Gå til innhold

Smarte løsninger kjøkken og bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bygge nytt hus - jippi! Og da får jeg det som jeg vil innenfor økonomiske rammer og den plassen jeg har. Bygger 100 kvm, ett bad på 4 og ett bad på rett over 6 kvm, separat vaskerom. Kjøkken på ca 9 kvm (åpen løsning til stue). Hvilke løsninger, smarte dingser har du på kjøkken og bad? Evt hva skulle du ønske du hadde? Jeg er i inspirasjonshjørnet nå. 

Anonymkode: dd5c7...3f2

Skrevet

Kjøkken: Dobbel kjøkkenkum med avrenningssone, og uttrekkbar tut på kranen. Skap opp til taket, lys under overskapene og ingen åpne hyller, store skuffer og masse lagringsplass. Skulle ønske jeg hadde feieluke. Hvis kjøkkenet hadde hatt mulighet for det hadde jeg hatt stekeovnen i arbeidshøyde.

Anonymkode: 1a9ea...034

Skrevet

Mest mulig skuffer på kjøkkenet 

Anonymkode: 31ee7...a25

Skrevet

Støtter det med skuffer på kjøkkenet, skulle gjerne hatt flere skuffer til tørrvarer og lignende enn skap.

Tenk på frastillingsplass ved siden av komfyren så det blir praktisk ang matlaging. Er du glad i å bake kan du også tenke på hvordan du kan få en stor nok sammenhengende benkeplass til det. 

Godt arbeidslys over benk. Hvis du har åpen løsning mellom stue og kjøkken er det etter mitt syn ekstra viktig med ei god avtrekksvifte og stillegående oppvaskmaskin. Etter min mening er det også finest med skapfronter lik kjøkkeninnredningens fronter på kjøleskap, fryseskap og oppvaskmaskin. 

Stort nok søppelskap -helst som en uttrekkbar skuff. 

Badet: Bruk gjerne speilskap for å få oppbevaringsplass. Tenk plass til både badehåndklær til tørk og håndkle til bruk etter håndvask. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...