Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, 

Har noen gjort dette? Hva kan jeg forvente? Typ, kommer inn, så får jeg tabletter som skal i skjelden. Så hva skjer? Hvor lang tid tok det før du merket smerter? Blødninger? Får man seng? 

Noen som føler for å fortelle historien sin her? 

Jeg. Er. Så. Redd. 

Trenger gjerne "solskinnshistorier" 😅 

Anonymkode: c14f5...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare legge til at jeg tok silikon for mange år siden, og dagen etter hadde jeg ikke vondt vondt. Øm og slik ja, men tok ikke de sterke smertestillende som jeg fikk med meg. Så tror jeg stresser unødvendig mye her.

Skrevet

Hei jeg tok medisinsk abort for noen år siden. Ja du får rom og seng på sykehuset, for du er jo innlagt da. Du får 2 piller som du skal ta inni kjeden, og da skal du ligge en stund så de får løst seg opp. Så kan det gå litt tid, men det hjelper å gå litt og være i aktivitet. Så vil det begynne å åpne seg og klumper kommer ut, Du må gå med bind da. Og du får smertestillende. Men er ikke så ille syns jeg. Lykke til.

Anonymkode: 30b49...179

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei jeg tok medisinsk abort for noen år siden. Ja du får rom og seng på sykehuset, for du er jo innlagt da. Du får 2 piller som du skal ta inni kjeden, og da skal du ligge en stund så de får løst seg opp. Så kan det gå litt tid, men det hjelper å gå litt og være i aktivitet. Så vil det begynne å åpne seg og klumper kommer ut, Du må gå med bind da. Og du får smertestillende. Men er ikke så ille syns jeg. Lykke til.

Anonymkode: 30b49...179

Takk! :) liker å vite hva jeg kan forvente, hva som skjer osv. Og fint å høre at det ikke var så ille :)

Skrevet

Jeg har dessverre gjort dette både på sykehus og hjemme. Synes sykehus er deprimerende så sist gang gjorde jeg det hjemme. Slipper å dra frem og tilbake og kan ligge i min egne gode seng. Eneste som er viktig er at noen er hjemme med deg, siden du ikke skal reise deg opp på flere timer er det greit om noen kan hente ting til deg dersom du trenger det. Jeg synes heller ikke det er noe særlig vondt, litt som sterke mensensmerter. Lykke til :)

Anonymkode: 19bc9...da3

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har dessverre gjort dette både på sykehus og hjemme. Synes sykehus er deprimerende så sist gang gjorde jeg det hjemme. Slipper å dra frem og tilbake og kan ligge i min egne gode seng. Eneste som er viktig er at noen er hjemme med deg, siden du ikke skal reise deg opp på flere timer er det greit om noen kan hente ting til deg dersom du trenger det. Jeg synes heller ikke det er noe særlig vondt, litt som sterke mensensmerter. Lykke til :)

Godt å høre at det er litt sterke menssmerter :) eller ja nei, du skjønner hva jeg mener!

Takk for at du delte :)

Skrevet

Jeg holder på med en hjemmeabort nå (pga MA). Tror jeg nærmer meg slutten, krampene har gitt seg og jeg klarer å fokusere igjen. Det var vondt. Men de intense smertene varte kun i underkant av en time, så det var ikke så ille som jeg trodde. "Nødmorfinen" som jeg fikk med fra sykehuset har jeg ikke tatt. Håper jeg er ferdig med den verste delen. Klarer ikke forestille meg hvor vondt det må være å føde når det gjorde kvalmende vondt å miste et 5 mm stort foster.

Glad jeg er hjemme, kjedelig å okkupere toalettet dersom du ikke får enerom

Anonymkode: f1dbc...585

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei dere, 

Har noen gjort dette? Hva kan jeg forvente? Typ, kommer inn, så får jeg tabletter som skal i skjelden. Så hva skjer? Hvor lang tid tok det før du merket smerter? Blødninger? Får man seng? 

Noen som føler for å fortelle historien sin her? 

Jeg. Er. Så. Redd. 

Trenger gjerne "solskinnshistorier" 😅 

Ja har gjort det, gikk helt fint!!

husker ikke når jeg merket smertene men de kom gradvis , jeg blir kvalm av smerter veldig lett så fikk påfyll av smertestillende. Det er fordel med sykehus.

ellers lå jeg alene på ett rom og det var masse bind tilgjengelig.

følte sykepleiere Passet godt på meg , kom med kjeks og saft da jeg hadde vært dårlig i to dager pga den første tabletten man tar , og ikke spist på to dager.

alt i alt en grei opplevelse.

Anonymkode: 69233...4e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 19.07):

Jeg holder på med en hjemmeabort nå (pga MA). Tror jeg nærmer meg slutten, krampene har gitt seg og jeg klarer å fokusere igjen. Det var vondt. Men de intense smertene varte kun i underkant av en time, så det var ikke så ille som jeg trodde. "Nødmorfinen" som jeg fikk med fra sykehuset har jeg ikke tatt. Håper jeg er ferdig med den verste delen. Klarer ikke forestille meg hvor vondt det må være å føde når det gjorde kvalmende vondt å miste et 5 mm stort foster.

Glad jeg er hjemme, kjedelig å okkupere toalettet dersom du ikke får enerom

Anonymkode: f1dbc...585

Takk for at du delte! Og at smertene ikke varte så lenge :) Spurte legen hvor lenge jeg evt måtte bli der, og de sa typ 8 timer. Så antok det var typ 6-7 timer med intense smerter, lol. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 21.29):

Ja har gjort det, gikk helt fint!!

husker ikke når jeg merket smertene men de kom gradvis , jeg blir kvalm av smerter veldig lett så fikk påfyll av smertestillende. Det er fordel med sykehus.

ellers lå jeg alene på ett rom og det var masse bind tilgjengelig.

følte sykepleiere Passet godt på meg , kom med kjeks og saft da jeg hadde vært dårlig i to dager pga den første tabletten man tar , og ikke spist på to dager.

alt i alt en grei opplevelse.

Godt å høre at det var en grei opplevelse :) takk for at du delte! Håper og jeg får eget rom så jeg kan se serie på pc uten å forstyrre noen, hehe

Skrevet

Fikk de to pillene i skjeden. Så sovna jeg. Ble trilla til operasjonsstuen 3 timer etter pillene tror jeg. 
Føltes bare som en sterk mensen i noen dager etterpå. Våkna opp med nattbind i trusa. Tok bussen med kjæresten etterpå. 

Lite dramatisk, heldigvis. 

Ta med hodetelefoner eller noe slikt. Alenetid er lite sannsynlig. Var på 6 mannsrom. 

Anonymkode: 9be0a...30d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 17.39):

Du skal ikke være hjemme alene i tilfelle du begynner med svære blødninger og blir uvel. Ikke fordi du ikke kan reise deg... Du kan bevege deg så lenge du føler deg i form til det. 

Anonymkode: 3f1c3...5f6

Skrevet

Jeg tok også hjemmeabort med piller. Tok ca 6 til 7 timer med ganske sterke smerter, egentlig likt rier som kommer og går. Blødde store mengder, både klumper og vanlig blod. Var svimmel og medtatt dagen etterpå, men følte meg raskt normalt igjen. Ikke for å skremme deg, men det kan være det står på en stund, før alt er ute. 

Skrevet

Jeg og mannen møtte opp på sykehuset kl.8, jeg ble innlagt og fikk rom/seng. Mannen satt ved siden av meg og jobbet på medbrakt PC. Jeg slumret og så på TV. De første timene skjedde det ingenting, så jeg fikk to nye piller. Begynte å få smerter av dem, ble kvalm og kastet da opp. Gikk raskt etter det. Jeg løp på do og aborten ble fullført da, klokken 12. Litt svake etterrier en stund etterpå og morkaken kom ut. Ble utskrevet klokken 16 og følte meg helt fin. Fysisk hadde jeg ingen smerter lenger, bare en vanlig "mensblødning". Psykisk er jo en helt annen historie.

Lykke til :klem:

Skrevet

Jeg var forferdelig kvalm, så jeg måtte ta pillen som stopper utviklinga to ganger siden den kom opp igjen. Begynte å blø kraftig kvelden før jeg skulle på sykehuset igjen, så jeg fikk komme inn og overnatte der. Fikk to piller til å sette i skjeden. Måtte ligge i ro en time, så ble jeg anbefalt å opp og gå for å få hjelp av tyngdekraften. 

Jeg kasta også opp de smertestillende tablettene jeg fikk, så jeg gikk gjennom prosessen uten. Men det var ikke så særlig vondt. Det bare brant nederst i magen, og så kom det et slags knepp, og da kom det meste ut. 

Jeg synes det verste var kvalmen, som for meg var helt overveldende. Men jeg tar heller kroniske smerter enn kvalme over lang tid. 

Så må du være forberedt på at du kanskje ser fosteret. Det kommer helt an på hvor langt du har kommet og flaks/uflaks. Vær også forberedt på et vell av ulike følelser i etterkant, og alle er like lov. Enten det er lettelse, anger, en blanding, sorg, hva som helst. Det er ikke en tur til tannlegen, liksom. Men det blir bedre :)

Lykke til! 

Anonymkode: 90cbf...611

Skrevet
Amatariel skrev (4 timer siden):

Jeg og mannen møtte opp på sykehuset kl.8, jeg ble innlagt og fikk rom/seng. Mannen satt ved siden av meg og jobbet på medbrakt PC. Jeg slumret og så på TV. De første timene skjedde det ingenting, så jeg fikk to nye piller. Begynte å få smerter av dem, ble kvalm og kastet da opp. Gikk raskt etter det. Jeg løp på do og aborten ble fullført da, klokken 12. Litt svake etterrier en stund etterpå og morkaken kom ut. Ble utskrevet klokken 16 og følte meg helt fin. Fysisk hadde jeg ingen smerter lenger, bare en vanlig "mensblødning". Psykisk er jo en helt annen historie.

Lykke til :klem:

Takk for at du delte :) hørtes ut som en rask prosess sådan. Satser på det samme! Så trist å høre at det er en annen historie mtp det psykiske :( Håper alt blir/er bra ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tok også hjemmeabort med piller. Tok ca 6 til 7 timer med ganske sterke smerter, egentlig likt rier som kommer og går. Blødde store mengder, både klumper og vanlig blod. Var svimmel og medtatt dagen etterpå, men følte meg raskt normalt igjen. Ikke for å skremme deg, men det kan være det står på en stund, før alt er ute. 

Ja, er forberedt på at det er smerter ganske mange timer! Gleder meg ikke :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var forferdelig kvalm, så jeg måtte ta pillen som stopper utviklinga to ganger siden den kom opp igjen. Begynte å blø kraftig kvelden før jeg skulle på sykehuset igjen, så jeg fikk komme inn og overnatte der. Fikk to piller til å sette i skjeden. Måtte ligge i ro en time, så ble jeg anbefalt å opp og gå for å få hjelp av tyngdekraften. 

Jeg kasta også opp de smertestillende tablettene jeg fikk, så jeg gikk gjennom prosessen uten. Men det var ikke så særlig vondt. Det bare brant nederst i magen, og så kom det et slags knepp, og da kom det meste ut. 

Jeg synes det verste var kvalmen, som for meg var helt overveldende. Men jeg tar heller kroniske smerter enn kvalme over lang tid. 

Så må du være forberedt på at du kanskje ser fosteret. Det kommer helt an på hvor langt du har kommet og flaks/uflaks. Vær også forberedt på et vell av ulike følelser i etterkant, og alle er like lov. Enten det er lettelse, anger, en blanding, sorg, hva som helst. Det er ikke en tur til tannlegen, liksom. Men det blir bedre :)

Lykke til! 

Anonymkode: 90cbf...611

Huff!! Tar heller ekstra smerter enn kvalme as! Å være kvalm er så innmari utidig. Huff. Nesten det jeg gruer meg mest til her, haha! Og blodet da selvsagt! Vil heller ikke se celleklumpen som faller ut as, høres så grotesk ut. Takk for at du deler! 

Det hjelper sååå mye å ha lest dere dele alt dette! At det har gått fint, og at det ikke er såååå ille som man skal ha det til. Takk! Tatt første pille i dag, og føler meg i toppform! So far so good, si

Skrevet

Blir du kvalm på sykehuset be om kvalmestillende som smelter på tungen ☺️Tar 15 min å bli kvitt kvalmen 

fordel med å være på sykehus enn hjemme

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Blir du kvalm på sykehuset be om kvalmestillende som smelter på tungen ☺️Tar 15 min å bli kvitt kvalmen 

fordel med å være på sykehus enn hjemme

Ja, og det føles tryggere 😄 takk for tips, skal absolutt benytte meg av det tilbudet 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...