Gå til innhold

Erfaringer med kjøp av prosjektert leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med kjøp av prosjektert leilighet? Ble leiligheten som forventet da den var ferdigstilt? Fornøyd med kvalitet o.l.? Var mulighetene for tilvalg så gode at dere fikk bygd drømmeleiligheten? Ønsker spesielt å høre fra dere som har kjøpt prosjektert leilighet i regi Obos og/eller i Oslo-området. Men alle erfaringer og innspill er hjertelig velkomne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og henger meg på denne! 

Er veldig spent på priser når det gjelder tilvalg - vi har ganske mye vi ønsker å oppgradere. 

Jeg føler meg noe overveldet når det gjelder alle valgene vi må ta (farger, løsninger...) uten å ha sett leiligheten ferdigstilt. Men spennende prosess! 

Anonymkode: 134d4...102

Skrevet

Vi gjorde det på Løren for noen år siden. Vi endte opp med å selge før vi flyttet inn, etter 2,5 år var livssituasjonen endret seg, så vi endte opp med å selge prosjektet. Vi var å så på det før vi solgte, og jeg syntes lys og utsyn var det som overrasket meg mest. Det var vanskelig å forestille seg på forhånd. 

Anonymkode: 9b150...739

Skrevet

Har ikke kjøpt selv, men kjenner flere som har. 

- Ensjø i Oslo. Veidekke er utbygger. Svært fornøyd med løsninger og kvalitet, unntatt utseendet på taket, som bare er malte etasjeskiller(?). Det er vanlig i dag, men utrolig stygt, og handler kun om å sparr penger for utbygger.

- Mortensrud i Oslo. Selvaag. Misfornøyd med kvalitet og hvordan utbygger forholder seg til dem. Boligen har noen mangler (bl.a. et rekkverk/glassvegg som er ganske annerledes enn det som står i kontrakt og på bilder) og flere småskader (hakk i parkett, skadede/punktert vindu ++) før de overtok boligen og noen andre ting. Det verste er dog hvordan utbygger har forholdt seg til det hele, arrogant, svarer ikke, ja i det hele tatt utrolig uprofesjonelt. Veldig uventet av en så stor aktør. Dette er på vei til retten nå.

- Fredrikstad. Arca nova. Fornøyd med bolig, kvalitet, tilvalg og utbygger er profesjonell og svarer raskt. Her er det forresten himling med mulighet for spotter i taket for den som ønsker det (altså pent tak).

Anonymkode: bf874...bb7

Skrevet
Maskorama skrev (15 timer siden):

Er det noen som har erfaringer med kjøp av prosjektert leilighet? Ble leiligheten som forventet da den var ferdigstilt? Fornøyd med kvalitet o.l.? Var mulighetene for tilvalg så gode at dere fikk bygd drømmeleiligheten? Ønsker spesielt å høre fra dere som har kjøpt prosjektert leilighet i regi Obos og/eller i Oslo-området. Men alle erfaringer og innspill er hjertelig velkomne :)

Gjort det tre ganger. En leilighet i Lørenskog, og to hus i Follo. Det er alltid noe å pirke på, men ved bygging av leilighet er det ikke så mye å følge med på. Bare sørg for å sjekke grundig, og ta med en takstmann eller snekker ved overtakelsen. 

Anonymkode: 3cb9c...756

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi gjorde det på Løren for noen år siden. Vi endte opp med å selge før vi flyttet inn, etter 2,5 år var livssituasjonen endret seg, så vi endte opp med å selge prosjektet. Vi var å så på det før vi solgte, og jeg syntes lys og utsyn var det som overrasket meg mest. Det var vanskelig å forestille seg på forhånd. 

Solgte dere med gevinst?

Anonymkode: 7af5b...c0c

Skrevet

Glemte helt å skrive om de som kjøpte på Oppsal. Usbl. Svært fornøyd.

Anonymkode: bf874...bb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Solgte dere med gevinst?

Anonymkode: 7af5b...c0c

Så vidt. Vi hadde ikke gjort det igjen, for å si det sånn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva overrasket deg mest med lys og utsyn? Var det dårligere enn du hadde håpet på? Eller overrasket det i positiv retning? 

Skrevet
Maskorama skrev (12 timer siden):

Hva overrasket deg mest med lys og utsyn? Var det dårligere enn du hadde håpet på? Eller overrasket det i positiv retning? 

Begge deler. Altså når vi stod der og så på tegningene var det vanskelig å se for seg hvordan bygg rett i mot ville virke. På ene siden var det mørkere enn forventet, på andre siden lysere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...