Det er en referanse fra da jeg var ringe vikar, så vedkommende kjenner ikke meg noe særlig...

Føler jeg gjorde en stor tabbe ved å ikke oppgi en kollega eller lignende i min nåværende jobb, men kjenner ikke de så godt heller og vil ikke at leder og andre ansatte skal finne ut om dette. Jeg vet de ville sikkert gitt gode tilbakemelding på meg, men uansett.

Er jobben tapt tror dere? Fikk beskjed på fredagen at en beslutning var ikke tatt ennå, men jeg ville høre fra dem neste uke. Har lyst å sende mail til de som intervjuet meg og si at jeg kan heller bruke en kollega som referanse, men føler det er dumt? Tenker vist de ikke har ringt opp de referansene jeg allerede har oppgitt.

Hva tenker dere?

Anonymkode: c292b...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga en generell referanse da jeg søkte jobb. Hun som ansatte var mest interessert i bekreftelse på at jeg møter på jobb på tiden osv. 

Anonymkode: 53cf8...dd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ga en generell referanse da jeg søkte jobb. Hun som ansatte var mest interessert i bekreftelse på at jeg møter på jobb på tiden osv. 

Hvilken type jobb er det snakk om? Er det ufaglærte stillinger slik jeg har inntrykk av?

Anonymkode: 65406...48a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er jobb i barnehage, og ringe vikar jobben var også barnehage så er relevant. Håper bare jeg ikke gjorde en stor feil ved å ikke oppgi nåværende leder eller kollega. Orker bare ikke at "alle" skal finne ut av det, så ender jeg opp med å ikke få jobben en gang..

Anonymkode: c292b...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...